ruger Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 (redigerat) Tänkte bygga ett micbås i ett rum i lägenheten. Har ungefär b 2,5 m, h 2,25 m l 2,5 m utrymme. Har läst en del på forumet och det verkar som gipsplattor och stenull är bra material att bygga med och en ram av trä kanske. Det jag undrar är om man får hålla på och snickra en del i lägenhet, jag menar det lär ju störa en del. Undrar också om ni har några tips (gärna ritningar) på hur det kan se ut, behöver golv, tak, 4 väggar, dörr och fönster och belysning och så man kan dra in lite kablar. Ventilation tror jag inte behövs. Någon som har något råd angående val av material eller andra tips? Tror ni man kan anlita en snickare som grejar det här? Redigerat 4 juni 2006 av ruger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 Varför vill du ha ett mickbås? Behöver du det egentligen? Det är en fråga som komme rupp väldigt väldigt ofta här tycker jag. Jag har inget mickbås och tycker i inte att jag behöver ett. Är det för att dämpa upp dig när du sjunger eller för att dämpa upp ljud utanför så att inte micken tar upp det? Jag tycker det funkar bra att sätta upp ljudabsorbenter i en hörna som man har ryggen mot när man sjunger. Vill du dämpa upp även framfär kan du hänga upp täcken eller lös vägg ( som man har på kontor. hittar inte namnet ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 bygg ett litet bås som är flyttbart!! alltså inte sitter fast i väggar o tak. har jag jort förrut o funkar helt ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ruger Postat 4 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2006 Varför vill du ha ett mickbås? Behöver du det egentligen? Det är en fråga som komme rupp väldigt väldigt ofta här tycker jag. Jag har inget mickbås och tycker i inte att jag behöver ett. Är det för att dämpa upp dig när du sjunger eller för att dämpa upp ljud utanför så att inte micken tar upp det? Jag tycker det funkar bra att sätta upp ljudabsorbenter i en hörna som man har ryggen mot när man sjunger. Vill du dämpa upp även framfär kan du hänga upp täcken eller lös vägg ( som man har på kontor. hittar inte namnet ). Ja det är väl mest för att isolera ljud båda vägarna. Jag bor som jag tidigare skrev i lägenhet och det fungerar inte annars... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ruger Postat 4 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2006 Varför vill du ha ett mickbås? Behöver du det egentligen? Det är en fråga som komme rupp väldigt väldigt ofta här tycker jag. Jag har inget mickbås och tycker i inte att jag behöver ett. Är det för att dämpa upp dig när du sjunger eller för att dämpa upp ljud utanför så att inte micken tar upp det? Jag tycker det funkar bra att sätta upp ljudabsorbenter i en hörna som man har ryggen mot när man sjunger. Vill du dämpa upp även framfär kan du hänga upp täcken eller lös vägg ( som man har på kontor. hittar inte namnet ). Ja det är väl mest för att isolera ljud båda vägarna. Jag bor som jag tidigare skrev i lägenhet och det fungerar inte annars... Ja det tänkte jag också tänkte bygga en "bod" liksom inne i rummet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 Ventilation tror jag inte behövs. det tror jag!! i mitt bands studio (13kvm)blir det jättevarmt trots att vi har en ventil. Isoleringen är ju likabra som värmeisolering som ljudisolering. det bli därför rena rama bastun om man sitter där en hel dag utan att vädra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.