lavrell Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Tänkte precis skriva en fråga om vilka aktiva PA-lådor som folk på forumet rekomenderar och insåg då att det inte riktigt finns en bra och passande del på forumet för detta. Antar att det finns en hel del människor här som spelar ute eller som är live-tekniker (som jag själv). Skulle det kanske vara en idé att införa? /Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kempor Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Absolut! Jobbar också som livetekniker så det vore väl en bra idé Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Även jag saknar en live-avdelning.. Jobbar själv mycket som live och PA-tekniker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Bra förslag Lavrell... Nu fick du stjärna igen... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 7 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 7 juni 2006 Bra förslag Lavrell... Nu fick du stjärna igen... 😆 😆 Nu gäller det bara för Olsberg att se denna tråd och införa den nya forumdelen då 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Bra ide! Jag kör ju också lite live då och då. /H. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Bra idé! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Är det jag som är galen eller hade inte vi en PA-del på forumet förrut som lades ner eftersom ingen skrev i den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Är det jag som är galen eller hade inte vi en PA-del på forumet förrut som lades ner eftersom ingen skrev i den? jag har också för mig det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Är det jag som är galen eller hade inte vi en PA-del på forumet förrut som lades ner eftersom ingen skrev i den? Det låter som en bra idé - även om ingen postadade där. Förhoppningsvis kommer folk att göra det nu istället då. Det känns i alla fall som en ara som borde finnas så det är ett gott förslag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mopar Man Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Skulle vara gôrbra med en forumdel om PA. Använder PA flera gånger i veckan och hittar knappt på-knappen. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 8 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 8 juni 2006 (redigerat) Olsberg 😄 EDIT: jävlar va snabb du va 🙂 Redigerat 8 juni 2006 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 8 juni 2006 Dela Postat 8 juni 2006 Är det jag som är galen eller hade inte vi en PA-del på forumet förrut som lades ner eftersom ingen skrev i den? Det stämmer, historiken finns i tråden Nytt forum: PA-utrustning. Kort och gott fick avdelningen en tråd per månad. Eftersom listan över alla forumavdelningar redan då var mycket lång (för lång, enligt vissa) så togs PA-utrustning bort. Men jag är villig att pröva igen om det finns stort intresse. Jag har inte sett många trådar i ämnet här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 8 juni 2006 Dela Postat 8 juni 2006 (redigerat) Jag har inte sett många trådar i ämnet här. Precis. Jag tycker att en ny forumdel är berättigad om det finns många trådar i ämnet. Som det är nu så svämmar ju inte forumet över i PA-trådar precis 😄 Redigerat 8 juni 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 12 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juni 2006 Nå vad händer då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 Nej det blir inget utav...gissar jag på. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 hade vart bra med en PA/live-tråd med tanke på att en del håller på med det!!! kan tillägga att ja gör det med;) fast inte nu längre!!😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 12 juni 2006 Dela Postat 12 juni 2006 Studioutrustning/instrument Monitorer, mickar, kompressorer, syntar, samplare med mera. Även PA-utrustning. Tror faktiskt inte ämnet är så populärt att det berättigar en egen avdelning. Antalet avdelningar bör hållas så litet som möjligt tycker jag. Man kunde ju byta namn på Studioutrustning/instrument till Ljudutrusting/instrument kanske? Fast det låter ju lite fånigare 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 12 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juni 2006 Studioutrustning/instrumentMonitorer, mickar, kompressorer, syntar, samplare med mera. Även PA-utrustning. Tror faktiskt inte ämnet är så populärt att det berättigar en egen avdelning. Antalet avdelningar bör hållas så litet som möjligt tycker jag. Man kunde ju byta namn på Studioutrustning/instrument till Ljudutrusting/instrument kanske? Fast det låter ju lite fånigare 😳 ahaaaa det där missade jag helt och hållet 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.