baztin Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 Hallojsan, har två små frågor som jag innerligt hoppas att folket här kan svara på. 1. Finns det något sätt att koppla in två midikeyboards/controllers samtidigt till FL? Maskinerna det rör sig om är en vanlig keyboard med midi utgång och en Novation ReMote 25. Den senare har både midi in och thru, kanske det gå att fixa den vägen på nåt vänster? Jag kan ju även nämna att jag har två joystickportar (två olika ljudkort) och en midi in. 2. Vet någon om ReMoten kan styra FLs transportfunktioner (play, stop, rec, ffw, rwd)? Tacksam för svar. Mvh baztin
robc Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 1. ja det finns nåt som heter "midi merge box" för några hundra att köpa 2.no idea
baztin Postat 17 juni 2004 Trådstartare Postat 17 juni 2004 Aha, får man då fråga vad exakt en "midi merge box" är? Gå det inte på något sätt att koppla genom midithru-porten?
Zkronk Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 (redigerat) "Midi-thru"-porten borde väl funka om du får keyboard'arna att använda olika midi-kanaler, och sen givetvis få FL Studio att veta att du använder just de kanalerna... Redigerat 17 juni 2004 av Zkronk
speed-focus Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 2. Vet någon om ReMoten kan styra FLs transportfunktioner (play, stop, rec, ffw, rwd)? Girder skulle nog funka om det inte går på något annat sätt.
baztin Postat 20 juni 2004 Trådstartare Postat 20 juni 2004 Nja, tänkte bara om någon vet varför inte transportkanpparna som ändå finns på min controller kan styra programmet... Zkronk: Hur gör jag då detta? Är en aning obildad på midi utanför datorn, så att säga 😄 Annan fråga: har inte använt fruitys wavehantering (i playlisten) så mycket än, så jag tänkte bara höra om det är någon som vet om och isf hur man kopplar bort "snappingen", dvs så att man kan flytta ljudfilerna lite som man vill, hur mycket eller litet man vill.
Carl_B Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 Annan fråga: har inte använt fruitys wavehantering (i playlisten) så mycket än, så jag tänkte bara höra om det är någon som vet om och isf hur man kopplar bort "snappingen", dvs så att man kan flytta ljudfilerna lite som man vill, hur mycket eller litet man vill. uppe i verktygsfälten finns en dropdownlist som heter snap där det står line eller cell... klicka där o väl none..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.