Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenixxen!

Jag hade en funderare ..

Om jag gör en låt, helt i orginalversion, utan nån som helst mastring, förutom kanske lite ändringar i cubase under låtens gång .

Nån som känner sig manad att mastra den låten åt mig? för att verkligen höra skillnaden .. ? ?

Gärna då nån som känner sig "duktig" på det .. ingen lewser helst :rolleyes:

/Perrra

Annons
Postat (redigerat)
Tjenixxen!

/Perrra

Ta tex en sunk låt jag gjort som inte är ett SKIT mastrad!

/Perrra

Redigerat av trancer
gcs (oregistrerad)
Postat

Vad menar du med att mastra? Menar du att någon ska filtrera och hotta upp ljudet. Vad får jag låten i för format...CDR?

Postat

mastring är sista steget i en ljudproduktionsprocess, din sista chans att förbättra ljudet eller fixa till andra problem (t.ex. akustiken)!!!som sagt ibland kan mastering bestå i att man inte gör nåt alls....men oftast (nästan alltid) ändrar man småsaker....en lärare sa till mig en gång att mastring är att undersöka låten under ett mikroskop!!!

Postat
mastring är sista steget i en ljudproduktionsprocess, din sista chans att förbättra ljudet eller fixa till andra problem (t.ex. akustiken)!!!som sagt ibland kan mastering bestå i att man inte gör nåt alls....men oftast (nästan alltid) ändrar man småsaker....en lärare sa till mig en gång att mastring är att undersöka låten under ett mikroskop!!!

jag skulle vilja träffa en mastrare som kan förbättra akustiken på en inspelning...=)

gcs (oregistrerad)
Postat

ponkas skriver: "jag skulle vilja träffa en mastrare som kan förbättra akustiken på en inspelning...=) "

Jag med men däremot skulle jag nog få det att möjligen låta bättre om nu inte inspelningen är alldeles söndermixad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.