Jump to content
Annons

Ett slags solobaslåt

Recommended Posts

Som mitt första inlägg på detta forum kommer en slags låt jag spelade in härom dagen. Inspelningen gjordes i en tagning, med en aktiv bas fri från eq och effekter, via en M-Audio Fast Track rakt in i min iBooks Garageband. Vet inte riktigt vad jag ska säga om resultatet, mer än att jag hoppas på många och detaljerade kommentarer, positiva såväl som negativa.

LÅTNAMN: Song for Anna

ARTIST/GRUPP: Peter S

GENRE: eh, pass. Kom gärna med förslag...

LÅTLÄNGD: 2.35

KOMPOSITÖR: Peter S

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.3 megabyte

STATUS: Skiss, typ

Enjoy!

peter_s_song_for_a.mp3

Dela på andra sajter

Annons

Jag tror att Anna kommer att bli både rörd och smickrad. 😉 En vacker liten melodi som du spelar fint och känslosamt. Öva på så gör du snart storverk! 😳

Edit:stavfel

Redigerat av Grannen
Dela på andra sajter

Hej Peter s.

Eftersom du gjort allt rätt med uppladdningen av låten och är nykomling så -

Jag tycker att det var stämningsfullt lirat. Kan tänka mig hur det skulle låta om du la på lite lätta trummor och lite gura/piano..Skriv en text,och vips - så har du en bra låt! Gör denna "färdig"...Det kan bli hur vackert som helst.

Mvh

Harmonica mike

Dela på andra sajter

Sjysst spelat!

Lite flagionettspel piggar alltid upp 🙁

Testa oxå o spela in stycket separerat med grundton, plock, flagionettspel på olika kanaler....-då kan du ju lägga fräna effekter, panorera etc, så man får ett fetare/intressantare sound 😉

Tjohopp!

Dela på andra sajter

Tack för de vänliga orden.

Håller med om att lite percussion nog skulle vara bra, och ja, kanske t om andra instrument och sång. Men där behöver jag input från andra. Är väldigt fast i solobastanken, och så är det det där med att traktera andra instrument än just bas...

Tack igen!

(IDF, ett PM är på väg!)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.