peppemannen Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 (redigerat) Jag har en stageline DM-1000 som jag tänkte leka lite med. Jag vet att det är en skitmic så det kan vi lämna åt sidan. Problemet är att jag får en extremt låg inspelningsvolym. Jag har pluggat den direkt i line-in ingången på ljudkortet (inbyggt ljudkort, inte heller särskilt bra 😎 ) Finns det nåt program/plugin som förstärker inspelningsljudet i realtid så att jag slipper sitta å förstärka det efteråt som en tok? Förövrigt blir det ju rätt brusigt när jag höjjer volymen så mkt efteråt.. så det vill jag helt enkelt slippa. edit. la till ett par grejjor Redigerat 17 juni 2004 av peppemannen
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 (redigerat) Ger din mick linjenivå ut? Om inte så måste du ju ha förförstärkning. edit: eller så får du väl plugga den i mic-in, om du har nån? Redigerat 17 juni 2004 av nattvaktaren
peppemannen Postat 17 juni 2004 Trådstartare Postat 17 juni 2004 Jag har bytt till ett gammalt sb live kort och testar med mic ingången... återkommer 😎
peppemannen Postat 17 juni 2004 Trådstartare Postat 17 juni 2004 ahh.. lajv kortet gjorde susen i musen 😎 Nu funkar det ju 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.