Jump to content
Annons

Kultig "video" for ye oldies...

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Detta är kul---Jack Bruce och Ginger Baker innan CREAM med/hos GRAHAM BOND vilken ni härmed anmodas kolla upp själva-nyckelord=svinbra blues/ r&b när r&b betydde r&b!!! 1965 alltså...G.Bond i sig är oerhört intressant/weird läsning---magi/ockultism/astmatiker/organist/sångare med superkänsla osv...

Dick Heckstall-Smith på sax-senare Coliseum etc..För att klargöra för er yngre;:

Det fanns ett band som hette YARDBIRDS (svinbra-speciellt när Jimmy Pge gick med...)

därifrån härstammar (medlemmar) Eric Clapton (tråkig-i mina öron---legend enl. andra) Jeff Beck---supergitarrist med egen skola inom jazzrock etc och så klart Jimmy Page---LED ZEPPELIN-senare...say no more---men här är lite av originalenergin/kryddan på den tiden då det begav sig grabbar!!!

En present innan jag blir veteran..bla blabla--tack vare NAD SYLVAN som fick upp mina och andras ögon för den här mkt bra siten: youtube.com search and ye shall find..................................................................om ni inte fattar-klicka på nedanstående länk-suck!

😄😄😎

Redigerat av Florian le Sage
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tack Florian! 😄 Har nån låt med Graham Bond på nån samling men denna var bättre. Han hade ju samma bas som jag också (Framus Star Bass).

Vox orgel är aldrig fel. Fast jag trodde de körde med Hammond.

edit:Läste precis att det är hammond men en vox i videon.

RnB när det är som bäst. Gillar ni detta så kolla även upp grupper som Q65, Outsiders, Tell-Tale Hearts.

hittade lite annat trevligt på sidan som jag delar med mig av:

Count Five

Black Diamonds

Los Mockers-Sydamerikas Rolling Stones

The Remains

The castaways- liar liar klassiker från Nuggets samlingen

The Monks- complication

The Monks- Oh how to do now

The Pretty Things- midnight to six INTE MISSA! Skitbra!!

The Outsiders-lying All THe Time Hollands bästa band! här med en lugnare låt.

Redigerat av sixties
Dela på andra sajter

bumpar denna så fler får chansen att höra och se några bra grupper.

Redigerat av sixties
Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

bumpar denna så fler får chansen att njuta av lite bra musik denna fredagskväll. 🙂

Dela på andra sajter

För alla kids som känner Genesis som ett mesigt skvalpop-band som gjorde "We can't dance". Här ett klipp från 1973 när sångaren fortfarande var teaterapa och hette Peter Gabriel och Phil Collins bara var en grym prog-trummis med polisonger som Brasse Brännström. Those were the days....

Genesis 1973

Dela på andra sajter

En del nytt som jag inte hört förut - tackar för alla länkarna! 🙂

edit:

Nytt och nytt... tja. Ni fattar väl.

Redigerat av Hellpig
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Hur kan man tycka att de här är kul? 🙂

precis samma sak som att säga "hur tycker man slayer är kul?"

fan va tröt jag blir på trånsynta jävlar som inte "orkar" lyssna på musik som faktiskt ger ngt!!!

😄

om du inte tycker sånt är kul, varför ens bry sig om att kolla in tråden!!!??

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

en hyllning till nyligen bortgångne Syd Barret:

Pink Floyd---Lucifer Sam

ojojoj!!!! ajj lav itt!!!

var inne i en hifibutik häromdagen, o då strömmade wish you where here ut ur ett lyssningsrum.. omg!!! fan va bra den är!! 😄

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Tages-tyvärr inte deras bästa låt

fan va najs!! hittade en film med tages på en gammal vhs med jättestärkare o så jävla fina instrument. 🙂

fan jag tror jag ska flytta till sextiotalet.. 😄

Dela på andra sajter

ok, vi åker dit! 🙂

LÄTT!!!!!!!!!

om du bjuder på din hemma gjorda pilsner.. 😄

florre, för o bryta tråden i två sekunder, vad sägs om att jag kommer ner i slutet av november till dig, så gör vi magisk musik!???!!!!????!!!!???!!!!???

Dela på andra sajter

Fan, nu måste nån hjälpa mig. Jag har ett tröttsamt problem som hämmar min seriössurfning:

Jag klickar på godtycklig av ovan länkar (samtliga youtube). Detta står i mitt fönster:

"

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player.

"

...och så klickar jag (följer instruktionen till punkt o pricka, inte så svårt), men nästa gång (omstartad dator, omstartad browser, ett varv runt kvarteret med hunden osvosvosv) så är det samma sak:

"

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player.

"

blablabla

Vad ska jag pilla på för att det ska bli rätt?

Ja, jag kör internet explorer som browser.

Dela på andra sajter

Lade till lite andra bra grejer i mitt inlägg högre upp.

kolla särskilt Pretty Things, Outsiders och Monks. Lyres är också bra fast det bara är Sångaren Jeff Conolly som Kompas Av Maggots.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.