Mats Stålbröst Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 E-mu:s nya pci-ljudkort 0404 har prestanda som åtminstone på papperet ser mycket lovande ut: två analoga in- respektive utgångar (tele), spdif, midi och dsp-kraft (!) som låter dig köra de medföljande effekterna utan att belasta datorns huvudprocessor i onödan. Maximal upplösning är 24 bitar/96 kilohertz. Priset är 1295 kronor inklusive moms och Luthman är distributör i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pär Ekberg Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 (redigerat) Meh! Jag skulle ju 😎🙂😉 Jag fyller på! EMU släpper sitt nya 24/96 kHz PCI-kort "0404". Kortet är utrustad med 2 st. analoga I/O (1/4 tele), Digital I/O (både optisk och koaxial)och Midi I/O. Det uppmätta värdet i applikation på PC är 110 dB SNR. Som om detta inte vore nog (med tanke på att kortet bara kostar 1295:- ink moms.) så har 0404 precis som sina storebröder (1212M, 1820, 1820M) inbyggda DSP effekter med tillhörande DSP mixer. I programpaketet som medföljer ingår följande: Steinberg Cubasis VST och WaveLab Lite, SFX Machine LT, och en bantad variant av Minnetonkas diskWelder™ BRONZE. Pris: 1295:- ink. moms. Redigerat 15 juni 2004 av Pär Ekberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 En länk till tillverkaren är bra för alla lata människor 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 vad är det för A/D omvandlare på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 Länkar: http://www.emu.com http://www.luthman.se "Sluta var så djefla lat nu Neko 😎" /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 (redigerat) Länkar: http://www.emu.com http://www.luthman.se "Sluta var så djefla lat nu Neko 😛" /Majken Sa inte att jag var lat Redigerat 15 juni 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 Pär Ekberg: För böveln, E-MU har släppt en rackmontering till 1820 och ni har nån slags ljudkort som bild på luthman sidan. Vad är detta? Fixa genast! Jag vill ha en bild på rackgrunkan så jag kan dregla lite och skramla min alltför tomma sparbössa /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pär Ekberg Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 (redigerat) Pär Ekberg: För böveln, E-MU har släppt en rackmontering till 1820 och ni har nån slags ljudkort som bild på luthman sidan. Vad är detta? Fixa genast! Jag vill ha en bild på rackgrunkan så jag kan dregla lite och skramla min alltför tomma sparbössa /Majken 🙂 Extremt klantigt av mig! Här är en bild 😛 Redigerat 15 juni 2004 av Pär Ekberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 juni 2004 Dela Postat 15 juni 2004 Mmmm.. smarrigt, mången tack 😆 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 16 juni 2004 Dela Postat 16 juni 2004 Psst... På diverse forum ryktas det om att EMU kommer släppa nya drivrutiner innehållandes en vst-wrapper för att använda den inbyggda dsp-kraften i kortet - i program som Cubase. Men detta är obekräftat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 16 juni 2004 Dela Postat 16 juni 2004 Det verkar onekligen bra... ...men jag väntar tills jag själv har testat kortet innan jag börjar dregla. Att distrubitören själv säger att kortet är bra var väl inte så oväntat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zkronk Postat 23 juni 2004 Dela Postat 23 juni 2004 Är det någon som vet vilken version av Cubasis som medföljer? Om det är nån gammal stenåldersversion de bara vill bli av med eller om det är den nyaste versionen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 På måndag köper jag detta kort =) Se vad det går för =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.