Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vem: Svante Clementson och Slobodanka Printz

När: 1985

Vad: Radioprogram /perfomance

Varför: Valåret då Herslow och SvinOlle kännde vittring.

Varför nu: Kom att tänka på detta i senaste trådar om upphovsrätt. Ger en reflektion till fildelardebatten också.

Status: Tvättat från garderoben.

Längd: 35 minuter

Format 35 mb mp3 128 mbs

Länk: För stor för Studios demoserver, ligger från nu och en vecka framåt här:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...082A7CD5DD59A7B

Annons
Postat

Jag klarar inte av att lyssna på det här. Jag spolade igenom mp3:an snabbt men hör inget vettigt.

Kan du förklara poängen med det här? Och vilka sekunder som innehåller nåt värde?

Kom att tänka på detta i senaste trådar om upphovsrätt. Ger en reflektion till fildelardebatten också.
Vad? 😎
Postat
Jag klarar inte av att lyssna på det här. Jag spolade igenom mp3:an snabbt men hör inget vettigt.

Kan du förklara poängen med det här? Och vilka sekunder som innehåller nåt värde?

Kom att tänka på detta i senaste trådar om upphovsrätt. Ger en reflektion till fildelardebatten också.
Vad? 😳

Ursäkta Linus, Borde satt en VARNINGSTEXT på det här. Det gick hem hos lyssnarna till 33/45:s närradio. Men så var de också härdade med Psychic TV, Einsturzende der Neubaten och Diamanda Galas. Inte för att detta når upp till samma verkshöjd. Men det var kul att göra: Hemma i sovrummet med en DX7, QX7, Roland Space Echo och en kassettbandspelare med Skånepartiets program på bandet (som ju hatiskt manglas i ekot.)

Jag kom att tänka på detta i STIM-tråden och letade fram kassetten. Hade "mitt" program sänts i riksradio/lokalradio så hade jag givetvis och antagligen problemfritt stimmat alltiohop som mitt verk. Trots att det till stora delar bygger på andras verk. Texterna kommer från Sven Wernströms "Levande historia", en dokumentär om rikskansliet och en annan om Jiu-jitsu. Ekoåkningarna bygger som sagt på Skånepartiets radio. Bilkrachen är snodd från Residents "The third Reich and Roll". Och i slutet kommer det in några takter från Mahlers 4 symfoni i G-dur. Så det enda jag åstadkommit i orginal är väl en kort och repetetiv syntslinga.

Som plötsligt blev 35 minuter. Och ägs av mig! 😛

Postat
Dede-vad gör Diamanda idag?

Har bara hört den platta som J.P.Jones proddade (eller är han inblandad i fler...)runt 1992....

Jag får bli svaret skyldig Florian. Inte en susning. Hittade en skiva på Piratebay (sic!) men när den är gjord framgår inte (ett klart mindrevärde med fildelning). Hon gjorde mest intryck på mig på en Roskildefestival (1986?) när hon kopplat upp sig med fem olika mikrofoner som i sin tur var kopplade till olika effekter. Lysande idé!!!!!! 😕

Postat
jag hittade allt på hennes hemsida: Diamanda

och här:

HISTORIK 😮

hon e sååå crazy och härlig men farlig...har aldrig hört någon som släpper ut sin själ/sina demoner och sin expressitivitet på ett så starkt vis!

Måste faktiskt hålla med. Har två plattor med henne, men lyssnar nästan aldrig på dem. Inte för att de är dåliga, utan för att man måste stålsätta sig något enormt för att kunna hantera upplevelsen.

Sorry för OT.

Postat
jag hittade allt på hennes hemsida: Diamanda

och här:

HISTORIK :rolleyes:

hon e sååå crazy och härlig men farlig...har aldrig hört någon som släpper ut sin själ/sina demoner och sin expressitivitet på ett så starkt vis!

Måste faktiskt hålla med. Har två plattor med henne, men lyssnar nästan aldrig på dem. Inte för att de är dåliga, utan för att man måste stålsätta sig något enormt för att kunna hantera upplevelsen.

Sorry för OT.

Nejdå jag fortsätter att spamma; Håller med om att skivorna (har också två) blir ganska...öh...ansträngande. Men live var det en helt annan sak (i alla fall med ett par öl under skjortan); fascinerande! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.