adama Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 tjena. I introt till Savior med Red hot så är det ett en ljud melodi. Går inte att missa. Hur har man spelat in detta? Låter som en gitarr tycker jag. Någon som kan chansa på hur man spelat in det? Instrument, pluggar mm. Jag vill verkligen få till ett liknande ljud. Tipsa gärna om mjukvarusyntar som låter liknande. tack på förhan / adama
browno Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Visst är det än gitarr, lite lätt distad och med en Electro-harmonix micro synthesizer effekt, allt enligt deras tab-bok. En bild
Overkill Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 lånar tråden lite (om dte är okej)... På skivan Live Era '87-'93 - med Guns N' Roses - är det i mitten av låten (t.ex vid 5:00) nått konstigt solo. På live videon ser man Slash stå med en stor grej i munnen. Vad är dte för nått? Nån som vet?
lavrell Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 lånar tråden lite (om dte är okej)... På skivan Live Era '87-'93 - med Guns N' Roses - är det i mitten av låten (t.ex vid 5:00) nått konstigt solo. På live videon ser man Slash stå med en stor grej i munnen. Vad är dte för nått? Nån som vet? Det är en Talkbox du menar.
Lee Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 (redigerat) Det är en Talkbox du menar. Någon som kommer ihåg Bon Jovi's "Living on a Prayer"? 😛 Alla Talkbox älskare hatar den låten eftersom han bara öppnar och stänger käften. När man kan hantera den så kan man framkalla vocoderliknande skojiga saker (går alldeles utmärkt att sjunga med) och syntiga solon. Redigerat 2 juni 2006 av Lee
Overkill Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 Tack! Kom på att jag aldrig skrev vilken låt det var, men jag menade Rocket Queen ifall någon undrar...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.