Jump to content
Annons

E-mu 0404 - nytt pci-ljudkort

Recommended Posts

E-mu:s nya pci-ljudkort 0404 har prestanda som åtminstone på papperet ser mycket lovande ut: två analoga in- respektive utgångar (tele), spdif, midi och dsp-kraft (!) som låter dig köra de medföljande effekterna utan att belasta datorns huvudprocessor i onödan. Maximal upplösning är 24 bitar/96 kilohertz.

Priset är 1295 kronor inklusive moms och Luthman är distributör i Sverige.

Dela på andra sajter

Annons

Meh! Jag skulle ju 😎🙂😉

Jag fyller på!

EMU släpper sitt nya 24/96 kHz PCI-kort "0404".

Kortet är utrustad med 2 st. analoga I/O (1/4 tele), Digital I/O (både optisk och koaxial)och Midi I/O.

Det uppmätta värdet i applikation på PC är 110 dB SNR.

Som om detta inte vore nog (med tanke på att kortet bara kostar 1295:- ink moms.) så har 0404 precis som sina storebröder (1212M, 1820, 1820M) inbyggda DSP effekter med tillhörande DSP mixer.

I programpaketet som medföljer ingår följande:

Steinberg Cubasis VST och WaveLab Lite, SFX Machine LT, och en bantad variant av Minnetonkas diskWelder™ BRONZE.

Pris: 1295:- ink. moms.

Redigerat av Pär Ekberg
Dela på andra sajter

Pär Ekberg: För böveln, E-MU har släppt en rackmontering till 1820 och ni har nån slags ljudkort som bild på luthman sidan. Vad är detta? Fixa genast! Jag vill ha en bild på rackgrunkan så jag kan dregla lite och skramla min alltför tomma sparbössa :rolleyes:

/Majken

Dela på andra sajter

Pär Ekberg: För böveln, E-MU har släppt en rackmontering till 1820 och ni har nån slags ljudkort som bild på luthman sidan. Vad är detta? Fixa genast! Jag vill ha en bild på rackgrunkan så jag kan dregla lite och skramla min alltför tomma sparbössa :rolleyes:

/Majken

🙂

Extremt klantigt av mig! Här är en bild

😛

Redigerat av Pär Ekberg
Dela på andra sajter

Det verkar onekligen bra...

...men jag väntar tills jag själv har testat kortet innan jag börjar dregla. Att distrubitören själv säger att kortet är bra var väl inte så oväntat.

Dela på andra sajter

Är det någon som vet vilken version av Cubasis som medföljer? Om det är nån gammal stenåldersversion de bara vill bli av med eller om det är den nyaste versionen...

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.