Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Kan nån förklara mig hur Native Instruments fotpedal "Rig Kontrol 2" fungerar?

Jag skulle vilja använda den både med Guitar Rig 2 (till ProTools), men jag undrar även om man kan lägga över ljud i själva pedalen från Guitar Rig, och sedan använda den live UTAN dator?

Info om Guitar Rig 2 finns på http://www.native-instruments.com/index.ph...=rigcontrol2_us men det mesta är grekiska för mig.

Är nybörjare på sånt här (har kört ProTools i ett halvår och aldrig använt datorer för musik tidigare). Så hoppas att nån kan hjälpa till!

Tack/Per

Annons
Postat

Pedalen fungerar bara som preamp och midi-controller. Du kan alltså inte spela Live med den utan en dator.

Postat

ok tack. finns det några liknande pedaler som fungerar på det sätt jag beskrev? alltså programmerbara pedaler, gärna med "rugged" design som tål lite stryk?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.