Jump to content
Annons

Tips på billiga dynamiska sångmickar?


JJRockford

Recommended Posts

Nu är väl inte den klassiska Shure SM58:an så farligt dyr egentligen, men vi har ett bra tag kört på Pulse PM2656, vilket har funkat bra. Och dom kostar väl ungefär hälften av vad SM58 kostar. Dessa ska dock tillbaks till Medborgarskolan nu... Så, några tips på liknande mickar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag har egentligen ingen lust att göra reklam för Jam, Men deras

JJlab sm58 kopia är jävligt bra. Jag har två själv och har jämfört

den mot en sm58 och jjlabs var fan bättre, och man får ju två för en tusing.

Sen kanske det finns bättre eller sämre ex eller att dom går sönder

lättare. Men jag har inte haft något problem med mina.

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag var på väg att köpa en SM58-kopia för ett tag sen men blev tipsad om en Beyerdynamic Opus 39 istället för 495kr. Och jag måste säga att jag är helnöjd. Den låter väldigt mycket bättre än en SM58 i mina öron. Mycket varmare och inte lika nasal.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

vi har börsens 99kronorsmickar och dom funkar till ändamålet. ljudetkvaliteen spelar ju ganska liten roll i repsammanhang.

dock har vi fått köpa nya kablar för att ersätta de som följde med. dom började glappa efter några månader så kan ändå vara läge att lägga lite mer

Redigerat av dancedancedance
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
vi har börsens 99kronorsmickar och dom funkar till ändamålet. ljudetkvaliteen spelar ju ganska liten roll i repsammanhang.

dock har vi fått köpa nya kablar för att ersätta de som följde med. dom började glappa efter några månader så kan ändå vara läge att lägga lite mer

Jag tycker ljudkvalite´n spelar ganska stor roll i repsammanhang.

Så gå inte och köp nån 99kr ´s mick för då får du problem

med tunt ljud och rundgång, Och köp en riktig kabel på en gång

oxå.

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har använt JJLabs sm58-kopior i replokalen och tycker inte att de låter bra. Alls.

Jaså har du använt en sm58a då?Isåfall kan du väl

berätta vad som var så mycket sämre. Som jag sa

så kanske det skiljer på kvalite´ på exemplaren.

för det verkar ju konstigt om en mick som kostar hälften

är bättre. Mina låter ivarjefall bättre än sm58an som

jag har. Men den kanske är ett måndags ex.

Eller så kan du inte sjunga.

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt JJLabs sm58-kopior i replokalen och tycker inte att de låter bra. Alls.

...Mina låter ivarjefall bättre än sm58an som

jag har. Men den kanske är ett måndags ex.

Eller så kan du inte sjunga.

Blev du sur? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt JJLabs sm58-kopior i replokalen och tycker inte att de låter bra. Alls.

...Mina låter ivarjefall bättre än sm58an som

jag har. Men den kanske är ett måndags ex.

Eller så kan du inte sjunga.

Blev du sur? 🙂

verkade lite så. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag kan inte sjunga särskilt bra, men det var inte jag som sjöng heller. Och sångaren har precis blivit mycket rosad för sin röst i demoforumet.

Jag tycker att JJLabskopian var mycket mer nasal än SM58 och ljudet var väldigt kallt i jämförelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte den klassiska Shure SM58:an så farligt dyr egentligen, men vi har ett bra tag kört på Pulse PM2656, vilket har funkat bra. Och dom kostar väl ungefär hälften av vad SM58 kostar. Dessa ska dock tillbaks till Medborgarskolan nu... Så, några tips på liknande mickar?

Nä, precis, de är inte så dyra. Köp SM58:or! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte den klassiska Shure SM58:an så farligt dyr egentligen, men vi har ett bra tag kört på Pulse PM2656, vilket har funkat bra. Och dom kostar väl ungefär hälften av vad SM58 kostar. Dessa ska dock tillbaks till Medborgarskolan nu... Så, några tips på liknande mickar?

Nä, precis, de är inte så dyra. Köp SM58:or! 😄

Eller om du är ute efter något annat, testa Sennheisers dynamiska mickar. Till exempel e835 (njure) eller e845 (supernjure). Båda ligger i prisklassne kring SM58.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte den klassiska Shure SM58:an så farligt dyr egentligen, men vi har ett bra tag kört på Pulse PM2656, vilket har funkat bra. Och dom kostar väl ungefär hälften av vad SM58 kostar. Dessa ska dock tillbaks till Medborgarskolan nu... Så, några tips på liknande mickar?

Nä, precis, de är inte så dyra. Köp SM58:or! 😛

Eller om du är ute efter något annat, testa Sennheisers dynamiska mickar. Till exempel e835 (njure) eller e845 (supernjure). Båda ligger i prisklassne kring SM58.

Jag har en E825 .. antar att det är en lite äldre variant.

Den låter hyfsat; en gnutta instängd bara, men det låter rätt schysst om man eq:ar upp de högre frekvenserna.

Dock är min JJLabs C010B i en helt klart högre klass, och den kostade mindre redan då jag köpte den för ett par år sen 😆 .. Dock är det ju en kondensatormik..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...