Jump to content
Annons

Grafikproblem

Astor Q (oregistrerad)

Recommended Posts

Astor Q (oregistrerad)

Har stora problem med grafiken på min burk.

Vid uppstart börjar det krångla redan innan windows börjar laddas in.

Det som händer är att jag får dels 5 st 1,5cm breda lodräta streck över skärmen. Även ett gäng tunna vågräta linjer ligger i fält som inte uppdateras.

Har ett ATI radeon 9800pro. Har uppdaterat drivrutinerna och kortet funkar f.ö. som det ska. Testat att byta kablar, skärm och även plockat ur kortet, men inget verkar funka. De ¤(%¤&(#" strecken är likväl där hela tiden.

Nån som har någon idé vad det kan vara?

/AQ

Dela på andra sajter

Annons

Det låter som om kortet är defekt - eller kanske att kylningen till det inte fungerar. Kolla så att kylfläkten (om det finns en sådan) inte är igensatt av damm och att den fungerar...

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag håller med Claes. Det låter som kortet är paj. Har haft ett par grafikkort under åren som efter trogen tjänst gett med sig på liknande sätt 😉

Skulle även kunna vara själva kontakten på kortet som glappar. Då borde strecken flimra till lite om du pillar med kabeln till skärmen..

Redigerat av kartan
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)

Ok, misstänkte det... Får jaga reda på något gammalt kort och testa med det.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.