Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter och lyssnar på Floodland för första gången på många herrans år.

När jag lyssnade på den senast hade jag aldrig hållt på med inspelning förutom som musiker, men aldrig i närheten av rattarna.

Och när jag lyssnar på den nu så tänker jag på trumljudet, vad har dom använt för trummaskin/maskiner, vilka effekter kan tänkas ligga på dom, finns det någon som vet?

Dom gör ju jobbet, är oerhört monotoma/suggestiva och låter "fett" utan att ta över mixen.

Jag tillägger att jag kan noll om trummaskiner och är inte insatt i hur man mixade trummor i den genren förr.

😕

Annons
Postat (redigerat)

Jag svarar utan att ha lyssnat på sisters de senaste 15 åren. Är det inte så att det handlar om "rätt" trumsamplingar och rejält med reverb? Testa Yamaha rev-7 och kanske spx-90. Annars Lexicon, en masse.

Redigerat av joachime
Postat

Gött jobbat K9!

Jag tänkte skriva att "det låter iofs lite Yamaha RX5 om det hela,, men så kan det väl inte vara..". Nu spelar det ju ingen roll, eftersom jag inte gjorde det, men det känns lite kul att det verkade vara korrekt. :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.