Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp!

Har problem med att min mick tar in allt från kylskåp ochambulanser till grannarnas älskogsserenad och datorfläkten. Har inte plats till att bygga ett stort sångbås och kan inte förpassa mig till en garderob. Har du något tips på ett bra sätt att bygga någon sorts "liten" avskärmning, som inte tar så mycket plats? Har funderat i många olika banor, men inte fått ihop det. Bör tillägga att jag inte är tekniskt lagd och därav kommer troligen min brist på idéer.

Alla galna idéer är välkomna. Någon ihopfällbar historia? Kedjor i taket?

Hjälp mig!

Annons
Postat
Hej hopp!

Har problem med att min mick tar in allt från kylskåp ochambulanser till grannarnas älskogsserenad och datorfläkten. Har inte plats till att bygga ett stort sångbås och kan inte förpassa mig till en garderob. Har du något tips på ett bra sätt att bygga någon sorts "liten" avskärmning, som inte tar så mycket plats? Har funderat i många olika banor, men inte fått ihop det. Bör tillägga att jag inte är tekniskt lagd och därav kommer troligen min brist på idéer.

Alla galna idéer är välkomna. Någon ihopfällbar historia? Kedjor i taket?

Hjälp mig!

Lägg dej i sängen och ta täcket över när du spelar in...

annars kan du prova att använda en noise gate... de hjälper såvida inte ambulanser, kylskåp o allt va de nu är överröstar sången...

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En kompis till mig som bor lite trångt har sin mick i ett hörn och när han spelar in öppnar han en dörr så att den blir som en skärm, om du förstår vad jag menar.

Han hade sin köksmatta hängande över dörren sist, funkade skitbra. 😎

Redigerat av nattvaktaren
Postat

Dörrar och noicegate i all ära, men jag vill ju, som det så fint står i alla tidningar, ha så bra kvalitet som möjligt från början. Tyvärr är rummet inte byggt så att jag kan göra dörrtricket... det var annars en bra idé.

Har funderat på en låda som bara omger micken på något sätt... men jag vet fan inte vad jag håller på med. Jag vill göra musik, inte hålla på och snickra... skitjobbigt!

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Håll upp två lp-skivor bakom micken, sen kör du.

Ta Boney M-plattor för den rätta erotiska känslan.

Sofa_Fredrik (oregistrerad)
Postat

Ja detta är ett helvete... senast jag höll på med nåt seriöst projekt. så tog jag in två madrasser till toaletten som är ungefär 1.5 x 2 m. blev fruktansvärt torrt och tyst... reverben fick jobba hårt.. dessutom sjunger man sämre i såna utrymmen när man inte för stöd av ackustiken...

summa: har ingen aning om vad jag sysslar med... 😉

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Tjena!

Har du ingen dörr som går att stänga om rummet du spelar in i?

Jag har satt upp ljudplattor i ett av hörnen i mitt studiurum, har även en polare som har köpt vanlig väskinredning på Clas Ohlson 55 spänn styck. micken står riktad ut från hörnet och detta ger en helt OK isolering, annars finns det ju vikväggar på IKEA som inte är så dyra, testa att ta en sån och limma på väskinredning. Det borde bli ett litet "bås". Jag har funderat på att göra det.

Lycka till

Postat

Ja, men hur fan citerar man... något frustrerad...

Hur som helst: jo, jag har en dörr, men problemet är att jag bor på en stor gata nära ett sjukhus och mina tre-glasfönster till trots så lyckas ändock ambulansernas oljud nästla sig in i mikrofonmembranet. Det är inte mycket som kommer med, men nog för att göra mig förbannad.

Tänkte lite mer på det här med LP-skivor... ingen dum idé att bygga in micken i en trekant. Kanske med "golv" och "tak" oxå... frågan är hur fan man ska få upp denna lilla låda i mickhöjd. Kanske fästa den vid mickstället på något sätt.

Jag vill bo i ett hus, med källare... på landet. Skittråkigt, men då slipper man sånt här.

• 4 månader senare...
Popi (oregistrerad)
Postat

Gå till Studio forum >> Generellt >> Studiobygge

och

inlägget Sångbås av Popi den 19 oktober 2004.

Mvh

Popi

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.