Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ok, det här är den oficiella uppföljaren på Kaninernas Jul. Dock är detta nog även den sista låten på temat. Dels håller jag på att förstöra min röst med all fasettsång och dels så börjar jag tvivla på min egen maskulinitet när jag skapar sådant här. Det känns som om jag måste göra en riktigt jävla mörk satanistrockdänga nästa gång för att väga upp det här.

Jag ska passa på att tacka Linus och Mornel för

"God Jul"-refillen som jag har använt i den här låten.

Oh well! Här kommer i alla fall kaninernas midsommar. Enjoy!

* LÅTNAMN: Kaninernas midsommar

* ARTIST/GRUPP: Martin Larsson a.k.a Pluffo

* GENRE: Gullpop/Barnmusik

* LÅTLÄNGD: 5.08

* EV. MEDVERKANDE: Kaniner?

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Em pe tre

* STORLEK: 4,7 MegaByte

* STATUS: Skulle du vilja jobba mer på den om det var du som hade gjort den? 🙂

* LÅTLÄNK: Kaninernas midsommar ( Vänsterklicka )

1119416634_002-rabbit.jpg

P.S Nej, det här är inte vad man brukar kalla helt seriös musik 🙂 D.S

Redigerat av Pluffo
Annons
Postat

Melodispelet bildar snygga och intressanta harmonier med kompet och det här skulle fungera perfekt som ledmotiv i en TV-serie! Som enbart låt tycker jag däremot den är alldeles för lång.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

😳

Underbart!

Ser vilket barnprogram som helst framför mig!

Jag är lite nyfiken på hur du grejat "la la la"? Det låter ju som vilken bäbis som helst!

Redigerat av MarcusRombo
Postat (redigerat)

91:an: Ja, jag kan ge dig rätt där, speciellt med tanke på att jag bara använder mig av tre stycken olika låtpartier. Ville ha en uppbyggnad innan infernokörerna kickade in men jag blev nog för girig 🙁

MarcusRombo: Ehum....Det är jag själv som har sjungit in allt och sedan pitchat upp det en oktav 😛 Tror bara att jag lallade precis som en...tja...bäbis 😳

Edit: Fan, känner att jag måste göra någonting seriöst snart 😄

Redigerat av Pluffo
Postat

Melodien som är med från början låter för högt genom hela låten.

Älskar partiet med La la la la. Grabben sitter å tokgarvar när han hör det så det är högt betyg!

Så summa sumarum får du bra betyg som kanin 😮😄

Postat
😄 <--- en sån min fick jag när lallandet började. Jättegulligt, men hörru fegis, du behöver inte hålla på att påpeka i allt du skriver att det inte är "seriöst", för det framgår med mer än önskvärd tydlighet av själva låten. 😮
Postat

MrDweeb: Ah, min herre föreslår en förändring i mixområdet. Ja, jag ska kolla på vad du säger. Hur gammal är "grabben" om jag får fråga?

fudgesson: Trevligt att låten fyller sitt syfte 😆

tbruce: 😆 Ok..Jag ska erkänna att jag är lite feg. Vill inte att folk ska tro att det är såhär det låter när jag försöker skapa någor hårt och tufft bara 😎

Richie76: Du har en dålig dator. Gå in här och klicka på "play" på låten istället.

Postat

Linus: Sedär. Jag borde kanske använda mig av den där länken istället. Har inte riktigt förstått mig på Musicv2 med alla dess fönster och interna spelare 😆

Postat

Sockersött! 🙂

Väntar bara på att Scooter knycker dina uppitchade vox, drar upp tempot och gör en egen version 😄

Postat (redigerat)

Grabben är elva år. Han och hans polare diggar det här skarpt! Den går som ¤"#!""!¤ just nu!

Edit: Hmm kanske inte ska använda svordomar. Hehehehehe.

Redigerat av MrDweeb
Postat

MrDweeb: Kul att höra! Jag trodde annars att kidsen idag inte tyckte om sådan här musik. Trodde bara att de lyssnade på typ "Hits for Kids" :rolleyes:

Postat

chrickon: Samma sak som 91:an klagade på och jag håller med...Har även fått den här kritiken på andra låtar. Måste nog försöka lära mig att en låt inte måste vara över 5 minuter 🙂

Tack för lyssningen!

Funderar faktiskt att skicka in det här tillsammans med lite annat tjafs till SVT och TV4. Man kan ju inte få mer än: "Nej, barnprogrammen är tillräckligt knarkade som de är sedan "Bananer i pyjamas" och "Telletubbies" gjorde entré" 😎

Postat
Funderar faktiskt att skicka in det här tillsammans med lite annat tjafs till SVT och TV4. Man kan ju inte få mer än: "Nej, barnprogrammen är tillräckligt knarkade som de är sedan "Bananer i pyjamas" och "Telletubbies" gjorde entré" 😛

Bananerna och Teletubbies i all ära men inget är mer knarkat än Barbapapa 😕

Fin låt annars. 110% gullig!

Postat

Haha, det här är ju hur bra som helst!

Men jag saknar den där milda berättarrösten som med stor möda får fram nått i stil med "..och den dagen lärde sig pelle och dom andra kaninerna att man aldrig ska stjäla, inte ens om det är från någon som är elak!" 😕

Postat

johahl: Har du sett bokstavståget någon gång? Läskigaste/mest knarkade programmet ever, alla kategorier.

kartan: Åhhhhhhhh! 🙂 Moralkakor är det värsta som finns! 😎 "...och den dagen lärde sig Pelle och de andra kaninerna att det är okej att stjäla, om man bara gör det ibland och om man gör det från bävrarna". Skulle vara intressant med en sådan saga 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.