Jump to content
Annons

LE 7.1.1.1 och reason

Recommended Posts

jonny snickare (oregistrerad)
Postat

Hej! behöver lite hjälp ^^ !

Jag kör pro tools LE 7.1.1 på min Intel-Imac.

Jag har även Reason adapted 3.0.5 och kan använda det, iaf försej utan LE 7.1.1, för när jag vill kunna använda reason rewiread till LE 7.1.1 och spela in, så fångar den endast upp klaviaturets slag, alltså, jag vet inte hur jag får igång ljuden på reason på pro tools.

OBS. På reason är den på rewire-läge

//tack i förhand

Annons
Sidekick (oregistrerad)
Postat
Vet du överhuvudtaget hur Reason funkar eller är det något som spökar?

Tja! (Jonnysnickare är min farsa, skrev från hans)

Antar att det är jag som inte kan reason, ja menar, det funkar att göra loopar och skit på reason. Jag har kollat på hur det funkar som rewire till pro tools, men där finns det bara för 6.4, måste veta hur det funkar för 7.1.1

Kan någon hjälpa mig?

Postat

fig1.jpg

Där har du en bild. Pro Tools 7 har Instrument tracks. Det är enda skillnaden, sen gör du likadant som i 6:an.

Lägg Reason som insert på kanalen i PT och välj vilken Reasonoutput ska som ska in på PT-kanalen, t.ex. Mix1-2.

Sidekick (oregistrerad)
Postat

Hm..ok...Jag har letat efter Reason plug-in men hittar den inte, ska kolla lite mer då!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.