Jump to content
Annons

Boten Anna

bdatony

Recommended Posts

Annons
  • Svar 194
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Om man inte fattar varför "Boten Anna" fungerar bör man träna upp sitt andra par öron.

Vad du tycker och vet är helt skilda saker och har du tänkt arbeta musik, får du ibland lämna känslorna hemma. Tips! KLF har skrivigt en kul artikel om Hitlåtar. (Skriven 1988 och fortfarande helt sann.😠

Själv tror jag att långsamma Rnb träsket håller på att torka ur och focus vänds mot europeisk dansmusik igen. All musik är släkt och allt kommer tillbaka, förr eller senare..mvh Tobias

Free monthly recording tips newsletter!

www.cascatoma.com

Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)

Jag tror helt enkelt att någon av de som jobbar på Warner spelar CS själv och fick höra låten på fyllan.

Dela på andra sajter

Mina åsikter kortfattat...

* Låten är skit.

*  Jag struntar i om Basshunter gör en skitlåt eller om U2 gör en. En skitlåt är en skitlåt. Jag förstår inte att det finns personer som tycker att skiten är bra.

* Men folk gillar den. De köper och lyssnar för att den är kul och lite svängig. Samma individer köpte Dr.Bombay och Crazy Frog också. Musik som innehåller svårare melodier/harmonier än Mors lilla Olle och Broder Jakob kommer aldrig att hamna på topplistorna eftersom människor med normal musiksmak inte vill ha den. Det ska vara enkelt och lätt-tuggat.

* Det finns områden i livet där jag kan applicera den tankegången själv. Matlagning t.ex. 😉 Men de som är riktigt intresserade av matlagning skulle troligtvis bara skaka på huvudet när jag lagar mina makaroner och köttbullar. Same shit...enkelt och lätt-tuggat.

* Hoppas att Basshunter får lite pröjs nu att göra nåt kul med.

100% Word ! 😎

Och som sagt missunnar jag ingen, däremot tycker jag det är fel när skitlåtar tar stor plats på bekostnad av de som faktiskt kan göra riktigt bra musik.

Redigerat av Kricke
Dela på andra sajter

Jag är verkligen glad över att sånt skit inte biter på mig. Hela mtv-klanen mtv, ztv, rixfm, megapol osv kan dra åt helvete.

Word igen, fast då Megapol spelar gamla godingar så tycker ja om den kanalen 😉 Det är lite kul; de spelar gammal bra musik, men aldrig bra ny musik 😎

Dela på andra sajter

Måste tillägga - som tidigare nämnts i tråden - att många tror det som spelas på radion spelas där för att det är bra och att alla tycker om det, men det har mer att göra med vad skivbolagen betalar radion för att de ska spela. Om t ex låten redan har en krets och är populär... Om någon i svenska landslaget i fotboll skulle göra en låt skulle den också bli populär - Och förmodligen spelas i radio. Lite överdrivet kanske men det är ungefär så det funkar. Lisa Miskowsky t ex hade en del framgångar i snowboard åkning om ja inte minns fel innan hon blev artist, men hennes låtar är ju visserligen helt okej.

Dela på andra sajter

...inte om man jämför med GLASSIIIIIIGT..

Är det bara jag som får "ACIIIIID!"-vibbar av den låten?! 😛

(klassisk röstsampling som va standard i 80-tals-acid.)

Redigerat av Sonnert
Dela på andra sajter

Kricke: Editera (Tryck på knappen ändra i högre övra hörnet av ditt inlägg) hellre ditt första inlägg än att skriva 3 på raken.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Nejdå, jag med! Men jag tror att det var precis den parallellen de ville göra när de gjorde låten iofs.

Dela på andra sajter

Nejdå, jag med! Men jag tror att det var precis den parallellen de ville göra när de gjorde låten iofs.

Jag fattar inte paralellen. 🙂

Det faktum att dom uppenbarligen försökt härma ljudet gör att jag hatar låten.

dom hade kunnat göra en mer kreddig låt.

Dela på andra sajter

Kricke: Editera (Tryck på knappen ändra i högre övra hörnet av ditt inlägg) hellre ditt första inlägg än att skriva 3 på raken.

Ett av inläggen var ett svar på någon annan. De två andra inläggen var personliga reflektioner om en sak, fast ändå inte helt relevanta med varandra så ja förstår inte varför ja måste lägga allt i samma inlägg. Så mitt tillägg var mer för trådens skull, inte mitt föregående inläggs skull. Eller får man bara skriva ett inlägg per tråd? För övrigt om ja lägger till något senare på dagen så kommer ändå ingen läsa det, eftersom tråden inte bumpas. Om du började läsa tråden efter att ja skrivit allting, och att du inte bryr dig särskilt om innehållet kan ja dock förstå om allting lika gärna hade kunnat vara i samma inlägg för dig.

Jag tycker jag har intressanta saker att komma med, är det något som ska bekämpas är det väl i så fall meningslösa inlägg som dessutom är off topic - som förekommer precis hela tiden på det här forumet. (Som våra är nu?)

Redigerat av Kricke
Dela på andra sajter

Äh, så j-a dålig är den ju inte...

...inte om man jämför med GLASSIIIIIIGT..fy f-n vilken usel låt och skämtrap a lá Björn Skifs rapsång "Jag lovar och svär" från tidigt 80-tal. Men den sätter ju sig 🙂

Den låten har ja inte hört, men ja tycker den fortfarande är "tillräckligt" dålig.. om ja får säga så. Om kvalitén fortsätter i samma mönster, så kommer den allmänna toleransen att följa efter, och om 10 år kommer Boten Anna att betraktas som ett mästerverk.

Dela på andra sajter

Kricke: Nej, den kommer aldrig att kommas ihåg som ett mästerverk. Fråga dig istället hur många som lirar "Mega Dance 2" idag. Det är på en sådana skivor som Boten Anna hamnar på och glöms bort. Den är här för stunden. Jag tror t.o.m redan nu kan börja vinka farväl til den för i höst kommer ingen att lyssna på den. Då måste Basshunter antingen trycka ut något nytt eller så struntar han i en tramsig skivbransch och lever gött på de pengar han fick loss från Boten Anna.

Dela på andra sajter

Kricke: Nej, den kommer aldrig att kommas ihåg som ett mästerverk. Fråga dig istället hur många som lirar "Mega Dance 2" idag. Det är på en sådana skivor som Boten Anna hamnar på och glöms bort. Den är här för stunden. Jag tror t.o.m redan nu kan börja vinka farväl til den för i höst kommer ingen att lyssna på den. Då måste Basshunter antingen trycka ut något nytt eller så struntar han i en tramsig skivbransch och lever gött på de pengar han fick loss från Boten Anna.

det går i vågor!! tex. eurodisco/liknandevar ganska modernt i mina gamla kompiskretsari vintras, omånga lyssnar fortfarande på det!! man ska aldrig säga aldrig!! 🙂

hörde förresten på 3an att basshunter ska va me på ngn typ absolut music!! fräckt!

Dela på andra sajter

Förhoppningsvis har du rätt, men hela grejen stör mig ändå.

Dela på andra sajter

det går i vågor!! tex. eurodisco/liknandevar ganska modernt i mina gamla kompiskretsari vintras, omånga lyssnar fortfarande på det!! man ska aldrig säga aldrig!! :rolleyes:

hörde förresten på 3an att basshunter ska va me på ngn typ absolut music!! fräckt!

Mode, vågor, ja där är det väldigt varierande både i tid och rum... Det som idag är modernt hos min granne är inte hos din granne, etc...

Att hamna på en Absolute Music skiva är inte längre en komplimang. P3/Rix FM all over again...

Redigerat av Kricke
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Är det bara jag som får "ACIIIIID!"-vibbar av den låten?! :rolleyes:

Förmodligen så är det bara du. Men du slutade kanske lyssna på musik när M.a.r.r.s droppade sin första tolva.

Dela på andra sajter

hujja, hujja.... modert nu, omodert i höst.... fasingen.. själv så sitter man å lirar på låtar som är från sent 1500-tal å frammåt 🙂😆😆

och så vann du VM i nyckelharpa också...

sååå modernt.

Dela på andra sajter

hujja, hujja.... modert nu, omodert i höst.... fasingen.. själv så sitter man å lirar på låtar som är från sent 1500-tal å frammåt 🙂  😆  😆

sååå modernt.

😆😆😆

Dela på andra sajter

hujja, hujja.... modert nu, omodert i höst.... fasingen.. själv så sitter man å lirar på låtar som är från sent 1500-tal å frammåt 🙂  😆  😆

sååå modernt.

😆😆😆

😉

Dela på andra sajter

Men kan inte nästa studiofestival vara "gör en låt som spelas mer och drar in mer pengar än Basshunterlåten som alla forummedlemmar tycker är så jävla dålig".

Jag har resultatet nu isåfall - ingen kommer vinna.

Dela på andra sajter

det går i vågor!! tex. eurodisco/liknandevar ganska modernt i mina gamla kompiskretsari vintras, omånga lyssnar fortfarande på det!! man ska aldrig säga aldrig!! 🙂

Mode, vågor, ja där är det väldigt varierande både i tid och rum... Det som idag är modernt hos min granne är inte hos din granne, etc...

Att hamna på en Absolute Music skiva är inte längre en komplimang. P3/Rix FM all over again...

att hamna på en sån samlingsplatta betyder ju att man säljer, o kunna leva bra ett tag på sin musik är nog inte många musiker somskulle tacka nej till!!

Dela på andra sajter

Är det bara jag som får "ACIIIIID!"-vibbar av den låten?! 😱

Förmodligen så är det bara du. Men du slutade kanske lyssna på musik när M.a.r.r.s droppade sin första tolva.

Full? 😆

Jag gillar inte ens musik 😎

Jag fattar inte paralellen. 

Det faktum att dom uppenbarligen försökt härma ljudet gör att jag hatar låten.

dom hade kunnat göra en mer kreddig låt.

Det där slängde jag föresten bara ur mig.

Jag hörde låten igår igen och då passade jag på att lyssna ordentligt.

Låten har ju en ganska spännande ljudbild med en antydan till "oldscool" (om ni fattar) jag hade nog dock tagit det ett steg längre. :-)

Redigerat av Sonnert
Dela på andra sajter

Lyssnat på låten. Och tyvärr ska man väl säga. Det är sånthär fjortisarna gillar. Lite voocoder på sången och vips så är saken biff. Det som säljer är i regel skit och så har det alltid varit. Kanske om 20 år kan man nostaligiskt tycka att låten lät 2006, men nu ?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.