Jump to content
Annons

Dagens roliga ljudfil-namn


Sonnert

Recommended Posts

Postat (redigerat)

bonkmeliteskit.wav

edit: det finns:

bonkmemöeskit.wav

och

bonkutannåe.wav också 🙂

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

.sam = 8-bitars ljudfil, vanligare i början av 90-talet

Play It Again.sam

.it = Impulse Tracker-modul

Enjoy.it

Måste det vara ljudfiler?

Annars är What's Up.doc en klassiker

Link to comment
Dela på andra sajter

I början hade jag ofta låtidéer som aldrig blev klara, därför blev det mycket låt1.mp3, låt2.mp3, osv. Till slut blev det låtfan.mp3, usellåt.mp3 och ytterliggareenjävlalåtsomaldrigkommerattbliklar.mp3. (Den sista är faktiskt sann, har den kvar nånstans. 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina och Pluffos tranceprojekt har fått ganska märkliga projektnamn efter att ha bollats fram och tillbaka några gånger. Exempelvis "Kansketrance v11.0 Lill-Babs.rns". I ljudmapparna hittar jag "braksmell.aif" som är en baskagge och en krasch med helt skamlöst mycket reverb och märkliga namn som "Ganska v'rdelös 8-blip dnb". Varför sparade jag något "ganska värdelöst"?

Link to comment
Dela på andra sajter

På Amigatiden så användes i praktiken aldrig "efternamn" i filer, därför brukade trackermoduler sparas med mod.* istället för *.mod .. Här är några från min gamla arbetslåda 🙂

mod.blorf

mod.det man inte ser

mod.hejochha2

mod.huga

mod.kukers

mod.scheisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Har även gjort en Madtrackerfil som heter Brumma&Tas.mt2 .. Vilket naturligtvis hänsyftar till Trumma&Bas .. vilket hänsyftar till .. ja ni vet vad jag menar 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Det roligaste jag kan komma på är soptorsk som låg på atarin för hundra år sedan...

Och det var ju inte så kul... 🙁

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

I det enkla inspelningstestet som blev startskottet till min "lilla" testsite, så var det någon som tyckte att det lät sådär lagom kinky när jag sade "mikrofon sex, tillsammans med preamp sex" etc... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Inte så kul kanske, men min senast skapade ljudfil heter EnemyMixTest_v18b.wav Kanske dags att känna sig nöjd snart? 😮 Nån som känner igen sig? 😛

EDIT: talfel

Redigerat av isotone
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe..

jag brukade döpa mina ljudfiler efter min/mina flickvänner.. just nu är jag singel så det är skönt..

men det brukade bli..

Vi hade sex.wav

hon sög av mig.wav

hon kom inte =(.wav

raffsätt.wav

:rolleyes:

Nu blir det istället

Bruden jag träffade igår.wav

killen som spöade ner mig.wav

osv osv...

Då vet jag precis vilka låtar det är 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe..

jag brukade döpa mina ljudfiler efter min/mina flickvänner.. just nu är jag singel så det är skönt..

men det brukade bli..

Vi hade sex.wav

hon sög av mig.wav

hon kom inte =(.wav

raffsätt.wav

😄

Nu blir det istället

Bruden jag träffade igår.wav

killen som spöade ner mig.wav

osv osv...

Då vet jag precis vilka låtar det är :rolleyes:

Fröken Höger.wav

Lena Handén.aif .. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

kükenibyxan.wav är min favorit.

När jag gör syntpatchar i reason brukar jag också försöka skriva hur ljudet låter, till exempel "bziiii" eller "CARZY". CARZY låter verkligen crazy, tänk er en tecknad serie från 70-talet när de ska åka fem år bakåt i en tidsmaskin men det blir fel på tidsmaskinen så de åker fem MILJONER år bakåt... ljudet som tidsmaskinen ger ifrån sig då alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...