Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nu köpt ett M-Audio ljudkort: Audiophile 2496. Med två RCA-ingångar och två RCA-utgångar och med en "break-out cable" för midi och S/PDIF. En jävligt dum fråga(ja, jag är oerhört okunnig): Vart är det tänkt att högtalarkabeln (ifrån min datorhögtalare)skall insättas? Den är ju inte av RCA-typ utan av det jag brukar kalla för line-in/out-kabel. En sådan ingång finns ju inte på ljudkortet. På de ljudkort jag har haft har det funnits sådana ingångar för dator-micken, högtalarna etc. Eh, hur ska man göra? Hur gör ni?

Annons
Postat
Går dina högtalare på ström?

Isf kan du klara dig med en sån här:

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...oduct_id=570032

Annars så bör du köpa dig en liten mixer!

Om hans högtalare inte har inbyggt slusteg så hjälper inte en liten mixer. Han behöver då nya högtalare eller en förstärkare ( slusteg ).

Men då är det nog lika bra att satsa på et par Studiomonitorer direkt.

Postat

Tack för svar! Studiomonitorer det är alltså högtalare och förstärkare i samma låda? Om man nu skulle köpa sådana, hur kopplar man dem praktiskt in dom? Genom RCA-utgångarna på ljudkortet då eller?

Rekas några sådana? (Inte alltför dyra och inte alltför billiga)

Postat
Tack för svar! Studiomonitorer det är alltså högtalare och förstärkare i samma låda? Om man nu skulle köpa sådana, hur kopplar man dem praktiskt in dom? Genom RCA-utgångarna på ljudkortet då eller?

Rekas några sådana? (Inte alltför dyra och inte alltför billiga)

De flesta monitorer har rca-ingångar. Jag är väldigt nöjd med mina Tapco S5 som ligger strax under 4000-lappen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.