Bajenuffe1 Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 Vilket är det bästa sättet att få en effekt att vandra i syereofältet. Ex. om jag vill att en phaser eller flanger effekt skall vandra från left till right. Är det att skapa ett FX-spår som effekten assignas till och sedan använda automation, eller finns det andra sätt? Följdfråga... Finns det redan färdiga stereoeffekter som man kan ladda hem? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 Hallå Uffe! Om det är flanger och phaser mm så använd automation tycker jag. Om det är delay så antingen automation eller om det finns stereodelay i effekten. Om du skall skapa ett fx-track eller inte beror på hur du vill jobba. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 12 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juni 2006 Dr Johnny.. Toppen, då var jag inne på rätt spår.. Tack för ännu ett "light-speed" answer! /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.