Soulslaver Postat 2 juni 2006 Dela Postat 2 juni 2006 đ Jag sitter hĂ€r och kollar runder pĂ„ vad för dator jag skall köpa till min hemmastudio. Har kollat pĂ„ audimaster och Frost ACM. SĂ„ nu undrar jag om det Ă€r nĂ„gon som har köpt nĂ„gon av Frost produkter och kan kanske sĂ€ga hur dom e?? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
I C O N (oregistrerad) Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Kör Frost sjÀlv i studion och de funkar hur bra som helst... Mkt. fin support om nÄgot krÄnglar, DHL slog sönder vÄr nÀr den skulle levereras och Frost skickade direkt en lÄnedator medans vi vÀntade pÄ en ny... Hade oxÄ ett HDhaveri ngt. halvÄr senare och de klÀmde i en ny HD utan att blinka, dessutom rÀddade de en hel del av filerna pÄ disken... Allt givetvis kostnadsfritt... De uppdaterade Àven det utmÀrkta Recoverysystemet till en nyare version... Förövrigt Àr deras Recovery system jÀvligt smidigt... Kan bara rekommendera Frost om man vill en garanterat bra musikdator som rullar utan att klaga... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Kör Frost sjÀlv i studion och de funkar hur bra som helst... Mkt. fin support om nÄgot krÄnglar, DHL slog sönder vÄr nÀr den skulle levereras och Frost skickade direkt en lÄnedator medans vi vÀntade pÄ en ny... Hade oxÄ ett HDhaveri ngt. halvÄr senare och de klÀmde i en ny HD utan att blinka, dessutom rÀddade de en hel del av filerna pÄ disken... Allt givetvis kostnadsfritt... De uppdaterade Àven det utmÀrkta Recoverysystemet till en nyare version... Förövrigt Àr deras Recovery system jÀvligt smidigt... Kan bara rekommendera Frost om man vill en garanterat bra musikdator som rullar utan att klaga... En musikkompis klasskamrat hade ocksÄ problem med sin frostburk. Han lÀmade in den, med ordet att de inte skulle röra hd nÀr han frÄga om han skulle plocka ut dem och försöka sÀkerhetskopiera sina projekt. NÀr han fick tillbaka den var bÄda hd tomma, hundratals timmars jobb försvunnit. Trots löftet frÄn Frost, framfört muntligt av musikaffÀren. Visst det Àr lÀtt att vara efterklok, men han hade ingen backupdisk, och behöva köpa en Àven nÀr de lovar att de inte ska blÄsa diskarna kÀnns ju sÄklart överflödigt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
PÀr Ekberg Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 En musikkompis klasskamrat hade ocksÄ problem med sin frostburk.Han lÀmade in den, med ordet att de inte skulle röra hd nÀr han frÄga om han skulle plocka ut dem och försöka sÀkerhetskopiera sina projekt. NÀr han fick tillbaka den var bÄda hd tomma, hundratals timmars jobb försvunnit. Trots löftet frÄn Frost, framfört muntligt av musikaffÀren. Visst det Àr lÀtt att vara efterklok, men han hade ingen backupdisk, och behöva köpa en Àven nÀr de lovar att de inte ska blÄsa diskarna kÀnns ju sÄklart överflödigt. Det du sÀger Àr lögn. Vi talar om för den som lÀmnar in datorn att den blir totalt omblÄst (alla HD:s) om inget annat anges. Det Àr HELT upp till anvÀndaren att ta egna backuper. Att vi (Luthman tar hand om Frost ACM:s service) skulle ha lovat en kund detta och sedan blÄst hans HD utan att tala om det först Àr bara struntprat. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Oj vad denna trÄd blev het men en gÄng. LÄter som en typisk brusten kommunikationskedja, dÀr tyvÀrr kunden oftast blir lidande. NÄn lovade nÄnting, men glömde föra saken vidare. Och eftersom det stÄr i kundbetjÀningsinstruktionsprocessboken att man alltid talar om saken för kunden, sÄ Àr det sÄ, obearoende av om ett missförstÄnd uppstÄtt eller ej. Muntliga löften Àr juridiskt bindande, men fan sÄ svÄrt att pÄvisa efterÄt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
PÀr Ekberg Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Oj vad denna trÄd blev het men en gÄng. LÄter som en typisk brusten kommunikationskedja, dÀr tyvÀrr kunden oftast blir lidande. NÄn lovade nÄnting, men glömde föra saken vidare. Och eftersom det stÄr i kundbetjÀningsinstruktionsprocessboken att man alltid talar om saken för kunden, sÄ Àr det sÄ, obearoende av om ett missförstÄnd uppstÄtt eller ej. Muntliga löften Àr juridiskt bindande, men fan sÄ svÄrt att pÄvisa efterÄt. Till sakern hör att vi inte lovar nÄgonting nÄngÄng. Det vore ett ekonomiskt sjÀlvmord att ta pÄ sig ansvaret för innehÄll pÄ HD:s. VÄran serviceförfrÄgan ser ut sÄhÀr: http://www.luthman.se/servicedocs/Frostacm-RMA.doc DÀr framgÄr det att vi inte tar ansvar för nÄgonting pÄ HD:n om man inte vÀljer att köpa backuptjÀnsten. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Jag förstÄr vad du sÀger, men du förstÄr inte vad jag sÀger tror jag. Eftersom det stÄr i ert dokument att ni aldrig frÄgar eller aldrig lovar sÄ Àr det alltid sÄ utan undantag. Detta Àr effektivt ditt pÄstÄende, vilket jag ifrÄgasÀtter. Jag pÄstÄr inte illvilja eller lurendrejeri, utan vill nÀrmast pÄpeka att det finns nÄnting som heter den mÀnskliga faktorn dÄ tvÄ personer diskuterar. Helt tydligt har ett missförstÄnd skett, och det missförstÄndet kan ha sitt upphov i att er representant formulerat sig lite klumpigt eller dylikt. à terigen har ingen sÀker pÄ flit villa vilseleda nÄn. TyvÀrr Àr det ju nu sÄ att eftersom du hÀr i denna offentlighet genast har refererat till er dokumentation: "vi har dokumenterat att vi aldrig begÄr misstag, sÄ vi begÄr aldrig misstag", blir det jÀttesvÄrt att komma till nÄgon kompromiss nÄnsin. à tminstone offentligt. Du hÄller hÄrt pÄ ditt, och jag hÄrt pÄ mitt. Jag hoppas att den som detta drabbat reder ut detta fall med er privat, för offentlig tvÀtt av byke leder ju aldrig nÄnvart. Detta har ju inte drabbat mig, jag vill bara föra en diskussion pÄ ett generellare plan. SÄ tack för dina inlÀgg, jag förstÄr varifrÄn du kommer eftersom det Àr daglig realitet för mig ocksÄ med gardering och begrÀnsande av ansvar. Undantagen görs ofta i tystnad, sÄ att undantagen inte blir regler. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Först om Frosts (och andra datortillverkares support). Det Ă€r sĂ„ att man ALLTID som anvĂ€ndare fĂ„r utgĂ„ att systemet ominstalleras nĂ€r man lĂ€mnar in en dator pĂ„ service.. Samma gĂ€ller mobiltelefoner, PDAs etc etc.. Helt enkelt för att att ha datorn i ett garanterat grundlĂ€ge.. Felsökning skulle bli allt för svĂ„r annars. Sen till urspungfrĂ„gan dĂ„.. Hur seriös kommer du att vara med din hemstudio.. Vilka tillĂ€mpningar vill du köra etc etc.. Ăr det som sĂ„ att du Ă€r pĂ„ ruta 1 sĂ„ tycker jag verkligen att du ska kolla in MAC ocksĂ„. Jag kan bara tala för mig sjĂ€lv.. Om jag var pĂ„ ruta ett sĂ„ skulle jag helt sĂ€kert ha valt en Power MAC G5 för min studiodator. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 glöm inte att ta en liten titt hÀr ocksÄ www.apple.se Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Soulslaver Postat 5 juni 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 5 juni 2006 Först om Frosts (och andra datortillverkares support). Det Ă€r sĂ„ att man ALLTID som anvĂ€ndare fĂ„r utgĂ„ att systemet ominstalleras nĂ€r man lĂ€mnar in en dator pĂ„ service.. Samma gĂ€ller mobiltelefoner, PDAs etc etc.. Helt enkelt för att att ha datorn i ett garanterat grundlĂ€ge.. Felsökning skulle bli allt för svĂ„r annars. Sen till urspungfrĂ„gan dĂ„.. Hur seriös kommer du att vara med din hemstudio.. Vilka tillĂ€mpningar vill du köra etc etc.. Ăr det som sĂ„ att du Ă€r pĂ„ ruta 1 sĂ„ tycker jag verkligen att du ska kolla in MAC ocksĂ„. Jag kan bara tala för mig sjĂ€lv.. Om jag var pĂ„ ruta ett sĂ„ skulle jag helt sĂ€kert ha valt en Power MAC G5 för min studiodator. đ Tack för att nĂ„gon svarade pĂ„ frĂ„gan jag stĂ€llde, i alla fall gav mig lite information som kunde vara till nytta. SĂ„ Mac sĂ€ger du, har aldrig anvĂ€nt mac alls tidigare. Har kört Cubase SX pĂ„ typ min vanliga dator och tĂ€nkte nu bli seriös och köpa mig lite riktiga saker. Jag anvĂ€nder det till att spela in elgitarr mest och kör typ drumkits from hell pĂ„ det. Vad tycker du det Ă€r som gör mac sĂ„ bra jĂ€mfört med en Frost-dator t ex. Jag kan ju samtidigt frĂ„ga om nĂ„gon kĂ€nner till nĂ„gra bra aktiva monitorer i prisklassen 10000 kr Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Om du börjar jÀmföra prestanda och vad du kan krÀma ut ur en mac med logic sÄ blir faktiskt pc alternativet inte alls speciellt lockande, dessutom sÄ har mac ett bra rykte vad gÀller stabilitet. Men allt handlar vÀl i huvudsak om vad du ska göra med datorn. Ska du inte köra 50 audiospÄr och vstpluggar och effekter sÄ kanske du inte behöver flÀska pÄ vad gÀller datorn heller. Macarna finns ju Àven de i ett antal olika modeller. Om du inte ska göra mer Àn vad du skrev i posten, sÄ kanske den fetaste modellen Àr överkurs. Mac jÀmfört med frost Àr vÀl att om du kör Logic pÄ en mac sÄ fÄr du ett ljudprogram som Àr integrerat i OSet. Inga massa onödiga vÀgar för ljudhanteringen att springa runt i. Annars i form av stabilitet sÄ kan jag vÀl bara vidarebefodra en god vÀns goda erfarenheter av frost (laptop). Stabil, lÄter mycket lite, klarar ganska tunga grejjer. Jag skulle nog vilja sÀga att om du ska byta till mac, sÄ bör du Àven byta sequencer till logic, för att fÄ ut det maximala av det hela. quicktours pÄ Logic Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 AngÄende monitorer finns det ju en mass trÄdar pÄ forumet, men tag tycker det var ganska tryggt att köpa monitorer begagnat. Ser dom inte ut som om dom fÄtt stryk, Àr det kanska bra tecken. Jag skaffa 1029A med tillhörande sub 1091A för 750⏠för en tid sen. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 (redigerat) Det Ă€r sĂ„ lustigt det hĂ€r med MAC gentemot PC lĂ€gret vad gĂ€ller musikdatorer. Jag har en PC P4 1 GB ram 80+160 GB HDÂŽs byggd 2003 som aldrig kraschat förutom pga mina egna felinstallationer etc och fullmatning av hĂ„rddisken i kombination med tunga projekt i Cubase sx 2 som lastat burken lite hĂ„rt, dock ingen HD krasch som sagt. Sedan har vi alla dom som sĂ€ger: finns bara MAC för Ă€ndamĂ„let men dĂ„ Ă€r det ju Logic som gĂ€ller och jag vill inte jobba i logic för jag Ă€r van vid Cubase etc... Sedan har vi alla dom som avskyr MAC för att dom stĂ€ndigt kraschar osv och som frĂ„ngĂ„tt MAC pga mĂ„nga andra orsaker dessutom...tur att man lyssnade pĂ„ rĂ€tt person den gĂ„ngen! đ Jag Ă€r nu i tankarna att skaffa en mkt bĂ€ttre burk Ă€n den jag har,dvs mer kapabel och snabb och dĂ„ kikar jag lite Ă„t Frost,Ă€ven Ă„t AUDIOMASTER som jag vet Ă€r riktigt duktiga pĂ„ det hĂ€r, och sĂ„ finns det visst nĂ„t mer som jag inte kommer pĂ„ nu men jag vill verkligen ha en stabil och kapabel burk mogen att pressas som satan i alla lĂ€gen, annars fĂ„r det vara! Redigerat 5 juni 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 (redigerat) Oj vad denna trÄd blev het men en gÄng. LÄter som en typisk brusten kommunikationskedja, dÀr tyvÀrr kunden oftast blir lidande. NÄn lovade nÄnting, men glömde föra saken vidare. Och eftersom det stÄr i kundbetjÀningsinstruktionsprocessboken att man alltid talar om saken för kunden, sÄ Àr det sÄ, obearoende av om ett missförstÄnd uppstÄtt eller ej. Muntliga löften Àr juridiskt bindande, men fan sÄ svÄrt att pÄvisa efterÄt. Till sakern hör att vi inte lovar nÄgonting nÄngÄng. Det vore ett ekonomiskt sjÀlvmord att ta pÄ sig ansvaret för innehÄll pÄ HD:s. VÄran serviceförfrÄgan ser ut sÄhÀr: http://www.luthman.se/servicedocs/Frostacm-RMA.doc DÀr framgÄr det att vi inte tar ansvar för nÄgonting pÄ HD:n om man inte vÀljer att köpa backuptjÀnsten. DÄ Àr det personalen hos ÄterförsÀljaren som missförstod nÀr han prata med frost. För honom var det bara en arbetsdag, medans snubben som lÀmna in den, lÀmna ifrÄn sig nÄgot till nÄgon annans ansvar uten förtroende som han hade jobbat i hundratals timmar med. SÄ har har starka incitament att vara vÀldigt noga med detta, men personalen pÄ det stÀllet Àr kÀnda att vara snoffsiga mot ungdomar sÄ de kan bara instÀmt snabbt för att ta hand om nÀsta kund. Och detta Àr ingen lögn, pÄstÄ inte att jag ljuger. Han skulle knappast ha försökt vÀnda sig till konsumentverket för att ta strid emot musikaffÀren. Men det gick inte sÄ bra för att det Àr ord emot ord. För det andra sÄ lÀser man inte serviceförfrÄgan nÀr musikaffÀren sÀger, ta med den in sÄ tittar vi pÄ den. Utan man litar pÄ ordet nÀr man frÄgar i affÀren. Edit: Och du passar inte pÄ ditt jobb om du kallar kunder för lögnare utan att ens ta en diskussion. LÀr dig lite om kundvÀrde och att dÄligt ryckte Àr svÄrt att tvÀtta bort men sprids lÀtt. Redigerat 5 juni 2006 av Zyan Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Jag kör sjĂ€lv med en Powermac G5 och mĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r sjukt nöjd, fördelarna mot en Frost Ă€r vĂ€l att du slipper virus och kan köra Logic som jag och nĂ€stan alla med mac tycker Ă€r ett mycket trevligare program Ă€n Cubase. I övrigt sĂ„ tror jag att Frosts burkar Ă€r lika stabila och tysta som en mac men de kostar ju ocksĂ„ ungefĂ€r lika mycket. Jag och mĂ„nga med mig tycker att OSX Ă€r ett mycket trevligare system Ă€n windows men det Ă€r ju mest en smaksak. Tycker inte att vi behöver starta ett nytt plattformskrig i den hĂ€r trĂ„den iaf. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Jag kör sjĂ€lv med en Powermac G5 och mĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r sjukt nöjd, fördelarna mot en Frost Ă€r vĂ€l att du slipper virus och kan köra Logic som jag och nĂ€stan alla med mac tycker Ă€r ett mycket trevligare program Ă€n Cubase. I övrigt sĂ„ tror jag att Frosts burkar Ă€r lika stabila och tysta som en mac men de kostar ju ocksĂ„ ungefĂ€r lika mycket. Jag och mĂ„nga med mig tycker att OSX Ă€r ett mycket trevligare system Ă€n windows men det Ă€r ju mest en smaksak. Tycker inte att vi behöver starta ett nytt plattformskrig i den hĂ€r trĂ„den iaf. đ Jag hĂ€vdar ju att man ska jobba med det man trivs med, och man ska jobba med ett system som uppfyller de krav man har. Ska man köra ultratunga projekt kanske en DELL dator inte Ă€r nĂ„got man ska titta efter, utan de snabbaste modellerna oavsett mĂ€rke. Det Ă€r ju slutprodukten som rĂ€knas. Fatboy slim jobbar vĂ€l mer eller mindre med en AKAI s1000 och en amiga. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
brojd Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Vad gÀller Frost supporten sÄ kan jag Àrligt sÀga att jag sÀllan trÀffat pÄ bÀttre. Skitsnabba svar, och riktigt djÀvla bra villkor/garanti. NÀr jag slÀngde ivÀg ett mail och frÄgade om en laptops dimensioner fick jag svar pÄ under en timme, och nÀr min datorleverans blev aningen försenad ordnade 4sound och luthman specialleverans sÄ jag inte skulle behöva vÀnta lÀngre. Visst skulle jag kunna bygga/konfigurera mig en lika stabil/snabb dator sjÀlv, men dÄ betalar jag hellre Àn sÀtter mig och gör all research, bygger och konfigurerar sjÀlv. Och om allt kommer frÄn ett och samma stÀlle slipper man ocksÄ rÄka ut för att olika tillverkare/leverantörer skyller pÄ varandra. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
brojd Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Jag hÀvdar ju att man ska jobba med det man trivs med, och man ska jobba med ett system som uppfyller de krav man har. Ska man köra ultratunga projekt kanske en DELL dator inte Àr nÄgot man ska titta efter, utan de snabbaste modellerna oavsett mÀrke. Det Àr ju slutprodukten som rÀknas. Fatboy slim jobbar vÀl mer eller mindre med en AKAI s1000 och en amiga. HÄller med fullstÀndigt! Whatever works. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
PĂ€r Ekberg Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Och du passar inte pĂ„ ditt jobb om du kallar kunder för lögnare utan att ens ta en diskussion. LĂ€r dig lite om kundvĂ€rde och att dĂ„ligt ryckte Ă€r svĂ„rt att tvĂ€tta bort men sprids lĂ€tt. Rykten som inte stĂ€mmer sprids ocksĂ„! Oftast som en löpeld đ I detta fall var det du som postade en osanning. jag ville pĂ„ starkast möjliga vis framhĂ€va att ditt inlĂ€gg inte stĂ€mde ! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Och du passar inte pĂ„ ditt jobb om du kallar kunder för lögnare utan att ens ta en diskussion. LĂ€r dig lite om kundvĂ€rde och att dĂ„ligt ryckte Ă€r svĂ„rt att tvĂ€tta bort men sprids lĂ€tt. Rykten som inte stĂ€mmer sprids ocksĂ„! Oftast som en löpeld đ I detta fall var det du som postade en osanning. jag ville pĂ„ starkast möjliga vis framhĂ€va att ditt inlĂ€gg inte stĂ€mde ! Ajaj...fortsĂ€tter du kalla mig lögnare (sĂ€ger osanningar = lögnare)...min historia Ă€r fortfarande sann. Har aldrig sett maken till respektlöshet till en kund. NĂ€r det var ett missförstĂ„nd frĂ„n Ă„terförsĂ€ljaren som vi har rett ut. Dvs inte erat fel. Du skulle bara ha försökt förklara dig hur ni gör, och förstĂ„tt att det var ett missförstĂ„nd, vilket andra personer förstod pĂ„ direkten. Inte göra pĂ„hopp pĂ„ min person i sig. Och nĂ€r vi rett ut det sĂ„ ber man om ursĂ€kt för sĂ„dana starka pĂ„stĂ„enden. Men nu ska jag prova nĂ„got nytt, kanske drastiskt men du borde lĂ€ra dig att veta hut, anvĂ€nder ett tips frĂ„n trĂ„den om illa behandlingar i musikaffĂ€rer. Kul att prova iaf. đ đ± Har kopierat trĂ„den, och skickar den till Per Luthman och kopia av brevet till Ărjan Kylhammar och Karl Jacobsson (vd o styrelsen i Luthman för er som inte vet det). Hoppas de förstĂ„r vĂ€rdet av kunden och ryckte nu nĂ€r inte herr PĂ€r Ekberg gör det. Och för sista gĂ„ngen, kalla mig inte lögnare. Jag ljuger aldrig. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 och nÀr min datorleverans blev aningen försenad ordnade 4sound och luthman specialleverans sÄ jag inte skulle behöva vÀnta lÀngre. Ja, jag vet var du handlar... BÀttre service Àn hos just den 4-soundbutiken lÀr man nog inte hitta. MÄnga andra i musikhandlarvÀrlden skulle behöva gÄ pÄ kurs dÀr verkar det som... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 jag hÀvdar raka motsatsen--finns mycket att önska av just denna s.k. nya kedjas ÄterförsÀljare/personal att önska i form av service och respons...enl. egen erfarenhet! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 (redigerat) jag hÀvdar raka motsatsen--finns mycket att önska av just denna s.k. nya kedjas ÄterförsÀljare/personal att önska i form av service och respons...enl. egen erfarenhet! LÀs igen Florian, jag upprepar: ...just den 4-soundbutiken... Jag sÀger inget om de övriga eftersom jag inte har nÄgon erfarenhet av mÄnga av de andra. Men den hÀr Àr i sÀrklass. Jag lovar! Och jag Àr en mycket krÀvande kund. Redigerat 5 juni 2006 av Violiner Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Jag Àr oxÄ en mkt krÀvande kund...skönt att höra...menar du verkligen den i linköping? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Jag Àr oxÄ en mkt krÀvande kund...skönt att höra...menar du verkligen den i linköping? 4 Sound i Linköping, aka Musikcentralen, Àr den bÀsta jag vet om. Men de har stÀngt denna vecka p.g.a flytt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 för mig Ă€r dom alltid stĂ€ngda...personlig uppfattning baserad pĂ„ MIN erfarenhet... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 Jag Ă€r oxĂ„ en mkt krĂ€vande kund...skönt att höra...menar du verkligen den i linköping? Nej, kolla var Brojd bor sĂ„ hamnar du i nĂ€rheten... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
PĂ€r Ekberg Postat 7 juni 2006 Dela Postat 7 juni 2006 Ajaj...fortsĂ€tter du kalla mig lögnare (sĂ€ger osanningar = lögnare)...min historia Ă€r fortfarande sann.Har aldrig sett maken till respektlöshet till en kund. NĂ€r det var ett missförstĂ„nd frĂ„n Ă„terförsĂ€ljaren som vi har rett ut. Dvs inte erat fel. Du skulle bara ha försökt förklara dig hur ni gör, och förstĂ„tt att det var ett missförstĂ„nd, vilket andra personer förstod pĂ„ direkten. Inte göra pĂ„hopp pĂ„ min person i sig. Och nĂ€r vi rett ut det sĂ„ ber man om ursĂ€kt för sĂ„dana starka pĂ„stĂ„enden. Men nu ska jag prova nĂ„got nytt, kanske drastiskt men du borde lĂ€ra dig att veta hut, anvĂ€nder ett tips frĂ„n trĂ„den om illa behandlingar i musikaffĂ€rer. Kul att prova iaf. đ đ„° Har kopierat trĂ„den, och skickar den till Per Luthman och kopia av brevet till Ărjan Kylhammar och Karl Jacobsson (vd o styrelsen i Luthman för er som inte vet det). Hoppas de förstĂ„r vĂ€rdet av kunden och ryckte nu nĂ€r inte herr PĂ€r Ekberg gör det. Och för sista gĂ„ngen, kalla mig inte lögnare. Jag ljuger aldrig. Hej. Det e bara du och jag som dravlar i trĂ„den fortfarande đ Vi fĂ„r hoppas moderatorn reagerar om det blir för hetsigt đ Jag tycker inte du skall hĂ€nga pĂ„ internetforum om du Ă€r sĂ„ kĂ€nslig som du verkar vara. Postar man nĂ„nting sĂ„ kan man fĂ„ ett svar man inte trivs med! Det Ă€r bara att lĂ€ra sig! Om man gör ett uttalande som typ: MT87 e lika bra som U87 !! SĂ„ fĂ„r man dĂ€ng. Skriver man att. Frost ACM hade lovat dittan o datt.. SĂ„ kan man fĂ„ ett grinigt svar. Mycket enkelt. Min sista post hĂ€r nu i detta Ă€mne ( om ingen undrar nĂ„tt om Frost sĂ„klart ) sĂ„ kan vĂ€l vi ta just denna del av trĂ„den i PM eller sĂ„!? Ha det bĂ€st sĂ„lĂ€nge / PĂ€r E Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.