Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja. Claes heter jag 😳

Från mig kommer det nog komma mycke noob frågor, men frågar man inget får man inget veta 😮 Har gjort musik sen ja va lillskit. Införskaffade mig ett par monitorer förra veckan så nu ska det bli lite mer seriöst. Har kört på hörlurar fram tills nu men det har väl funkat sådär.

a.jpg

http://www.claesrosen.com/

Min hemsida som skall fixas till lite här framöver ( vet om den döda länken )

Går under mitt namn på en del grejjer och under namnet "L-Wiz" i england. Gör mest house aktiga saker men som i england är det en stil som kallas för dubstep (mycket bas och krusiduller)

Gör även musik till lite reklam/media ( Prisextra, sthlmsfinest, bosch, expressen mm ) så lite har man på sin repertoar 😮

// C

Annons
Postat

Kan ta min första fråga då 😳

two_way1.jpg

Tänkte göra nått sånt nu på midsommar, är det bara en 204643.jpg man behöver lr? Jag testade nu och körde med endast en rakt in i spelaren o då lät det asflummigt

Postat
Jag testade nu och körde med endast en rakt in i spelaren o då lät det asflummigt

Japp! Monitorerna väntar sig balanserad monosignal i den kontakten. Men din iPod skickar en obalanserad stereosignal.

När monitorn tar emot din signal kommer den alltså att fasvända kanalerna och slå ihop dem, vilket leder till att allt monomaterial fasas bort. Resultatet blir skillnaden mellan kanalerna (stereoinformationen) och alla gurgliga mp3-artefakter från din iPod.

Postat

Jamen tjenare "Synthexx" & "Mr.Barbeque"!

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
goddagens å hemskt välkommen in i sommarvärmen! 😎

jagudja! nu börjar det nästan bli jobbigt! 😆

Välkommen hit iaf pöjkar!

😆

Postat

Wälkommen!

//Blänger avundssjukt på Genelec monitorerna... 🙂

Postat

tackar 🙂

Men tillbaka till min lilla fråga angående "koppla ihop genelec högtalarna med ipod" vad för sladd ska jag använda? Testade idag med en sån där 2stora till 1 liten adapter men det låter kass ändå 😉

Postat

Välkommen!!!! (Paus i matchen Kroatien - Brasilien)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.