Jump to content
Annons

Twisted Sister spelar in julskiva


Christofer

Recommended Posts

Twisted Sister har skrivit på för amerikanska skivbolaget Razor & Tie i syfte att släppa en sista CD. Skivan som kommer att innehålla julsånger i heavy metal-format släpps preliminärt i mitten av oktober.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

suck...ett sista (igen) tafatt och desperat försök att dra några hundratusen dollar ur blåsta Amerikaners plånböcker och just Julsånger ja-såklart, kan ju inte misslyckas-

den perfekta (b)anal-smöriga superskiten som någonsin kan produceras, detta är ju inte ens SPINAL-TAP roligt, det är enbart pinsamt och måste ses som ett försök att överträffa,läs hitta bottenläget för att på så vis bli ihågkomna som absolut sämst/osmakligast etc,troligtvis är dom övertygade om att dom på något sätt plockar någon poäng med detta,kanske-kanske inte!

Länge leve dom som inte kom...?...asså, dom här skulle aldrig fått spela överhuvudtaget! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

suck...ett sista (igen) tafatt och desperat försök att dra några hundratusen dollar ur blåsta Amerikaners plånböcker och just Julsånger ja-såklart, kan ju inte misslyckas-

den perfekta (b)anal-smöriga superskiten som någonsin kan produceras, detta är ju inte ens SPINAL-TAP roligt, det är enbart pinsamt och måste ses som ett försök att överträffa,läs hitta bottenläget för att på så vis bli ihågkomna som absolut sämst/osmakligast etc,troligtvis är dom övertygade om att dom på något sätt plockar någon poäng med detta,kanske-kanske inte!

Länge leve dom som inte kom...?...asså, dom här skulle aldrig fått spela överhuvudtaget! 😆

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Twisted Sister har skrivit på för amerikanska skivbolaget Razor & Tie i syfte att släppa en sista CD. Skivan som kommer att innehålla julsånger i heavy metal-format släpps preliminärt i mitten av oktober.

Såhär reagerade Beavis och Butt-Head på nyheten:

shock.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta mig om jag har fel, men Twisted Sisters var väl varken det bästa, det koolaste eller det snyggaste bandet? Vore roligare om Venom fick frågan istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

...save me jeebus... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta mig om jag har fel, men Twisted Sisters var väl varken det bästa, det koolaste eller det snyggaste bandet? Vore roligare om Venom fick frågan istället!

Venom var väl knappast heller det bästa, koolaste eller snyggaste bandet?! 😠😲

Minns med fasa när jag i början på -80 första gången lyssnade på den nyinköpta singel "in league with satan". Lät ju förj**ligt. Men man var ju kool som kunde påstå att man lyssnade på dom.... 😄

Dee Snider ser ju i alla fall ut som om han har tomtar på loftet! 😱

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

alla dom där banden som startade på 80-talet + senare eller strax innan är ju helkass och miserabelt töntiga, huuuva--scenen dog när IRON MAIDEN gjorde sitt intåg, nej förresten---ETT viktigt band kom e. dom VAN HALEN som var en rysare i början... 🙂😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte håller med om alla men de flesta, utab tvekan. Å andra sidan så är det en åsikt som jag håller gällande för de flesta genres under 80-talet. Jag hatade 80-talet på 80-talet, och ja, jag menar verkligen hatade. Idag har jag lite mer avspänd attityd till det hela men jag gillar inte det. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Venom var väl knappast heller det bästa, koolaste eller snyggaste bandet?!  🙂  😏

Hmm ... jag skulle nästan säga att Venom var ett av de koolaste banden. Fast koolt kanske är fel ord. Det var väl snarare så att man skrattade åt dem.

Minns med fasa när jag i början på -80 första gången lyssnade på den nyinköpta singel "in league with satan". Lät ju förj**ligt. Men man var ju kool som kunde påstå att man lyssnade på dom.... 😏

Det är humor att lyssna på Venom. Roligast är det när trummisen inte kan hålla takten. Och det lustiga är att trots att tekniken har gått framåt låter Venom fortfarande som om de bara hängde upp en mick i replokalen!

Ändå måste jag säga att jag någonstans faktiskt tycker att en del av deras låtar är rätt schyssta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är humor att lyssna på Venom. Roligast är det när trummisen inte kan hålla takten. Och det lustiga är att trots att tekniken har gått framåt låter Venom fortfarande som om de bara hängde upp en mick i replokalen!

Ändå måste jag säga att jag någonstans faktiskt tycker att en del av deras låtar är rätt schyssta.

Venom låter ju kräks, men deras betydelse för och inflytande på den extrema metal-scenen skall inte underskattas. James Hetfield har t.ex. nämnt dem som en inspirationskälla. Rent estetiskt var de också föregångare, om inte annat till black metal, med sina fula artistnamn, symboler och texter om fan och hans moster. e060.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är humor att lyssna på Venom. Roligast är det när trummisen inte kan hålla takten. Och det lustiga är att trots att tekniken har gått framåt låter Venom fortfarande som om de bara hängde upp en mick i replokalen!

Ändå måste jag säga att jag någonstans faktiskt tycker att en del av deras låtar är rätt schyssta.

Venom låter ju kräks, men deras betydelse för och inflytande på den extrema metal-scenen skall inte underskattas. James Hetfield har t.ex. nämnt dem som en inspirationskälla. Rent estetiskt var de också föregångare, om inte annat till black metal, med sina fula artistnamn, symboler och texter om fan och hans moster. e060.gif

Jag undrar om de inte rent av inspirerade en del ganska långt efter det att de släppte plattorna... Minns att jag träffade en del snubbar runt ´94 som bara var småbarn när plattorna kom ut men som då tyckte att Venom var grymma. Say what?! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

men när Dee Snyder var på Sweden Rock Festival, så hamnade ju Alice Cooper litet i skymunddan. Det var bra mycket mera drag på mr:Snyders framträdande.

Det beror på att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 år) är de som går på Sweden (gubb-)Rock idag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ujujujujuuuuuj! Så taffligt! Men ändå, liiiite kul!

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

men när Dee Snyder var på Sweden Rock Festival, så hamnade ju Alice Cooper litet i skymunddan. Det var bra mycket mera drag på mr:Snyders framträdande.

Det beror på att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 år) är de som går på Sweden (gubb-)Rock idag. 😕

Ha ha! Du har nog ingen aning om vad du pratar om... 😛

Jorå! 😄😱

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Jag hade en polare som inte hade någon som helst känsla för musik. Han lyssnade på det som låg på listorna och köpte omslag där det var en snygg och halvklädd brud på. Ja - han hade svårt med relationer...

En dag hade han köpt en skiva som var så "jävla bra" - och videon rullade på TV också. Det var Twisted Sister. Herregud. Det var hans revolt.

//nemo

PS. Han är rätt trångsynt än idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

men när Dee Snyder var på Sweden Rock Festival, så hamnade ju Alice Cooper litet i skymunddan. Det var bra mycket mera drag på mr:Snyders framträdande.

Det beror på att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 år) är de som går på Sweden (gubb-)Rock idag. 😉

Ha ha! Du har nog ingen aning om vad du pratar om... 😉

Kan inte annat än hålla med k9.

Dee gjorde ett kanongig på SRF, han sjäng kanonbra och orken hade han sannerligen kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

men när Dee Snyder var på Sweden Rock Festival, så hamnade ju Alice Cooper litet i skymunddan. Det var bra mycket mera drag på mr:Snyders framträdande.

Det beror på att Twisted Sisters ursprungliga publik (pojkar 10-12 år) är de som går på Sweden (gubb-)Rock idag. 😆

Ha ha! Du har nog ingen aning om vad du pratar om... 😄

Kan inte annat än hålla med k9.

Dee gjorde ett kanongig på SRF, han sjäng kanonbra och orken hade han sannerligen kvar.

Äsch, jag bara retas med er. 😛

Men faktum är att Twisted Sister är en riktig nostalgitripp för de som var i 10-12 årsåldern när Stay Hungry släpptes. De var ju enormt stora hos kidsen. Fast vi kallades inte "kids" på den tiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

MTV.com rapporterar att TWISTED SISTERs "sista" CD kommer att släppas den 17 oktober via Razor & Tie Records. Skivan som kommer att innehålla metalversioner av gamla jullåtar har fått titeln: "A Twisted Christmas".

Link to comment
Dela på andra sajter

MTV.com rapporterar att TWISTED SISTERs "sista" CD kommer att släppas den 17 oktober via Razor & Tie Records. Skivan som kommer att innehålla metalversioner av gamla jullåtar har fått titeln: "A Twisted Christmas".

Sista? Ja, det var väl för väl? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

haha...

Dee Snider i tomteluva.  🙂

🙂😆😆😆

Den som klär bäst i tomteluva är ändå Tony Richards i WASP! 🙂

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

haha...

Dee Snider i tomteluva.  🙂

🙂😆😆😆

Den som klär bäst i tomteluva är ändå Tony Richards i WASP! 🙂

Tony

OMFG!?! 😮

Det var fan det sjukaste jag sett på länge! 🙂

Vet du vart den bilden kommer ifrån egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

haha...

Dee Snider i tomteluva.  🙂

🙂😆😆😆

Den som klär bäst i tomteluva är ändå Tony Richards i WASP! 🙂

Tony

OMFG!?! 🙂

Det var fan det sjukaste jag sett på länge! 🙂

Vet du vart den bilden kommer ifrån egentligen?

Jag kommer inte ihåg var jag såg den första gången. Men jag vill minnas att det var i Okej. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...