Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
yes! Den där jävla mastringen asså, man kan ju bli galen för mindre 😎 Spräckte du örat eller? Jag har ju redan gjort det när dom la en bomb i örat på mig 🙂

Jo, trumhinnan gick åt skogen. 🙂 Skicka hit filen omastrad så ska jag fixa till den åt dig. Inte mastra den, bara höja nivån.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Alltså: Nu har jag haft denna låt på repet flera dagar.. denna borde ni skickaut till p3 eller nått.. tio tumarupp!

Tackar 😛 Den kommer att släppas på platta efter sommaren, men den kommer inte gå som förstasingel... man har ju fler kort i rockärmen 🙂

/FredAsp

Redigerat av FredAsp
Dela på andra sajter

Hu ja.. Gôtt sväng.. Lite Cornelius W på stereoider och coffein.. Och Peps P på speed. 😛

Sen får jag en liten dejavue-känsla av soundet.. Det fadar som tusan.. Låter ungefär som på slutet av 70-talet då jag brukade ratta in 1440 Khz (Radio Luxenburg) på AM på orginalradion i min 61a Ford Falcon Tudor Futura Sedan 🙂 Lite svajjig AM-radio alltså.. Fast i stereo.. Hmm.. suggestiv känsla verkligen 🙂

Dela på andra sajter

Valdez: Yes, det är meningen att det ska gå att bjuda upp till!

hegobald: Ja det är väl inte för inte han kallades för den flygande holländaren... 😱 Kul att du reagerar över soundet, det är däråt jag strävar! Vet bara inte varför... det har bara blivit så, jag diggar det 😆

/FredAsp

Dela på andra sajter

Jag vidhåller vid min kritik att musiken inte är speciellt originell. Ska man göra en reaggielåt/hiphop måste det finnas nåt som särskiljer låten, dvs musiken från andra tusentals liknande låtar.

Jag gillar texten men kan inte acceptera musiken som känns för mig - har jag hört den förut? Jag är kanske envis i den frågan.

Alltså jag gillar svänget å så och texten känns betydelsefull, men finns det nånting som säger att detta är du? Dettta är min version av reaggie, till skillnad från Timbaktu...

Dela på andra sajter

Jag vidhåller vid min kritik att musiken inte är speciellt originell. Ska man göra en reaggielåt/hiphop måste det finnas nåt som särskiljer låten, dvs musiken från andra tusentals liknande låtar.

Jag gillar texten men kan inte acceptera musiken som känns för mig - har jag hört den förut? Jag är kanske envis i den frågan.

Alltså jag gillar svänget å så och texten känns betydelsefull, men finns det nånting som säger att detta är du? Dettta är min version av reaggie, till skillnad från Timbaktu...

Jao, ok kan väl hålla med dig till viss del, men varför har du sånna krav på mig? Jag vill bara göra musik som svänger och där jag kan berätta vad jag tycker om denna värld i texterna. Jag är inte speciellt musikalisk, så jag går verkligen på mitt max när jag gör låtarna, och det kanske är därför du inte hör någon originalitet, jag måste härma någon annan för att få till svänget.

Jag har inga som helst anspråk på att vara originell, jag är ju bara jag :rolleyes:

O du, 🙂 om du nu tycker att jag låter lik Timbuktu så tar jag det som en stor komplimang då han är lite av idolen. Men inte låter väl jag skånsk i mina grötrim? Den här låten är ganska mycket HeltOff, jag vet, men när du lyssnar till alla mina låtar som kommer på plattan efter sommarn så kommer du märka att jag är mycket mer varierad.

/FredAsp

Dela på andra sajter

Det här då? Tycker du det låter som allt annat också? Har ändrat på den låten lite här o var men den kommer typ låta såhär på plattan.

Dela på andra sajter

Ok, FredAsp. Ibland får jag det där sk sura ögat. Men jag vill bara väl. När jag kritiseras kan jag bli lite för objektiv, alltså jag lyssnar på låten som sådan och bryr inte om vem som har gjort den. Men det är klart att upphovsmannanen - du - tar åt sig. Jag tror inte du saknar förmåga att göra din typ av denna musik, bara det att man måste anstränga sig ännu mer. Att göra en låt med eget stuk är nåt man ska sträva efter, tycker jag.

"Jag har inga som helst anspråk på att vara originell, jag är ju bara jag". Alltså det är ju du som är originalet!

Hårda krav ska man ställa på sig själv men inte så mycket att man blir hämmad av det.

Men jag tror du är på gång, svänget har du ju och texterna lyssningsvärda!

Ska lyssna på den andra länken senare. Hej! 😠

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
låter toppen tyker jag..

även om jag skulle önska att viveln var lite snärtigare..

btw..är du från uppsala?

😎

tackar för den lilla bumpningen 😳

ska skicka hela plattan på mastring om någon dag, den här låten kommer ha sin lilla halvslöa virvel 😄

Uppsala, folk tror ofta det, tror det beror på mitt K-ljud, men jag är från gnällbältets epecentrum, Eskilstuna.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Lyssnar på 'nya mixen'.

Det låter som du talar dialekt men försöker sjunga lite på rikssvenska. I svensk reggae är det mer okej än någon annan genre att sjunga som man pratar - gör det!

Basen är bra, coolt att du vågat göra den så stor. Men. Den tar över även där den ska stå tillbaka. Här är det finlir med eqn och multibandskomprimering som gäller.

Du behöver fler pauser i din rant om du ska ha en så här busy ljudbild. Kapa percussion, orgel och gura i verserna ibland (ofta!) så orkar man lyssna på dig hela vägen.

Bra jobbat.

Dela på andra sajter

Lyssnar på 'nya mixen'.

Det låter som du talar dialekt men försöker sjunga lite på rikssvenska. I svensk reggae är det mer okej än någon annan genre att sjunga som man pratar - gör det!

Basen är bra, coolt att du vågat göra den så stor. Men. Den tar över även där den ska stå tillbaka. Här är det finlir med eqn och multibandskomprimering som gäller.

Du behöver fler pauser i din rant om du ska ha en så här busy ljudbild. Kapa percussion, orgel och gura i verserna ibland (ofta!) så orkar man lyssna på dig hela vägen.

Bra jobbat.

hehe, du jag låter faktist så där, typ, när jag snackar också... en blandning av det bästa från olika dialekter 😳

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Japp, det var ju ett tagsen jag la ut den här låten. Men idag la jag brevet med mastern på lådan och skickade till presserit. Så nu finns det ingen återvändo.

Plattan kommer ha 12 spår och låtarna spretar innom reggae, typ 🙂 Texten har alltid varit det viktigaste för mig, sen om det svänger så är det ett stort plus. Men jag tror det gör det nu, svänger asså, på alla spår 🙂

Åter till Bidjan. Min nyfunne vän The Key fick helt enkelt ge sig på mixen. Han har mixat två låtar till på plattan, bla den till videon som finns på hemsidan. The Key har även mastrat plattan.

Ja vad sägs, grötmixen är som bortblåst 🙂

Här är låten >>>>

//Fred

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Lindebergmusic (oregistrerad)

Riktigt skönt! Bra text, det jag kunde höra ordentligt.

Kanonlåt som växer efter ett par lyssningar! Jag tycker att reffen kommer mer och mer när melodierna satt sig. Det är nog bara sångljudet som jag reagerar på faktiskt. Har du lagt ut texten?

Kör hårt!

/Johan Lindeberg

Dela på andra sajter

Riktigt skönt! Bra text, det jag kunde höra ordentligt.

Kanonlåt som växer efter ett par lyssningar! Jag tycker att reffen kommer mer och mer när melodierna satt sig. Det är nog bara sångljudet som jag reagerar på faktiskt. Har du lagt ut texten?

Kör hårt!

/Johan Lindeberg

Tackar! Nej texten får du ta del av i Blocketet när du köper skivan 😉

/Fred

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.