Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har laddat hem natural studio wav sampels från deras hemsida, trodde först att detta var nått trumprogrammerings program, men har jag fel? Finns det nått program man kan använda för att programmera trummor med dessa wav samplar, tillhandahåller Natural studios detta program, !

Tack på förhand

Mvh: Kribbe

Annons
Postat

Ja, du har fel. NS Kit är rena samplingar. Dessa kan du ladda in i (nästan) vilken sampler du vill.

Postat (redigerat)

Ja vad har du för musikprogram i övrigt då? Du kanske har det som behövs redan.

Annars som sampleplayer verkar just Natural Studio rekomendera Kontakt 2. Men som Linus säger kan du nog använda vilken sampleplayer som helst.

Annars kan du hitta en hel del drum samplers /players på KVR Audio

Redigerat av hegobald
Postat
Annars så finns ju en SoundFont-version som du kan ladda in i exempelvis rgc:audios sfz. Den är gratis. :rolleyes:

Det här är det givna alternativet! Tokenkelt och som sagt gratis.

SFZ-samplern medger oxå .sfz-filer (som till skillnad från .sf2=soundfont är en ren textfil som mappar wav-samplingar och är enkelt editerbar). Svinbra!

tjing

Bengan

Postat

Jag har pro tools m-powered, inget samlpings program, jag tackar för tipsen om program och ska kolla upp dem!

Mvh: kribbe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.