Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har haft ett inbyggt ljudkort, Realtek AC97, men med mycket bakgrundsbrus, missljud när man rör musen, öppnar fönster etc.

Köpte därför ett ESI Juli@ ljudkort (från Thomann i Tyskland). Men jag får inget ljud när jag väljer detta kort. Allt är rätt installerat och allt ser bra ut i enhetshanteraren. Även om jag avinstallerar Realtek så får jag inget ljud.

I ett medföljande program (Tracktion) fick jag ett meddelande om att kolla någon loopning från mitt ljudkort (är inte framför min egen dator just nu, så jag kommer inte ihåg exakt vad det stod).

Kör XP, bra med RAM och utrymme.

Bengt Stenström

073-6945445

Redigerat av bengt11
Annons
Postat

Om du har fler lediga PCI-platser kan det va värt att testa att flytta på kortet. Jag hade problem med mitt Juli@ först, men flyttade det bara ett snäpp, installerade om, och sedan funkade det fint...

För du har väl valt rätt in- och utgångar i programmet du tänker använda?

Det kan även kanske va värt att kika lite i Juli@s egna lilla mixer... Händer det saker där?

Postat

Jag har varit inne i BIOS och valt "Disabled" för AC-kortet. Fortfarande inget ljud. Nästa steg? Juli@-kortet dyker upp överallt på datorn, det går alltså att ställa in det, men inget ljud hörs, bara brum och sus när man rör musen etc.

Postat
Köpte därför ett ESI Juli@ ljudkort (från Thomann i Tyskland). Men jag får inget ljud när jag väljer detta kort. Allt är rätt installerat och allt ser bra ut i enhetshanteraren.

Vilket musikprogram använder du? Använder du ASIO-drivrutinen?

Har du valt Juli@ som standardljudkort för Windows också? Dvs. i Kontrollpanelen/Ljud och ljudenheter.

Postat

Naturligtvis, och där syns inte heller Realtek AC97 (det inbyggda kortet) som alternativ längre. Inga konflikter med IRQ eller något sådant. Har bytt PCI-plats, hjälpte inte heller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.