emser Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 En gammal låt som jag gjort om. Är bas kaggen för tung? Är instrumentalpartiet helt koko? Är den för lång? Ja, ni hajjar. Hjälp med andra ord. /emser LÅTNAMN: Center Of The Core ARTIST/GRUPP: emser GENRE: Mjuk pop LÅTLÄNGD: 4:02 KOMPOSITÖR: emser PRODUCENT: emser EV. MEDVERKANDE: emser INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5,9 mb STATUS: Färdig demo Center_Of_The_Core__post1_.mp3
karl Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 (redigerat) ett annat grepp....funkar alldeles utmärkt men eftersom detta är en av mina favoritlåtar med dig så saknar jag drivet som i den andra versionen.....men som sagt jag tycker sången i denna är mycket bättre och du skulle kunnat gjort en egen låt av denna (vilket du ju har gjort)....schysst proddat och bra rakt igenom 😄 Redigerat 9 juni 2006 av karl
emser Postat 10 juni 2006 Trådstartare Postat 10 juni 2006 ett annat grepp....funkar alldeles utmärkt men eftersom detta är en av mina favoritlåtar med dig så saknar jag drivet som i den andra versionen.....men som sagt jag tycker sången i denna är mycket bättre och du skulle kunnat gjort en egen låt av denna (vilket du ju har gjort)....schysst proddat och bra rakt igenom 🙂 Tack Karl, Ja det var ju det här med att döda sina älsklingar 🙂 Jag håller med, min sång har blivit mycket bättre sedan förra versionen. /ems
Danabacken Postat 10 juni 2006 Postat 10 juni 2006 Lite svengelska-varning på sången, men bra sångröst iaf. Brukar gilla det mesta du gör, och detta gillade jag också. Skön stämning!
emser Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Lite svengelska-varning på sången, men bra sångröst iaf. 😏 Brukar gilla det mesta du gör, och detta gillade jag också. Skön stämning! Tack Dana, Swenglish forever 😏 /emser
Lundin Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Oj!! Jag har verkligen missat dig förut.. 🙂 är det du som sjunger? Skön sångröst.. Du har en ton och ett harmonimässigt uttryck i musiken som jag gillar, däremot hade jag satt detta i ett annat musikaliskt sammanhang och lagt det i ett mer kommersiellt cornflakespaket. Får nog lyssna igenom det du lagt upp tidigare 😉 Ok: mixen i sin helhet kan man kanske diskutera om man vill ( alla mixar kan diskuteras - tidiga 90-tals dancemixar någon? 🙂 ), enligt min smak hade den gärna fått en varmare ton på sången - vilket troligtvis hade genererat en total översyn på resten av instrumenteringen - vilket kan ge upphov till ångest i fel situation, så jag låter det passera för den här gången. Bra jobbat.
emser Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Oj!! Jag har verkligen missat dig förut.. 🙂 är det du som sjunger? Skön sångröst.. Du har en ton och ett harmonimässigt uttryck i musiken som jag gillar, däremot hade jag satt detta i ett annat musikaliskt sammanhang och lagt det i ett mer kommersiellt cornflakespaket. Får nog lyssna igenom det du lagt upp tidigare 😉 Ok: mixen i sin helhet kan man kanske diskutera om man vill ( alla mixar kan diskuteras - tidiga 90-tals dancemixar någon? 🙂 ), enligt min smak hade den gärna fått en varmare ton på sången - vilket troligtvis hade genererat en total översyn på resten av instrumenteringen - vilket kan ge upphov till ångest i fel situation, så jag låter det passera för den här gången. Bra jobbat. Coolers, Det är aldrig för sent att få ågren. Cornflakes är ju gott men man tröttnar så snabbt. Jepp, jag som ylar. Tack, tack. /emser
Fidden Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Jämför lite med den gamla versionen här. Gillar den nya bättre, men på några ställen tycker jag inte sången passar in ("in the time", "in the hands" etc. Funkar när du böjer upp tonen i slutet, men skär sig i mina öron när den håller samma vägen ut). Sen tycker jag faktiskt att det är lite för mycket stämmor i refrängen, även om det ju är lite av ditt signum 🙂 Men grymt snyggt är det. "Aa-aah" i refrängen är ju fantastiskt. Om gitarrpartiet i slutet skulle förlängas och kompletteras med lite drivigare trummor just där, skulle det bli ännu bättre. Och sen bara fade out på det, så har du ett kalas-slut också 🙂 Finfint!
emser Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Jämför lite med den gamla versionen här. Gillar den nya bättre, men på några ställen tycker jag inte sången passar in ("in the time", "in the hands" etc. Funkar när du böjer upp tonen i slutet, men skär sig i mina öron när den håller samma vägen ut).Sen tycker jag faktiskt att det är lite för mycket stämmor i refrängen, även om det ju är lite av ditt signum 😱 Men grymt snyggt är det. "Aa-aah" i refrängen är ju fantastiskt. Om gitarrpartiet i slutet skulle förlängas och kompletteras med lite drivigare trummor just där, skulle det bli ännu bättre. Och sen bara fade out på det, så har du ett kalas-slut också 🙂 Finfint! Tackar, ja det blir kanske lite mycket stämmor när Ahh körerna ligger där oxå, skall kollas. Gitarrpartiet och slutet är jag inte riktigt nöjd med så dina tips skall jag kolla upp. Ha det /ems
Tokai Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Som vanligt lyssnar jag först innan jag läser vad andra skrivit. Mitt första intryck: Prince Det är soundet. Ekot på sången. Mycket 80-tal på gitarren. Är det bra eller dåligt? Beror lite på om det är vad du velat. Om det är det - är det stilrent, annars : omodernt. Måste säga att refrängen fastnar som en kardborre.
emser Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Som vanligt lyssnar jag först innan jag läser vad andra skrivit. Mitt första intryck: PrinceDet är soundet. Ekot på sången. Mycket 80-tal på gitarren. Är det bra eller dåligt? Beror lite på om det är vad du velat. Om det är det - är det stilrent, annars : omodernt. Måste säga att refrängen fastnar som en kardborre. Hurra en karborre 😏 Hur definerar du 80-tals guror? Är det chorus slisket? Jag tror jag bestämmer att det är stilrent. 😆 /emser
Tokai Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 (redigerat) Alltså chorus på gitarr har inget med tidsperioder att göra. Det är nog snarare spelsättet + choruset som får mig att tycka att det låter 80-tal. Typ Time after time Måste samtidigt berömma det fantastiska introt med sångstämmorna! 😏 Redigerat 11 juni 2006 av Tokai
emser Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Alltså chorus på gitarr har inget med tidsperioder att göra. Det är nog snarare spelsättet + choruset som får mig att tycka att det låter 80-tal. Typ Time after timeMåste samtidigt berömma det fantastiska introt med sångstämmorna! 😄 Fingerpill på en strata, typiskt 80-tal 😕 Jag hajjar vad du menar. /ems
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.