Jump to content
Annons

Tips på 303-vsti-kopia


Fredrika

Recommended Posts

Annons

Proppelerhead har släppt sin 808,909 och 303 emulering gratis fast det är visserligen ett fristående program.Annars medföljer i varje nummer av Computermusic en variant av Muon Taus 303 fast specialskriven till CM.Så den kan bli din för ca 130 kr.

annars är det nog bara att söka på kvraudio , dycker troligtvis upp ett tjugotal 303 emulering mer eller mindre bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

AudioRealism alltså... ska kolla i kvr-arkivet också. Tack så mycket. eeehh...jag återkommer med en fråga till om någon dag; är ute efter ett visst ljud...

Men rebirth---hmmm, alltså jag har SX, då går det väl inte, jag behöver vsti.

Tack så mycket ska ni ha. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo du! Du kan köra Rebirth parallellt med Cubase och använda Rewire.

Urs en dum fråga...kan jag köra rebirth rewire med sx även om jag inte har reason, alltså...?

Ja det kan du, men satsa på AudioRealisms plugg om du har möjlighet!

Den låter väldigt mycket mer 303 än Rebirth imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är länken. Var ett tag sedan jag använde den så jag vet inte om den fungerar i senare cubase verisoner

Tack för länken! Jag har laddat hem och skall provinstallera! Den där usla låten i gratisfestivalen du gör antireklam för...var hittar jag den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är länken. Var ett tag sedan jag använde den så jag vet inte om den fungerar i senare cubase verisoner

Tack för länken! Jag har laddat hem och skall provinstallera! Den där usla låten i gratisfestivalen du gör antireklam för...var hittar jag den?

Här. https://www.studio.se/index.php?showtopic=20339

Tror länken är kvar D.N.A heter låten (tack för visat intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo du! Du kan köra Rebirth parallellt med Cubase och använda Rewire.

Urs en dum fråga...kan jag köra rebirth rewire med sx även om jag inte har reason, alltså...?

Rewire-teknologin är helt fristående från både Rebirth och Reason.

Du kan använda Rewire mellan Acid och Cubase om du så vill...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rewire-teknologin är helt fristående från både Rebirth och Reason.

Du kan använda Rewire mellan Acid och Cubase om du så vill...

Okay...jag blir bara lite förvirrad för i SX-enhetslistan har jag har ett par olika poster med rewire för olika saker så jag trodde att de var unika för varje plugg eller program och så såg jag i tidningen Studio ett annat exempel på att man kan ha "Reason rewire" i sx om man har Reason 3... usch vad mycket teknik det är att hålla reda på. Tack för klargörande.

Såg förresten att AudioRealismen kostar nästan 800.- att ladda ner så jag tar en gratisgrej så länge... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att som projekt att lära mig Synthedit försöka skapa någon synth som påminner om min Freebass383, som bekant är en ganska schysst 303-klon, fast i analogdigitalhybrid hårdvara 😄 ..

Nyckeln ligger i accenterna tror jag..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att som projekt att lära mig Synthedit försöka skapa någon synth som påminner om min Freebass383, som bekant är en ganska schysst 303-klon, fast i analogdigitalhybrid hårdvara 😆 ..

Nyckeln ligger i accenterna tror jag..

/Daniel

Fan va nice...

Säg till när du har den klar!

Är du duktig på att skapa synthar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...