Jump to content
Annons

Vad ska man kalla sig?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Tänkte registrera mig på My Space bland annat, men såg att alla mina gamla namn var upptagna och det jag tänkte ha nu. Men det kanske ändå inte var något bra, så...

Vad ska man kalla sig? Bläddrar igenom lexikon här nu för att komma på ett bra namn, men det har låst sig...

Man kan väl säga att det mest är ett soloprojekt, men att flera andra musiker är med från och till på olika låtar...kan bli uppemot 7-8 faktiskt. På förra plattan var vi stadigt 2 + 1, alltså bara 3 som mest kan man säga.

Ser man till gruppnamn som figurerar på skivmarknaden så är ju faktiskt rätt så många ganska dåliga tycker jag. De verkar rätt ogenomtänkta och tagna bara för att snabbt vara ett namn ungefär. Och de som är "solo" har ju ofta bara ett förnamn och efternamn, vilket är rätt trist.

Mitt artistnamn ska inte vara mitt egna personnamn, det ska sammanfatta vad jag håller på med eller vilken musikstil det rör sig om kanske, men framförallt vara mycket lätt att uttala och att komma ihåg. Gärna på engelska. Gärna underfundigt.

Nej, jag vete 17... Det är frågan om gitarrbaserad musik. Text på engelska på i princip alla låtar. Rock/pop är väl genren, fast så kan det dyka upp nån latinamerikansk, jazzig eller bluesig sak plötsligt också... Övriga instrument är bas, fler gitarrer, inkl. elgitarr(er), trummor, cello, munspel, tvärflöjt, klarinett, klaviatur: synthar, orgel, piano, en mängd etnopercussiva instrument, säckpipa, xylofon m.m.

:rolleyes:

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Förresten...vet ni var man säkrast ska leta eller höra av sig till för att vara säker på att inget redan har det artist-/gruppnamn man väljer??

Jag har kunnat det, men kommer inte ihåg om det var ifpi, STIM, SAMI eller vad...

Google tillräckligt? Hur har ni gjort?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...