Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Twisted Sister har skrivit pÄ för amerikanska skivbolaget Razor & Tie i syfte att slÀppa en sista CD. Skivan som kommer att innehÄlla julsÄnger i heavy metal-format slÀpps preliminÀrt i mitten av oktober.

Annons
Postat

suck...ett sista (igen) tafatt och desperat försök att dra nÄgra hundratusen dollar ur blÄsta Amerikaners plÄnböcker och just JulsÄnger ja-sÄklart, kan ju inte misslyckas-

den perfekta (b)anal-smöriga superskiten som nÄgonsin kan produceras, detta Àr ju inte ens SPINAL-TAP roligt, det Àr enbart pinsamt och mÄste ses som ett försök att övertrÀffa,lÀs hitta bottenlÀget för att pÄ sÄ vis bli ihÄgkomna som absolut sÀmst/osmakligast etc,troligtvis Àr dom övertygade om att dom pÄ nÄgot sÀtt plockar nÄgon poÀng med detta,kanske-kanske inte!

LĂ€nge leve dom som inte kom...?...assĂ„, dom hĂ€r skulle aldrig fĂ„tt spela överhuvudtaget! 😆

Postat
suck...ett sista (igen) tafatt och desperat försök att dra nÄgra hundratusen dollar ur blÄsta Amerikaners plÄnböcker och just JulsÄnger ja-sÄklart, kan ju inte misslyckas-

den perfekta (b)anal-smöriga superskiten som nÄgonsin kan produceras, detta Àr ju inte ens SPINAL-TAP roligt, det Àr enbart pinsamt och mÄste ses som ett försök att övertrÀffa,lÀs hitta bottenlÀget för att pÄ sÄ vis bli ihÄgkomna som absolut sÀmst/osmakligast etc,troligtvis Àr dom övertygade om att dom pÄ nÄgot sÀtt plockar nÄgon poÀng med detta,kanske-kanske inte!

LĂ€nge leve dom som inte kom...?...assĂ„, dom hĂ€r skulle aldrig fĂ„tt spela överhuvudtaget! 😆

🙂

Postat
Twisted Sister har skrivit pÄ för amerikanska skivbolaget Razor & Tie i syfte att slÀppa en sista CD. Skivan som kommer att innehÄlla julsÄnger i heavy metal-format slÀpps preliminÀrt i mitten av oktober.

SÄhÀr reagerade Beavis och Butt-Head pÄ nyheten:

shock.gif

Postat

Dee Schneider med smink och peruk, igen, kommer kanske bli lite som the darkness jul-lÄt.

Postat

RÀtta mig om jag har fel, men Twisted Sisters var vÀl varken det bÀsta, det koolaste eller det snyggaste bandet? Vore roligare om Venom fick frÄgan istÀllet!

Postat

...save me jeebus... 😕

Postat
RÀtta mig om jag har fel, men Twisted Sisters var vÀl varken det bÀsta, det koolaste eller det snyggaste bandet? Vore roligare om Venom fick frÄgan istÀllet!

Venom var vĂ€l knappast heller det bĂ€sta, koolaste eller snyggaste bandet?! 😠đŸ˜Č

Minns med fasa nĂ€r jag i början pĂ„ -80 första gĂ„ngen lyssnade pĂ„ den nyinköpta singel "in league with satan". LĂ€t ju förj**ligt. Men man var ju kool som kunde pĂ„stĂ„ att man lyssnade pĂ„ dom.... 😄

Dee Snider ser ju i alla fall ut som om han har tomtar pĂ„ loftet! đŸ˜±

//Micke...

Postat

Ja, det kÀnns ju ganska patetiskt!

Postat

alla dom dĂ€r banden som startade pĂ„ 80-talet + senare eller strax innan Ă€r ju helkass och miserabelt töntiga, huuuva--scenen dog nĂ€r IRON MAIDEN gjorde sitt intĂ„g, nej förresten---ETT viktigt band kom e. dom VAN HALEN som var en rysare i början... 🙂😎

Postat

Kanske inte hĂ„ller med om alla men de flesta, utab tvekan. Å andra sidan sĂ„ Ă€r det en Ă„sikt som jag hĂ„ller gĂ€llande för de flesta genres under 80-talet. Jag hatade 80-talet pĂ„ 80-talet, och ja, jag menar verkligen hatade. Idag har jag lite mer avspĂ€nd attityd till det hela men jag gillar inte det. 😛

Postat
Venom var vĂ€l knappast heller det bĂ€sta, koolaste eller snyggaste bandet?!  🙂  😏

Hmm ... jag skulle nÀstan sÀga att Venom var ett av de koolaste banden. Fast koolt kanske Àr fel ord. Det var vÀl snarare sÄ att man skrattade Ät dem.

Minns med fasa nĂ€r jag i början pĂ„ -80 första gĂ„ngen lyssnade pĂ„ den nyinköpta singel "in league with satan". LĂ€t ju förj**ligt. Men man var ju kool som kunde pĂ„stĂ„ att man lyssnade pĂ„ dom.... 😏

Det Àr humor att lyssna pÄ Venom. Roligast Àr det nÀr trummisen inte kan hÄlla takten. Och det lustiga Àr att trots att tekniken har gÄtt framÄt lÄter Venom fortfarande som om de bara hÀngde upp en mick i replokalen!

ÄndĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga att jag nĂ„gonstans faktiskt tycker att en del av deras lĂ„tar Ă€r rĂ€tt schyssta.

Postat

haha...

Dee Snider i tomteluva. 😆

Postat
Det Àr humor att lyssna pÄ Venom. Roligast Àr det nÀr trummisen inte kan hÄlla takten. Och det lustiga Àr att trots att tekniken har gÄtt framÄt lÄter Venom fortfarande som om de bara hÀngde upp en mick i replokalen!

ÄndĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga att jag nĂ„gonstans faktiskt tycker att en del av deras lĂ„tar Ă€r rĂ€tt schyssta.

Venom lÄter ju krÀks, men deras betydelse för och inflytande pÄ den extrema metal-scenen skall inte underskattas. James Hetfield har t.ex. nÀmnt dem som en inspirationskÀlla. Rent estetiskt var de ocksÄ föregÄngare, om inte annat till black metal, med sina fula artistnamn, symboler och texter om fan och hans moster. e060.gif

Postat

Venom lÄter ju krÀks, men deras betydelse för och inflytande pÄ den extrema metal-scenen skall inte underskattas. James Hetfield har t.ex. nÀmnt dem som en inspirationskÀlla. Rent estetiskt var de ocksÄ föregÄngare, om inte annat till black metal, med sina fula artistnamn, symboler och texter om fan och hans moster. e060.gif

Jag undrar om de inte rent av inspirerade en del ganska lĂ„ngt efter det att de slĂ€ppte plattorna... Minns att jag trĂ€ffade en del snubbar runt ÂŽ94 som bara var smĂ„barn nĂ€r plattorna kom ut men som dĂ„ tyckte att Venom var grymma. Say what?! 😄

Postat
men nÀr Dee Snyder var pÄ Sweden Rock Festival, sÄ hamnade ju Alice Cooper litet i skymunddan. Det var bra mycket mera drag pÄ mr:Snyders framtrÀdande.

Det beror pĂ„ att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 Ă„r) Ă€r de som gĂ„r pĂ„ Sweden (gubb-)Rock idag. 😆

Postat

kunde bÄde bert karlsson och loket sÄ kan vÀl snyder?

handen pÄ hjÀrtat, vem av oss har inte slÀppt en julskiva?

Postat

Ujujujujuuuuuj! SÄ taffligt! Men ÀndÄ, liiiite kul!

😕

Postat
men nÀr Dee Snyder var pÄ Sweden Rock Festival, sÄ hamnade ju Alice Cooper litet i skymunddan. Det var bra mycket mera drag pÄ mr:Snyders framtrÀdande.

Det beror pĂ„ att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 Ă„r) Ă€r de som gĂ„r pĂ„ Sweden (gubb-)Rock idag. 😕

Ha ha! Du har nog ingen aning om vad du pratar om... 😛

JorĂ„! đŸ˜„đŸ˜±

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Jag hade en polare som inte hade nÄgon som helst kÀnsla för musik. Han lyssnade pÄ det som lÄg pÄ listorna och köpte omslag dÀr det var en snygg och halvklÀdd brud pÄ. Ja - han hade svÄrt med relationer...

En dag hade han köpt en skiva som var sÄ "jÀvla bra" - och videon rullade pÄ TV ocksÄ. Det var Twisted Sister. Herregud. Det var hans revolt.

//nemo

PS. Han Àr rÀtt trÄngsynt Àn idag...

Postat

Det beror pĂ„ att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 Ă„r) Ă€r de som gĂ„r pĂ„ Sweden (gubb-)Rock idag. 😉

Ha ha! Du har nog ingen aning om vad du pratar om... 😉

Kan inte annat Àn hÄlla med k9.

Dee gjorde ett kanongig pÄ SRF, han sjÀng kanonbra och orken hade han sannerligen kvar.

Postat

Det beror pĂ„ att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 Ă„r) Ă€r de som gĂ„r pĂ„ Sweden (gubb-)Rock idag. 😆

Ha ha! Du har nog ingen aning om vad du pratar om... 😄

Kan inte annat Àn hÄlla med k9.

Dee gjorde ett kanongig pÄ SRF, han sjÀng kanonbra och orken hade han sannerligen kvar.

Äsch, jag bara retas med er. 😛

Men faktum Àr att Twisted Sister Àr en riktig nostalgitripp för de som var i 10-12 ÄrsÄldern nÀr Stay Hungry slÀpptes. De var ju enormt stora hos kidsen. Fast vi kallades inte "kids" pÄ den tiden...

• 3 veckor senare...
Postat

MTV.com rapporterar att TWISTED SISTERs "sista" CD kommer att slÀppas den 17 oktober via Razor & Tie Records. Skivan som kommer att innehÄlla metalversioner av gamla jullÄtar har fÄtt titeln: "A Twisted Christmas".

Postat
MTV.com rapporterar att TWISTED SISTERs "sista" CD kommer att slÀppas den 17 oktober via Razor & Tie Records. Skivan som kommer att innehÄlla metalversioner av gamla jullÄtar har fÄtt titeln: "A Twisted Christmas".

Sista? Ja, det var vĂ€l för vĂ€l? 🙂

Postat
haha...

Dee Snider i tomteluva.  🙂

🙂😆😆😆

Den som klĂ€r bĂ€st i tomteluva Ă€r Ă€ndĂ„ Tony Richards i WASP! 🙂

Tony

Postat
haha...

🙂😆😆😆

Tony

OMFG!?! 😼

Det var fan det sjukaste jag sett pĂ„ lĂ€nge! 🙂

Vet du vart den bilden kommer ifrÄn egentligen?

Postat
haha...

🙂😆😆😆

Tony

OMFG!?! 🙂

Det var fan det sjukaste jag sett pĂ„ lĂ€nge! 🙂

Vet du vart den bilden kommer ifrÄn egentligen?

Jag kommer inte ihĂ„g var jag sĂ„g den första gĂ„ngen. Men jag vill minnas att det var i Okej. 😼

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.