Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag fick min första utbetalning från STIM häromdan. 175 kr för att den fantastiska jullåten "The True Spirit of Christmas" spelades ca 3 gånger i P4 Jämtlands "P4-toppen" i december... Inte så mycket att hurra för kanske, men det gav mersmak kan jag säga! Grattis! Måste kännts skönt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars-Olof Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag fick min första utbetalning från STIM häromdan. 175 kr för att den fantastiska jullåten "The True Spirit of Christmas" spelades ca 3 gånger i P4 Jämtlands "P4-toppen" i december... Inte så mycket att hurra för kanske, men det gav mersmak kan jag säga! Grattis! Måste kännts skönt! Jo tack... Det var riktigt gött. Man blir liksom påmind om att det är det här som man vill och borde syssla med... och att man faktiskt kan få en slant för besväret ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag får ibland Stim-pengar som det står "diskotek" på. Det är rätt coolt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag får ibland Stim-pengar som det står "diskotek" på. Det är rätt coolt. woa hett! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag fick en riktigt fet check förra veckan....sommarn är defenetivt räddad. STIM är såå stabila. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag fick en riktigt fet check förra veckan....sommarn är defenetivt räddad. STIM är såå stabila. vill me ha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag får ibland Stim-pengar som det står "diskotek" på. Det är rätt coolt. Kul! Vad är det för alster av dina som brukar spelas på "discotek" ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jag får ibland Stim-pengar som det står "diskotek" på. Det är rätt coolt. Kul! Vad är det för alster av dina som brukar spelas på "discotek" ? Jag vet ärligt talat inte, mest för att jag inte brytt mig om att ta reda på hur det rapporteras. Nu var det dessutom ett tag sen jag såg några diskoteks 😆 pengar. Men det kan nog vara för att en av mina singlar på Superstudio hamnade på en DMC-skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 (redigerat) Jag får ibland Stim-pengar som det står "diskotek" på. Det är rätt coolt. Kul! Vad är det för alster av dina som brukar spelas på "discotek" ? Jag vet ärligt talat inte, mest för att jag inte brytt mig om att ta reda på hur det rapporteras. Nu var det dessutom ett tag sen jag såg några diskoteks 😆 pengar. Men det kan nog vara för att en av mina singlar på Superstudio hamnade på en DMC-skiva. Förbannat kul när folk lyckas (skriver jag med en gnutta avund)! 😛 Vad var det för singel? Titel o artistnamn? Finns den nånstans för lyssning? edit: stavfel Redigerat 23 juni 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Du lyckas också Hacke...på ditt vis 😆 Man har ju flyt ibland...som jag som hade tur & fick Brolle Jr;s förstasingel. 5000 STIMpengar på 2 veckor. Skönt att det finns nån som bevakar våra intressen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Du lyckas också Hacke...på ditt vis 😄 Jo kanske det. 😄 Hade jag fått STIM för min fylle-cover på "Det gör ont" hade jag väl gjort mig en rejäl hacka. Kollade precis och den har laddats ner i 50,000 ex från min hemsida, och då är inte alla mail och andra hosts medräknande. Men så vadå... Internet nedladdningar ger ju inga $. 😆 Man har ju flyt ibland...som jag som hade tur & fick Brolle Jr;s förstasingel. 5000 STIMpengar på 2 veckor. Skönt att det finns nån som bevakar våra intressen... Nu måste jag fråga... hoppas du ursäktar. 🙂 Så vad är en "fet check" som du kallade det? Är 5000 kr på två veckor fett? Och har du tjänat detta på att mastra/producera/komponera eller vad? Menar inte det lika dumt som det låter, utan anledningen att jag undrar är att ju mer man snackar med folk i branschen desto mindre hopp får man om att det här kan bli ens framtida levebröd. Jag har en rätt gedigen IT karriär bakom mig och tjänar således därefter. Att tjäna motsvarande (eller mer) på musik verkar få förunnat. Eller så bara håller de väldigt låg profil... 😛 Sanningen svider, som det heter. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Vad jag menar är att på två veckors radiospelning har jag dragit in 5000 som kompositör. Väntar spänt till decemberavräkningen. Förutom Brollepengarna har jag en del annat smått & gott som ligger & skramlar & som sammantaget har gett en, i mina ögon, rätt så fet check. men pengarna lär väl bokstavligt talat gå upp i rök den här gången också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Vad jag menar är att på två veckors radiospelning har jag dragit in 5000 som kompositör. Väntar spänt till decemberavräkningen. Förutom Brollepengarna har jag en del annat smått & gott som ligger & skramlar & som sammantaget har gett en, i mina ögon, rätt så fet check. men pengarna lär väl bokstavligt talat gå upp i rök den här gången också. hett! så... kan du leva på pengarna? eller behöver du ett "vanligt" jobb oxå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jobbar deltid som kock också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jobbar deltid som kock också... Ahh... var det du som sade/skrev nånstans att du kockade på nåt ställe i Malmö? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Jobbar deltid som kock också... Ahh... var det du som sade/skrev nånstans att du kockade på nåt ställe i Malmö? Ja...det var jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andrew (oregistrerad) Postat 24 juni 2004 Dela Postat 24 juni 2004 Nope, inte ens i närheten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 27 juni 2004 Dela Postat 27 juni 2004 Jag har minsann en löneutbetalning som det står "arvode artist" på. Blev mäkta stolt över mina 500:- 🙂 (tills jag såg att körledarinnan fick 6500 ) Jag ställde upp och spelade piano på en gospelhelg när ordinarie pianist blev sjuk. Och så har jag sålt min hemproducerade CD i 20 - 30 exemplar till vänner och bekanta, så där har jag nog tjänat några hundra också... (finns till salu på min hemsida 😕 Det är ju inte så man är proffs direkt, men det är ju ändå roligt när folk tycker att man spelar så bra att de är beredda att betala för det. 😆 // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Proffs? Räknas att spela på gatan? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Absolut ! så länge någon vill betala för musiken 😄 (att få betalt för att sluta spela räknas inte 😄 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Absolut !så länge någon vill betala för musiken 😄 (att få betalt för att sluta spela räknas inte 😄 ) Att sluta spela för att få betalt då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Hurra!! Jag är proffs! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Absolut !så länge någon vill betala för musiken 😛 (att få betalt för att sluta spela räknas inte 😳 ) Att sluta spela för att få betalt då? helt ok om dom inte vill stoppa en sedelbunt i munen 😎 (handbroms i och drivankare ut innan tråden spårar ur helt 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chilliee (oregistrerad) Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 (redigerat) Kan man vara proffsmusiker och ha ett kontorsjobb som hobby? 😆 absolut 😄 själv är jag proffmusiker och har en treårslång naturutbildning som hobby 😱 edit: skriver som en kratta 😄 Redigerat 11 juli 2004 av Chilliee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PerkaBalo Postat 13 juli 2004 Dela Postat 13 juli 2004 tror att det var Neko som sa det bäst "vill inte jobba med min hobby" men det är klart när man har kommit upp lite mer i ålder å dom små flyttat ut, då kanske man skulle kunna tänka sej det! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.