Jump to content
Annons

Sälja guld/platina


peterthegreat

Recommended Posts

Annons

Tänk om vi hade den nivån i Sverige.

Kent sålde trippel platina senast. Om gränsen för platina varit en miljon skulle det isåfall innebära att var tredje svensk medborgare köpt skivan. Om vi räknar bort pensionärer, bebisar och småbarn som tänkbara skivköpare skulle många hushåll tom. ha 3-4 exemplar av skivan. 🙂

Lysande skivförsäljning! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om vi hade den nivån i Sverige.

Kent sålde trippel platina senast. Om gränsen för platina varit en miljon skulle det isåfall innebära att var tredje svensk medborgare köpt skivan. Om vi räknar bort pensionärer, bebisar och småbarn som tänkbara skivköpare skulle många hushåll tom. ha 3-4 exemplar av skivan. 🙂

Lysande skivförsäljning! 😉

HUR orkar du räkna på det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

om man "omvandlar" sveriges 60.000 för platina till USA, och räknar på 9miljoner respektive 280miljoner invånare, så borde platina i USA ligga på 1,8miljoner sålda plattor.....alltså är det svårare att få platina i Sverige än i USA.....om mina siffor som är plockade ur luften stämmer någorlunda....

räknar man tvärtom så borde platina enligt USAs mått ligga på ca: 33.000 i Sverige.

rätta mig om jag räknat helt galet....

Link to comment
Dela på andra sajter

om man "omvandlar" sveriges 60.000 för platina till USA, och räknar på 9miljoner respektive 280miljoner invånare, så borde platina i USA ligga på 1,8miljoner sålda plattor.....alltså är det svårare att få platina i Sverige än i USA.....om mina siffor som är plockade ur luften stämmer någorlunda....

räknar man tvärtom så borde platina enligt USAs mått ligga på ca: 33.000 i Sverige.

rätta mig om jag räknat helt galet....

du tar inte hänsyn till köpkraften hos medborgarna. Det finns fler fattiga i USA, och även om ekonomin är stark så köper ju inte en medborgare samma skiva 30 gånger för att kompensera för att de fattiga inte kan köpa skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Det finns fler fattiga i USA,

Du tänker nog på 70-talets USA... det var typ 30 år sedan nu :rolleyes:!

Idag är den (i stort sätt) enda skillnaden att alla i USA är rikare... än i Sverige.

(Jo, jo Sverige har gratis sjukvård... om man inte hinner dö i väntekön 😛!)

Kan tänka mig gränserna är rätt rimliga, finns antagligen fler antal grupper som konkurrerar i USA än i Sverige, som hade 50/100k som gräns fram till nyligen.

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fler fattiga i USA,

Du tänker nog på 70-talets USA... det var typ 30 år sedan nu 😛!

Idag är den (i stort sätt) enda skillnaden att alla i USA är rikare... än i Sverige.

(Jo, jo Sverige har gratis sjukvård... om man inte hinner dö i väntekön 😄!)

Kan tänka mig gränserna är rätt rimliga, finns antagligen fler antal grupper som konkurrerar i USA än i Sverige, som hade 50/100k som gräns fram till nyligen.

Du kan mkt om politik och om världen för att påstå att du är 11 år gammal, Hans :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick internet när jag var 7! Har även lärt mig att i svenskan lägger man alltid till ett "vänskaps" när man talar om korruption 😑!

Eller ett "men" så fort det är några allvarliga missförhållanden i samhället, som exempelvis att i Stockholm finns det hundratals uteliggare men...

... och så kommer ngn förklaring som gör att det minsann är skillnad på Svenska 00-tals uteliggare och sådana som fanns i New York på 80-talet!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
  • 2 veckor senare...
Jag har hört att man ska kunna sälja diamant i Frankrike. Är det någon som har mer information om detta? Mina resurser är tyvärr inte tillräckliga.

Fransmännen är lite märkliga så mjo kan nog tänkas :x De ville väl ha nått som inte US redan hade xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om vi hade den nivån i Sverige.

Kent sålde trippel platina senast. Om gränsen för platina varit en miljon skulle det isåfall innebära att var tredje svensk medborgare köpt skivan. Om vi räknar bort pensionärer, bebisar och småbarn som tänkbara skivköpare skulle många hushåll tom. ha 3-4 exemplar av skivan. 😛

Lysande skivförsäljning! 😉

HUR orkar du räkna på det? ☺️

Det är linus vi pratar om 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om vi hade den nivån i Sverige.

Kent sålde trippel platina senast. Om gränsen för platina varit en miljon skulle det isåfall innebära att var tredje svensk medborgare köpt skivan. Om vi räknar bort pensionärer, bebisar och småbarn som tänkbara skivköpare skulle många hushåll tom. ha 3-4 exemplar av skivan. 😛

Lysande skivförsäljning! 😉

HUR orkar du räkna på det? ☺️

Det är linus vi pratar om 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om vi hade den nivån i Sverige.

Kent sålde trippel platina senast. Om gränsen för platina varit en miljon skulle det isåfall innebära att var tredje svensk medborgare köpt skivan. Om vi räknar bort pensionärer, bebisar och småbarn som tänkbara skivköpare skulle många hushåll tom. ha 3-4 exemplar av skivan. 😛

Lysande skivförsäljning! 😉

HUR orkar du räkna på det? 😄

Det är linus vi pratar om 🙂

Var det en komplimang eller en dissning? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...