Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Detta är inte alls någon musikstil jag brukar lyssna på. Så om det är bra låt eller inte kan jag inte uttala mig om tyvärr.

Mixen tycker jag funkar rätt bra. Men trummorna märks verkligen att de är triggade. Hihaten är lite väl utpanorerad och virveln tycker jag låter lite för stelt på något sätt. Lite mer reverb på hela trumsettet skulle nog behövas. Det känns som de ligger mitt i ansiktet just nu, lek med pre-delay och earlie-refelctions (eller hur det nu stavas?) för att få trummorna lite längre bak i mixen. Men jag sitter dock inte med mina monitorer just nu, så jag kanske bara svamlar. Hur har du föresten gjort med OH. Har du haft kvar det från själva inspelningen och endast triggat resten, eller har du fixat cymbalerna genom att trigga också? Eller har ni spelat in på ett digitalsett? För jag saknar lite ambience om du nu använder DFH eller BFD.

Men ta det inte som någon kritik utan jobba lite mer på trummorna bara nu när de ligger rätt 😄 Det är låten värd.

Hej, trummorna är helt inspelade med digitaltrumset. Trumprogrammet jag använder nu är Ezdrummer. Skall testa att höja ambience mickarna lite dom är på väldigt lågt just nu.

Tack för lyssningen. Jag vill ju ha kritik. Tacksam för att du säger vad du tycker låter illa. Hade det inte varit för att alla gnällde på trummisen hade jag kanske inte märkt att jag slarvat om slagen.

Postat
tyckte det lät bra, fast sångaren lät lite ja, hardcorepunkhatarlivetäterintekött.. ja ni hajar. det passar inte inte riktigt till stilen. men annars var det bra. fast gitarrerna måste höjas. / adama

Tack för att du orkade lyssna. Sången skall jag väl sjunga om ändå eftersom det här är slasksången. Men jag låter ju som jag låter så det blir nog inte så mycket skillnad på den.

Postat
Jodå det låter tungt. Sången passar bra ihop med resten. Riffet är väl inte helorginellt, men skit samma.

Jag tycker ljudet i trummorna är lite för blekt i förhållande till gitarrerna. Skulle nog komprimera lite mer. Var är bastrumman tex?

Breaket hade jag nog skippat. Det säger mig ingenting. Tempoväxlingen är fräck däremot. Det känns lite otajt ibland på något konstigt sätt. Sån här musik tycker jag ställer krav på att det är snortajt.

Lite tajtare och lite mer ihopsspelat så håller det långt.

😄

Hej, tack!

Svårt att vara orginell i en denna värld.

Skall lyssna över trummorn igen. JA man önskar ju alltid att man är tajtare.

Vilket break tänkte du på, det men min fåniga telefonröst? Några andra förslag?

Postat

När jag hör sån här musik - vilket inte händer så ofta - så vill jag nästan alltid att det skall vara skitigare, mer trasigt och inte så kontrollerat. Jag är inte riktigt säker på varför men det känns lite som om kraften/ursinnet inte riktigt når fram. Om det når fram så är det mest i sången medan instrumenten tenderar att vara ganska ofarliga och snälla mitt i sitt distsound och det ofta småttiga trumsmattrandet.

Nu tycker jag ändå det är rätt fett gitarrsound och att det faktiskt låter riktigt mycket äkta trumsound om er. Men gitarren lämnar inte mycket plats, lite för massivt för ofta. Ta en paus- låt något annat driva ett tag (en distad nävelur 😛 det har ingen prövat va)? Kunde inte trummisen flippat lite mer - tryckt musiken åt helvete? Mmm... behövs kanske även mer bett i trumsoundet för att matcha gitarren? En något mer distinkt bas?

Bra men inte där än - säger en icke-expert som sovit de senaste 20 åren.

Postat
Vilket break tänkte du på, det men min fåniga telefonröst? Några andra förslag?

Nej nej fåniga telefonbreaket håller 😳 jag tänkte mer på gitarrbreaket. 😄

Postat

Gjorde en till mix höjde rumsmickarna på trummorna och pillade en hel del runtomkring på det mesta.

Kanske vart lite basig.

Vart nått bättre eller sämre.

Här är den nya

Här är den gamla

Tacksam för svar!

Postat
När jag hör sån här musik - vilket inte händer så ofta - så vill jag nästan alltid att det skall vara skitigare, mer trasigt och inte så kontrollerat. Jag är inte riktigt säker på varför men det känns lite som om kraften/ursinnet inte riktigt når fram. Om det når fram så är det mest i sången medan instrumenten tenderar att vara ganska ofarliga och snälla mitt i sitt distsound och det ofta småttiga trumsmattrandet.

Nu tycker jag ändå det är rätt fett gitarrsound och att det faktiskt låter riktigt mycket äkta trumsound om er. Men gitarren lämnar inte mycket plats, lite för massivt för ofta. Ta en paus- låt något annat driva ett tag (en distad nävelur :rolleyes: det har ingen prövat va)? Kunde inte trummisen flippat lite mer - tryckt musiken åt helvete? Mmm... behövs kanske även mer bett i trumsoundet för att matcha gitarren? En något mer distinkt bas?

Bra men inte där än - säger en icke-expert som sovit de senaste 20 åren.

Försökte få det lite skitigare och mera rum på trummorna vart det bättre?

Postat

Nya mixen är en klar förbättring! 🙁

Jag skulle föredra mer cymbaler och mer reverb på trummorna, men jag gillar jättemycket reverb på trummor så du kanske inte ska lyssna alltför mycket på mig.

Postat
Nya mixen är en klar förbättring! 😕

Jag skulle föredra mer cymbaler och mer reverb på trummorna, men jag gillar jättemycket reverb på trummor så du kanske inte ska lyssna alltför mycket på mig.

So you are a Bonjovi kind of guy :rolleyes:

Postat

Tycker det låter bra.. betydligt bättre mix nu i mina öron iaf. Skulle gärna ha text, hör att det är svenska men inte just något mer.. 😎

Postat
Tycker det låter bra.. betydligt bättre mix nu i mina öron iaf. Skulle gärna ha text, hör att det är svenska men inte just något mer.. 😎

Text? varför det? 😄

Klart du skall få texten:

Jag skriver i blod

Om en värld bortom, om en syn jag sett i mord

Om en annan plats, i en annan tid, från en annan vy

Om inte jungfrun blev gravid

Där, inte år i tusen två

Tillåts präglas så

Av en otrohetsaffär

Du var där

Med nya ord, på tomma blad

En paradox till allt som vart

En tanke som säkert mången tänkt någon gång

En motsats till allts om lärts med tvång

Där, inte år i tusen två

Tillåts präglas så

Av en otrohetsaffär

Du var där

Jag vaknar upp med ord nog att fylla en bok

Från en annan plats, från en annan tid

Ur en annan vy där inte jungfrun blev gravid

Där det inte tillåts att göras karriär av en otrohetsaffär

Du var där

Där, inte år i tusen två

Tillåts präglas så

Av en otrohetsaffär

Du var där

Varsågod / Doktorn

Postat
Nya mixen är en klar förbättring! 🙂

So you are a Bonjovi kind of guy 😄

Svär inte. 🙂

Mera 80-talet kind of guy! 😎

Postat

Tycker läten förtjänar en eloge!

Inte för att jag alls är nån form av expert, men mer tyngd i baskaggen och cymbalerna skulle jag säga. Och trummandet blir lite för mycket Red Hot Chili ibland (här sitter jag och hädar). Men som sagt, min ytterst subjektiva mening! Är det så här ni vill ha det, så är väl det bra. Det är ju absolut ingen dålig låt.

Postat

Jag har suttit och kikat på den här tråden länge, nu bröt Itzhak isen och dryftade vad jag tänkte i mitt stilla sinne... 🙁

Huh, för att be en trummis om ursäkt... Måste man verkligen det... 😛😳

Postat

Har lyssnat igenom detta några gånger nu.

1. Håller med de andra om trummisen. För hetsig och glömmer att det är han som styr groovet.

2. Det känns som att ni håller igen. Svårt att förklara det hela men det är som att ni inte riktigt vill skrika ut, ni inte vill vara tyngre än tyngst. Mer attityd och det blir mycket bättre.

3. Telefonrösen bör höjas. Den ska låta mer men inte skära mer (de höga tonerna).

Annars är låten bra. Det händer mycket men inte på ett negativt sätt. Kul att några mer vågar stå ut från mängden och gör något på svenska.

Postat
Tycker läten förtjänar en eloge!

Inte för att jag alls är nån form av expert, men mer tyngd i baskaggen och cymbalerna skulle jag säga. Och trummandet blir lite för mycket Red Hot Chili ibland (här sitter jag och hädar). Men som sagt, min ytterst subjektiva mening! Är det så här ni vill ha det, så är väl det bra. Det är ju absolut ingen dålig låt.

Tackar. Trummisen är ju inte dirket någon metaltrummis, men det är ju så här vi låter.

inte min musik, men jag vill visa mitt deltagande i sorgen:

att be en trummis om ursäkt är inte någon lätt sak.

Tack!
Jag har suttit och kikat på den här tråden länge, nu bröt Itzhak isen och dryftade vad jag tänkte i mitt stilla sinne... 

Huh, för att be en trummis om ursäkt... Måste man verkligen det... 

Kanske skiter i det då 😉

Har lyssnat igenom detta några gånger nu.

1. Håller med de andra om trummisen. För hetsig och glömmer att det är han som styr groovet.

2. Det känns som att ni håller igen. Svårt att förklara det hela men det är som att ni inte riktigt vill skrika ut, ni inte vill vara tyngre än tyngst. Mer attityd och det blir mycket bättre.

3. Telefonrösen bör höjas. Den ska låta mer men inte skära mer (de höga tonerna).

Annars är låten bra. Det händer mycket men inte på ett negativt sätt. Kul att några mer vågar stå ut från mängden och gör något på svenska.

Tackar!

Vi har alltid kört på Svenska så när vi drog igåmg bandet igen efter en liten paus på tio år så kändes det naturligt.

Postat (redigerat)

Humm personligen gillar jag inte trummkompen, dom känns typ glada och upptempo; hej vi skuttar o plockar blommor(gladporriga?)

det där kompet med flera sväng-virvelslag per takt är det jag syftar mest på och baktaktshihaten, känns inte specielt tungt eller mangligt/röjjigt. Om baskaggen hade lagts lite mer på gitarr/bas nedslagen hade ja nog headbangat röven av mig här på stolen för de här skulle kunna vara sjukt röjjigt tror jag. Stilen på rösten passar bra och jag just looove it att det är på svenska! 😉

inge fel på gitarren tycker jag inte, den är som ni tänkt den ska vara antar jag.

Fortsätt. 😄

Edit: Kanske prova lite china-cymbal? 🙂

Redigerat av newform
Postat
Humm personligen gillar jag inte trummkompen, dom känns typ glada och upptempo; hej vi skuttar o plockar blommor(gladporriga?)

det där kompet med flera sväng-virvelslag per takt är det jag syftar mest på och baktaktshihaten, känns inte specielt tungt eller mangligt/röjjigt. Om baskaggen hade lagts lite mer på gitarr/bas nedslagen hade ja nog headbangat röven av mig här på stolen för de här skulle kunna vara sjukt röjjigt tror jag. Stilen på rösten passar bra och jag just looove it att det är på svenska! 😏

inge fel på gitarren tycker jag inte, den är som ni tänkt den ska vara antar jag.

Fortsätt. 😏

Edit: Kanske prova lite china-cymbal? 😏

Gladporr är väl bra? 😏 Som jag skrivit tidigare våran ntrummis är inte så mycket metal men så är det vå låter så.

Men du gillar ju min gitarr och min fina sångröst 😏

Gillar kineser jag med, använder just nu EZdrummer och det finns ingen china 😏

Postat
Nya mixen är en klar förbättring! 🙂

So you are a Bonjovi kind of guy 😛

Svär inte. 🙂

Mera 80-talet kind of guy! 😏

😕 Även jag har en förkärlek för reverb på trummor. Finns inget som slår tokmycket reverb på pukor. Men jag försöker akta mig för det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.