Jump to content
Annons

Nationaldagen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Många har pratat om att det är nationaldagen idag.

Vilket land firar vi denna gången?

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vilket som helst, utom Sverige. Dom största självhatarna som finns. Ett land som

tror att deras nationalsång är en rasisthymn förtjänar ingen nationaldag.

Om så är fallet så är jag rasist 😆 för att jag älskar att spela nationalsången på gura 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Törs man hissa flagg? Man är inte rasist då?

I så fall är Stockholms alla bussförare rasister. 😆

Förresten, sjunger inte alla (nåja) svenska landslag nationalsången innan eller efter match och så? Betyder det att alla våra idrottare är rasister? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag ser mig själv som någon större patriot, men lite roligt är det att "osvenskt" är ett positivt omdöme. Tänk er en amerikan använda "unamerican" på samma sätt. 😄

Tänkvärt! Skarp iaktagelse Signert.

Jag försöker göra skillnad på patriotism och nationalism. Det förra rymmer inget självförhärligande eller överlägsenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag gick i skolan fick vi inte sjunga nationalsången på avslutningen med tanke på alla med invandrarbakrund.. tyckte det var så jävla löjligt!!! Vafan vi är ju i sverige? Så vi börja sjunga den ändå.. Och vad tror ni dom jävlarna gör?

Dom börjar bua...

jag vart så lack så jag knockade första bästa jag såg bua..

Sen blev jag avstängd terminen därpå.. men det var det fan värt!

Jag är inte rasist för fem öre - men när man inte får sjunga sin svenska nationalsång så börjar man fan fundera...

Plus att nära mitt område där jag bodde, så hade dom en asyriskförening där dom hade fest var enda jävla helg och spelade sin musik som i mina öron låter förjävlig.. Men om man då bad dom sluta spel, eller sänka volymen - Då var man rasist! Och då jävlar fick man springa eller stå kvar och få en femtioåtta turkar över sig..

tro mig, vi svenskar är för passiva..

vi är för fega..

eller vi har blivit för fega..

Sverige kommer bli som USA, där vi svenskar är indianerna..

Vi kommer utrotas, bo i små hyddor längst upp i norr där det är för kallt för dom..

missförstå mig inte.. mer än hälften av alla mina vänner är invandrare, och jag är inte rasist.. absolut inte.. Men jag har mina åsikter och jag står för dom Men ibland, och när tom dom själva säger att det är för mycket/gått för långt.. när man inte ens får sjunga nationalsången på skolavslutningen börjar man ju fundera

Link to comment
Dela på andra sajter

missförstå mig inte.. mer än hälften av alla mina vänner är invandrare, och jag är inte rasist.. absolut inte.. Men jag har mina åsikter och jag står för dom Men ibland, och när tom dom själva säger att det är för mycket/gått för långt.. när man inte ens får sjunga nationalsången på skolavslutningen börjar man ju fundera

Jag är helt med dej här, soundborn. Jag känner igen mig precis i det du säger. Tilläggas kan ju sägas att vi fick inte ens fira vissa kyrkliga högtider som 1:a advent och Lucia i den intilliggande kyrkan längre för att någon kanske skulle ta illa upp.

Det värsta är ju att det ofta inte är invandrarna själva som klagar utan det är alla "politiskt korrekta" tomtar som bestämmer för att ingen ska få tårna trampade på. Vadå, mina tår då!?! Jävla idioter. Situationen är ju så jävla absurd den kan bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag gick i skolan fick vi inte sjunga nationalsången på avslutningen med tanke på alla med invandrarbakrund.. tyckte det var så jävla löjligt!!! Vafan vi är ju i sverige? Så vi börja sjunga den ändå.. Och vad tror ni dom jävlarna gör?

Dom börjar bua...

Det låter som ett dåligt skämt till man inser att det är sant. Din skola är inte ensam om att ha ställt in svenska nationalsången och svenska flaggan. Vafan e de där för dj-vla integrationspolitik egentligen? Hur ska en invandrare som är patriotiskt stolt över sitt ursprung kunna få nån som helst respekt och tycke för ett land där man agerar såhär? De kan ju inte annat än se ner på oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tilläggas kan ju sägas att vi fick inte ens fira vissa kyrkliga högtider som 1:a advent och Lucia i den intilliggande kyrkan längre för att någon kanske skulle ta illa upp.

?

DET DÄR KAN JU ÄNDÅ ALDRIG VARA SANT!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...