Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Stött på ett underligt problem.

Helt plötsligt så har min automation ballat ur. Volym och Pan funkar som det ska men när jag gör bypass automation på effektpluggarna så slår dom på för tidigt (gäller logics egna pluggar likaså). Nästan en hel bar, är det någon som vet vad detta beror på.

Har kört logic i många år och kan inte påminna mig om att jag skulle ha gjort någon ändring i inställningarna, skulle vara jättetacksam för svar då detta är helt otroligt irriterande.

Kör Pro Version. 7.1.1, OSX 10.3.9, G5 2,5 dual, Motu 896HD.

Annons
Postat

Kan det vara att du flyttat på spåren men inte flyttat Automationen samtidigt.

Har hänt mig några gånger så nu har jag ställt att logic alltid frågar innan jag kan flytta om jag vill ha med automationen.. ? 😆

Postat (redigerat)

Nej, tyvärr inte så enkelt... jag kan se det med blotta ögat att bypassen slår ifrån innan den ens nått fram till själva avslaget... Det gäller dock inte volym och pan utan bara plug in automation.

Efter lite mer forskning så gäller det funktionerna Solo, mute och bypass... pan och volym funkar bra.

Jag kan väl inte vara den enda som råkat ut för detta...?

Redigerat av travesty

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.