Jump to content
Annons

Line6 Spider II

wormed

Recommended Posts

tänk också på att rör måste bytas, och det måste oftast inte transistorer..😄

jo visst, eller så skaffar du en stor combo och ett schysst pedalbord, eller multieffektpedal.. har en gt3 själv, och är jävligt nöjd..om du vill kan jag skicka ngra ljudexempel..!!! låter förvånansvärt bra!!

iofs är det fördel att ha körkort när man kör tunga prylar..🙁

jag kom o tänka på när jag körde prylar mellan min morsas hus o min studio(75m) med mitt stora mixerbord, ett par feta gitarr-riggar, basriggar o pa o grejjer..fandet

var tider...😄

jag gillar peaveys prylar..dom har gjort en del stärkare som kickar stjärt!

edit: let me know när du bestämt dig!!

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller faktiskt med om Peavey Valveking, om jag var i din sits skulle jag lätt satsa på en sån istället. Med låda skulle det väl sluta på 8-10 tusen. Lätt värt det 😉

Dela på andra sajter

jo visst, eller så skaffar du en stor combo och ett schysst pedalbord, eller multieffektpedal.. har en gt3 själv, och är jävligt nöjd..om du vill kan jag skicka ngra ljudexempel..!!! låter förvånansvärt bra!!

iofs är det fördel att ha körkort när man kör tunga prylar..😄

jag kom o tänka på när jag körde prylar mellan min morsas hus o min studio(75m) med mitt stora mixerbord, ett par feta gitarr-riggar, basriggar o pa o grejjer..fandet

var tider...😄

Måste de bytas ofta? 😄 jag är nybörjare när det gäller förstärkare...han aldrig köpt något värre än min 10 watts riley :/

Okej, fast jag är rätt trött på combos nu 😱 och det känns "mäktigare" med ett stack i ryggen på något sätt 😲

haha, det låter underbart 😄

ja, har alltid gillat deras ljud...eller det mesta iaf 🙂

Dela på andra sajter

Jag håller faktiskt med om Peavey Valveking, om jag var i din sits skulle jag lätt satsa på en sån istället. Med låda skulle det väl sluta på 8-10 tusen. Lätt värt det 😄

Jag börjar bli jäkligt sugen på Valveking faktiskt 😱 Men jag måste lyssna på den innan...och musikbörsen har säkert inte inne den som vanligt 😄

Dela på andra sajter

iofs är det fördel att ha körkort när man kör tunga prylar..😄

var tider...😄

Måste de bytas ofta? 😱 jag är nybörjare när det gäller förstärkare...han aldrig köpt något värre än min 10 watts riley :/

Okej, fast jag är rätt trött på combos nu 😲 och det känns "mäktigare" med ett stack i ryggen på något sätt 🙂

haha, det låter underbart 😆

ja, har alltid gillat deras ljud...eller det mesta iaf 😄

ofta är väl synd att säga, men de måste bytas när de är slut. typ som ett batteri 😆

jisses..då kanske du ska köpa en stor combo ist. 😄 jag gillar combostärkare, man slipper tänka på alla extra sladdar och att toppen kan ramla av(vilket den kan göra om man har för korta sladdar, inte tänker sig för etc) jag hade en polare som rev ner sin feta marshallrigg av misstag.det gillade inte han efteråt!

hur menar du med trött på combos? är det ljudet eller är det storleken?

njae kanske, men det blir ett extra helvete o släpa på. det är inte så roligt o dra runt på skiten, men det kan vara skoj som fan o lira på!!!!

jag är sugen på en classic 30. liten rörstärkare som krämar ngt fruktansvärt!!!! lite väl mkt ibland...!!!! hehe

Dela på andra sajter

Men är det någon som äger eller har testat den som kan ge mig förslag på antingen bättre förstärkare eller förklara ifall den är bra eller dålig. Kanske ska berätta att det ljud jag letar efter ska passa snabb döds/black metal 😄

Länk: Line6 Spider II

jag har inte provat stacken själv och det är bara du som kan avgöra om den passar dina behov.

däremot så har jag hört spider i combomodell och min uppfattning var att det lät mer processat jämfört med ex. pod, eller flextone, vilka jag själv använder (och är mycket nöjd med).

men, ta det med en nypa smör. mitt tips är bara att du jämför olika alternativ.

Dela på andra sajter

ofta är väl synd att säga, men de måste bytas när de är slut. typ som ett batteri 😄

jisses..då kanske du ska köpa en stor combo ist. 😆 jag gillar combostärkare, man slipper tänka på alla extra sladdar och att toppen kan ramla av(vilket den kan göra om man har för korta sladdar, inte tänker sig för etc) jag hade en polare som rev ner sin feta marshallrigg av misstag.det gillade inte han efteråt!

hur menar du med trött på combos? är det ljudet eller är det storleken?

njae kanske, men det blir ett extra helvete o släpa på. det är inte så roligt o dra runt på skiten, men det kan vara skoj som fan o lira på!!!!

jag är sugen på en classic 30. liten rörstärkare som krämar ngt fruktansvärt!!!! lite väl mkt ibland...!!!! hehe

okej, låter jobbigt 😛

hmm, det är ju en risk man får ta 😛

storleken, för det känns bättre live med ett stort stack i ryggen än en liten combo på golvet 😛

okej, låter som något som kan ersätta min träningsförstärkare hemma 😛

Dela på andra sajter

jag har inte provat stacken själv och det är bara du som kan avgöra om den passar dina behov.

däremot så har jag hört spider i combomodell och min uppfattning var att det lät mer processat jämfört med ex. pod, eller flextone, vilka jag själv använder (och är mycket nöjd med).

men, ta det med en nypa smör. mitt tips är bara att du jämför olika alternativ.

okej, ska se ifall jag kan komma iväg till gbg någon dag och testa allt jag hittar 😆

Dela på andra sajter

Hm, jag märker att många inte riktigt delar min syn på förstärkarköp. Jag tror på principen: Hellre ett ljud som låter bra än många ljud som låter sådär.

Därför skulle jag, om jag hade en väldigt begränsad kassa (vilket jag har! :rolleyes:) och ville köpa en halvstack, alla delar på en gång, köpa en begagnad rörtopp med en eller två kanaler och en "hyffsad" låda till.

Ska du lira metal borde du ju kunna få ståfräs av en Marshall JCM800 eller kanske JCM900. Det kräver naturligtvis att du använder din distpedal också, eftersom Marshalls disljud ju är mer åt det rockiga/hårdrockiga hållet. Finns massor av folk som säljer dessa toppar tillsammans med Marshalls vanligaste lådor, typ 1960A/B. Köper man hela paketet kan man ju också pruta hårdare.

En JCM800/JCM900 skulle jag inte betala mer än 4-4500 för, begagnad, beroende på skick och framförallt hur fräscha rören är.

På så sätt får man en rigg som faktiskt låter förhållandevis grymmebra, dock utan massa effekter, som tåls att växa i.

Till saken hör ju också att det du sa om rör verkar lite knepigt. Man köper väl ändå rör för "soundet" och inte för att de "hållet längre"? För inte tusan håller en rörstärkare längre? Glöm inte att en rörstärkare måste underhållas och bytas rör på med jämna mellanrum.

Beroende på modell (om vi nu fortsätter med JCM-serien) så är topparna på 50 eller 100W och med en eller två kanaler och med eller utan reverb. Mina personliga favoriter är 50-wattarna, de har lite bekvämare sound tycker jag, och inte lika svåra att få att självdista lite skönt.

Lycka till med köpet!

Dela på andra sajter

Hm, jag märker att många inte riktigt delar min syn på förstärkarköp. Jag tror på principen: Hellre ett ljud som låter bra än många ljud som låter sådär.

Därför skulle jag, om jag hade en väldigt begränsad kassa (vilket jag har! 😆) och ville köpa en halvstack, alla delar på en gång, köpa en begagnad rörtopp med en eller två kanaler och en "hyffsad" låda till.

Ska du lira metal borde du ju kunna få ståfräs av en Marshall JCM800 eller kanske JCM900. Det kräver naturligtvis att du använder din distpedal också, eftersom Marshalls disljud ju är mer åt det rockiga/hårdrockiga hållet. Finns massor av folk som säljer dessa toppar tillsammans med Marshalls vanligaste lådor, typ 1960A/B. Köper man hela paketet kan man ju också pruta hårdare.

En JCM800/JCM900 skulle jag inte betala mer än 4-4500 för, begagnad, beroende på skick och framförallt hur fräscha rören är.

På så sätt får man en rigg som faktiskt låter förhållandevis grymmebra, dock utan massa effekter, som tåls att växa i.

Till saken hör ju också att det du sa om rör verkar lite knepigt. Man köper väl ändå rör för "soundet" och inte för att de "hållet längre"? För inte tusan håller en rörstärkare längre? Glöm inte att en rörstärkare måste underhållas och bytas rör på med jämna mellanrum.

Beroende på modell (om vi nu fortsätter med JCM-serien) så är topparna på 50 eller 100W och med en eller två kanaler och med eller utan reverb. Mina personliga favoriter är 50-wattarna, de har lite bekvämare sound tycker jag, och inte lika svåra att få att självdista lite skönt.

Lycka till med köpet!

Jag har också funderat på att köpa något billigt och bara köra med distpedalen i den, men sen känns det bättre att köpa något som håller ett par år. Fast det där med att byta rör har avskräckt mig lite faktiskt 😛

Ska ner i slutet av månaden för att spana runt lite i gbgs musikaffärer, ska försöka hitta till 4sound (aldrig varit där) för jag tycker musikbörsen börjar bli uttjatat. De har många saker men inget man vill ha och frågar man ifall de har det man vill ha så måste de beställa eller så är det jämt slut. När jag skulle köpa min distpedal så fick jag gå runt hela gbg tills jag hittade en på MUG. 😄

Dela på andra sajter

Håller med torwald, och utvecklar det lite, jag tycker att hellre att du har ett ruggigt bra ljud, än att du har en snygg anläggning! visst kan det vara coolt med en fet stärkare, men det är inte så överdrivet coolt om den låter apballe!

men kolla in marshalls jcm serie!!!! do it!!!

Dela på andra sajter

Håller med torwald, och utvecklar det lite, jag tycker att hellre att du har ett ruggigt bra ljud, än att du har en snygg anläggning! visst kan det vara coolt med en fet stärkare, men det är inte så överdrivet coolt om den låter apballe!

men kolla in marshalls jcm serie!!!! do it!!!

Okej, jag ska allt titta runt 😠 ifall jag inte hittar ett stack som faller mig i smaken så blir det nog en stor combo istället 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.