Sonnert Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 (redigerat) bonkmeliteskit.wav edit: det finns: bonkmemöeskit.wav och bonkutannåe.wav också 🙂 Redigerat 6 juni 2006 av Sonnert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 .sam = 8-bitars ljudfil, vanligare i början av 90-talet Play It Again.sam .it = Impulse Tracker-modul Enjoy.it Måste det vara ljudfiler? Annars är What's Up.doc en klassiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 I början hade jag ofta låtidéer som aldrig blev klara, därför blev det mycket låt1.mp3, låt2.mp3, osv. Till slut blev det låtfan.mp3, usellåt.mp3 och ytterliggareenjävlalåtsomaldrigkommerattbliklar.mp3. (Den sista är faktiskt sann, har den kvar nånstans. 😆 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Mina och Pluffos tranceprojekt har fått ganska märkliga projektnamn efter att ha bollats fram och tillbaka några gånger. Exempelvis "Kansketrance v11.0 Lill-Babs.rns". I ljudmapparna hittar jag "braksmell.aif" som är en baskagge och en krasch med helt skamlöst mycket reverb och märkliga namn som "Ganska v'rdelös 8-blip dnb". Varför sparade jag något "ganska värdelöst"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 På Amigatiden så användes i praktiken aldrig "efternamn" i filer, därför brukade trackermoduler sparas med mod.* istället för *.mod .. Här är några från min gamla arbetslåda 🙂 mod.blorf mod.det man inte ser mod.hejochha2 mod.huga mod.kukers mod.scheisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Har även gjort en Madtrackerfil som heter Brumma&Tas.mt2 .. Vilket naturligtvis hänsyftar till Trumma&Bas .. vilket hänsyftar till .. ja ni vet vad jag menar 🙂 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Från Amiga-tiden: gitarr.iff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Från Amiga-tiden: gitarr.iff 😄😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Säg på spanska: DOS 2.2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Det roligaste jag kan komma på är soptorsk som låg på atarin för hundra år sedan... Och det var ju inte så kul... 🙁 //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 I det enkla inspelningstestet som blev startskottet till min "lilla" testsite, så var det någon som tyckte att det lät sådär lagom kinky när jag sade "mikrofon sex, tillsammans med preamp sex" etc... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 7 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 7 juni 2006 z_kukhora(rysk).wav z_kukfittabas.wav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 8 juni 2006 Dela Postat 8 juni 2006 (redigerat) z_kukhora(rysk).wav (rysk)....? 😄😄😉🙂😄 Redigerat 8 juni 2006 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 8 juni 2006 Dela Postat 8 juni 2006 (redigerat) I samma projektmapp: asså takten blev helt...aif asså takten för fan.aif Hade en bra dag.... not. 😉 Redigerat 8 juni 2006 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 9 juni 2006 Dela Postat 9 juni 2006 Pianointe.wav Otippad.sfs(Orion format) 1-5 Tvättmaskin.sfs 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 9 juni 2006 Dela Postat 9 juni 2006 (redigerat) Inte så kul kanske, men min senast skapade ljudfil heter EnemyMixTest_v18b.wav Kanske dags att känna sig nöjd snart? 😮 Nån som känner igen sig? 😛 EDIT: talfel Redigerat 9 juni 2006 av isotone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 9 juni 2006 Dela Postat 9 juni 2006 hehe.. jag brukade döpa mina ljudfiler efter min/mina flickvänner.. just nu är jag singel så det är skönt.. men det brukade bli.. Vi hade sex.wav hon sög av mig.wav hon kom inte =(.wav raffsätt.wav Nu blir det istället Bruden jag träffade igår.wav killen som spöade ner mig.wav osv osv... Då vet jag precis vilka låtar det är 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 9 juni 2006 Dela Postat 9 juni 2006 hehe.. jag brukade döpa mina ljudfiler efter min/mina flickvänner.. just nu är jag singel så det är skönt.. men det brukade bli.. Vi hade sex.wav hon sög av mig.wav hon kom inte =(.wav raffsätt.wav 😄 Nu blir det istället Bruden jag träffade igår.wav killen som spöade ner mig.wav osv osv... Då vet jag precis vilka låtar det är Fröken Höger.wav Lena Handén.aif .. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 9 juni 2006 Dela Postat 9 juni 2006 haha jag får nog börja med det 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 13 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 13 juni 2006 GRISNYP.wav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 13 juni 2006 Dela Postat 13 juni 2006 kükenibyxan.wav är min favorit. När jag gör syntpatchar i reason brukar jag också försöka skriva hur ljudet låter, till exempel "bziiii" eller "CARZY". CARZY låter verkligen crazy, tänk er en tecknad serie från 70-talet när de ska åka fem år bakåt i en tidsmaskin men det blir fel på tidsmaskinen så de åker fem MILJONER år bakåt... ljudet som tidsmaskinen ger ifrån sig då alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.