Jump to content
Annons

P90-mick till en Epiphone?


Thimmie

Recommended Posts

En semiakustisk kanske skulle vara något. Vad är du isåfall villig att lägga för en gitarr?

annars har du dom här, seymour duncan set

beror lite på vad du vill ge för ett par mickar också. Dessa är ju lite billigare men funkar riktigt bra!

Gör som så att du istället slänger upp frågan på www.gmf.se/forum

du lär få massvis med förslag på nolltid!

Jag kan tänka mig att lägga runt en 8-tusing för en gura.

Hur låter seymour-mickarna?

Ska kolla in det andra forumet också.

Tror att du skulle bli ruggigt nöjd med ett par mickar av P90-typ, det bästa mickarna som finns enligt mig, och då har jag ändå 10+ högklassiga elgitarrer (Gibson, Fender, Rickenbacker m.m.).

Ok! Men har du någon erfarenhet av seymour-mickarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag tror också du blir nöjd med dom p90sanra. Däremot tror jag inte det skulle funka till den delen att du vill ha fetare och rundare ljud. MEN samtidigt tror jag att din les paul tillsammans med p90s funkar bättre i din JC120.

Link to comment
Dela på andra sajter

En semiakustisk kanske skulle vara något. Vad är du isåfall villig att lägga för en gitarr?

annars har du dom här, seymour duncan set

beror lite på vad du vill ge för ett par mickar också. Dessa är ju lite billigare men funkar riktigt bra!

Gör som så att du istället slänger upp frågan på www.gmf.se/forum

du lär få massvis med förslag på nolltid!

Jag kan tänka mig att lägga runt en 8-tusing för en gura.

Hur låter seymour-mickarna?

Ska kolla in det andra forumet också.

Tror att du skulle bli ruggigt nöjd med ett par mickar av P90-typ, det bästa mickarna som finns enligt mig, och då har jag ändå 10+ högklassiga elgitarrer (Gibson, Fender, Rickenbacker m.m.).

Ok! Men har du någon erfarenhet av seymour-mickarna?

Nej, inte dom som länkades till, har inte bytt mickar på speciellt många av mina gitarrer då dom låtit riktigt bra från början. Dock vill jag rekomedera alla med en Strata (billig som dyr) att prova Fenders Texas Special mickar, helt sjukt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror också du blir nöjd med dom p90sanra. Däremot tror jag inte det skulle funka till den delen att du vill ha fetare och rundare ljud. MEN samtidigt tror jag att din les paul tillsammans med p90s funkar bättre i din JC120.

Ok! Tack för hjälpen!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En semiakustisk kanske skulle vara något. Vad är du isåfall villig att lägga för en gitarr?

annars har du dom här, seymour duncan set

beror lite på vad du vill ge för ett par mickar också. Dessa är ju lite billigare men funkar riktigt bra!

Gör som så att du istället slänger upp frågan på www.gmf.se/forum

du lär få massvis med förslag på nolltid!

Jag kan tänka mig att lägga runt en 8-tusing för en gura.

Hur låter seymour-mickarna?

Ska kolla in det andra forumet också.

Tror att du skulle bli ruggigt nöjd med ett par mickar av P90-typ, det bästa mickarna som finns enligt mig, och då har jag ändå 10+ högklassiga elgitarrer (Gibson, Fender, Rickenbacker m.m.).

Ok! Men har du någon erfarenhet av seymour-mickarna?

Nej, inte dom som länkades till, har inte bytt mickar på speciellt många av mina gitarrer då dom låtit riktigt bra från början. Dock vill jag rekomedera alla med en Strata (billig som dyr) att prova Fenders Texas Special mickar, helt sjukt bra.

Ok, men jag har ingen Strata. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt kan man få väldigt mjuka och runda ljud i P90-micar men det brukar vara bra att ha separat ton och volym till båda micarna. Karaktären på ljudet ändras mer med P90s än andra microfoner när man vrider på ton och volym.

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt kan man få väldigt mjuka och runda ljud i P90-micar men det brukar vara bra att ha separat ton och volym till båda micarna. Karaktären på ljudet ändras mer med P90s än andra microfoner när man vrider på ton och volym.

I see... Det låter bra! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk in till några musikaffärer och testa några guror med olika mickar.

Jag kör med EMG 81:or i min ESP eclipse och den låter skitbra. Kör med Gibson mickar (496R & 500T) i min Gibson explorer även den guran låter kanon.

Jag hade faktiskt en Epiphone för många år sedan den testade jag både med gibson mickar och Duncan mickar. Kommer inte ihåg vilka jag gillade mest.

Dimarzio är ju också populära mickar. Eller varför inte köpa svenskt Lundgren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk in till några musikaffärer och testa några guror med olika mickar.

Jag kör med EMG 81:or i min ESP eclipse och den låter skitbra. Kör med Gibson mickar (496R & 500T) i min Gibson explorer även den guran låter kanon.

Jag hade faktiskt en Epiphone för många år sedan den testade jag både med gibson mickar och Duncan mickar. Kommer inte ihåg vilka jag gillade mest.

Dimarzio är ju också populära mickar. Eller varför inte köpa svenskt Lundgren.

...och! Så egentligen borde jag sälja min Epiphone och köpa en "riktig" gitarr! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...