sixties Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Lite mer bra grupper och videos: Knickerbockers- Lies Den bästa "Beatles" låt som Beatles inte har gjort! The Seeds- Pushin to hard ännu en klassiker, Sångaren Sky saxon håller ju på fortfarade. Doors brukade vara förband åt Seeds så man kan ju ana lite influenser. MC 5- Kick out the jams Chocolate Watchband mer svängig RnB The Chesterfield Kings- 99th Floor lite modernare Rock´n´roll Fuzztones- Ward 81 The Preachers- who do you love den bästa versionen av denna låt?!! ? & the mysterians- 96 tears
sixties Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 freddy & the four-gone conclusions - stand up Freddy Fortune från Fortune & Maltese. Lite mer folkrock, här i studion med bra ljud, en cover. Sveriges bästa band, tyvärr lite dåligt ljud.
sixties Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Har lyssnat mycket på denna låt: freddy & the four-gone conclusions - stand up och blev lite nyfiken på gubben som spelar orgel (eller vad är det för nått Florian?) islutet på låten, han heter i allafall Max Crooks och har spelat med Del Shannon som skrivit låten.
sixties Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Music Machine-Talk Talk Sean Bonniwell´s music machine med sin orginella stil.
Florian le Sage Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 mmm, mkt bra låt (men det här verkar vara nyligen väl-ser man på de unga killarnas attityd och frippa och blick,fast de vill vara---sixties... 😆 ) i alla fall: snubben som lirar klav. har en monofonisk synth är jag 110 på, fast av vilken sort kan jag inte uttala mig om, jag har en Davolisint från 1973 som kan liknas vid den här eller tvärtom, psykedeliskt och retro så det skriker! 😄
sixties Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Sökte på Max Crook och hittade han hemsida, han uppfann Musitron orgeln 1959 som är en hybrid synth, i grunden en Clavoline. det står mer under "musitron" på hans hemsida. Max Crook hemsida det här verkar vara nyligen väl-ser man på de unga killarnas attityd och frippa och blick,fast de vill vara---sixties... ) i alla fall: skivan är väl inspelad under 2000-talet, så det är ju inte gammalt men jag gillar även ny musik om den låter bra = som på den gammla goda tiden. hittade inte Baracudas- I wish it wash 1965 again på youtube men den hade passat bra. som sammanfattning. här är Freddy Fortune´s gamla band från 90-talet.
sixties Postat 28 oktober 2007 Postat 28 oktober 2007 dax att skaka live i denna tråd igen. ingen riktig video men en bra låt. ENJOY!!
sixties Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 fastnade på youtube pga att jag hittade några riktiga guldkorn:
Interzone Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 Man, oh man! Detta måste vara den längsta tid jag spenderat i en och samma tråd... Himla massa bra musik - YouTube är verkligen en fantastisk källa att hitta bra saker i. Jag ska väl inte vara sämre jag, utan lägger till lite mer länkar till clips med musik från förr. Tre låtar med Ekseption - ett underbart band från Holland som lirade jazz/symfonirock: http://www.youtube.com/watch?v=xlAY6jBK0Ag http://www.youtube.com/watch?v=fklZ7jgO5UE http://www.youtube.com/watch?v=Mfpbf8IYpas Och här har vi den grupp som inspirerade holländarna till att göra musik: The Nice med herr Emerson i spetsen: Ok, vi håller oss på den lilla ön och kör ett band vars tidiga plattor är helt underbara; Jethro Tull: Nu så... ändrar vi både takt- och tonart. I USA fanns det ett gäng som gjorde musik det verkligen svängde om. Tyvärr gick förgrundsgestalten Lowell George bort tidigt i bandets karriär. Har ni gissat vilket band det är? Kolla här då: Fasen, det finns ju massor - men jag tror jag avslutar med en riktig klassiker: http://www.youtube.com/watch?v=N9i2fqxSjTI Fy fasen så bra! Ha det gott - med massor av bra musik!
sixties Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Detroit Cobras är ju väldigt bra och kör bara gammla soul låtar ( på 4-5 plattor har de bara haft med 1 egen låt tror jag) men de gör det väldigt bra med en suverän sångerska: status quo: från 60-talet Troggs!
sixties Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 lite instrumental musik och lite annat smått och gott: ? & The mysterians- girl you captivate me ? & the mysterians- 96 tears Flamin Groovies- Slow death 1972 Brownsville Station- smokin in the boys room The Music machine- the eagle never hunts the fly
sixties Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 hårdrock när det är som bäst: en fröjd att lyssna på svänget!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.