Jump to content
Annons

Lordi i "Allsång på Skansen"


Christofer

Recommended Posts

Ja, att vara med schlagerfinalen är ett stort steg i karriären. Innan de var med i finska uttagningen och innan de vann var de pyttesmå. Ett företag i Hultsfred var deras bokningsbolag nu är de uppköpta av EMA.

De var väl hyfsat populär i Finland innan de var med i melodifestivalen väl???

I Finland ja. Men inte alls stora någon annanstans.

Nä, det är helt sant. Jag är nog en av de c:a 400 eller nåt som köpte skivorna innan den senaste 😄

...och då är man stor? Om man sålt 400 plattor? 😄

Det var ju det jag sa ju. Jag höll ju med dig om att de inte var stora i Sverige eftersom de sålt c:a 400 skivor (eller nåt) (i Sverige alltså)

Ops, my misstake. Jobbigt att spela gitarr, sjunga och läsa samtidigt. 😎

Jag skulle iofs känna mig jättestor om jag skulle sälja 400 plattor 🙂

Jag också. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man kan undra varför dom bär gummimask för ansiktet, ser dom så bedrövliga ut utan?

Med "skit" i det!

Det var kul att Finnland van, när dom nu blev "snuvade" på hockey-guldet.

Hälsningar

Kalle i Kalmar och hans pappa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är kul att Lordi rörde om i schlagerträsket. Dessvärre tycker jag inte alls om deras komersiella stil och tråkiga låtar.

Har inte världen sett monsterrock tidigare??

Lordi känns som ett väldigt halvtaffligt försök till att härma metalbandet GWAR eller efteraparna Slipknot.

GWAR har ju iallafall gjort några riktigt bra metalrökare och deras monsterkostymering är både snygg, grov och välgjord.

Vulgär attityd har de oxå så det räcker.

Man ska inte ta allt på så stort allvar men kul är det... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

..."Jag tycker det är kul att Lordi rörde om i schlagerträsket..."

Frågan är:

Vad är definisjonen av en Schlager ?

Sådan musik som normalt brukar spelas i melodifestivalen???

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte världen sett monsterrock tidigare??

Lordi känns som ett väldigt halvtaffligt försök till att härma metalbandet GWAR eller efteraparna Slipknot.

Ja, och Slipnot härmar Marilyn Manson, Marilyn Manson härmar WASP, WASP härmade KISS, KISS härmade Alice Cooper osv. 😉

0bs! Med reservation för en eventuell miss i ordningen. Min poäng är att många tar efter varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lordi ska tydligen själva ha sagt att dom är väldigt inspirerade av Kiss. Hela grejen med masker och kostymer, och att man inte vill att någon ska se dom utan alla kostymer, känns ju nästan som en kopia på Kiss, även om musiken inte gör det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är kul att Lordi rörde om i schlagerträsket. Dessvärre tycker jag inte alls om deras komersiella stil och tråkiga låtar.

Tycker det var bra jag med. Detta var första året jag verkligen kollade på hela finalen och även den svenska final-uttagningen, mest för att kolla på Poodles.

ÄVen om jag inte tyckte att låten var en 10poängare så var ju lite kul med Hårdrock.

Lordi vann nog mest för att alla hårdrockare i Europa troligtvis röstade på dem, oavsett nationatilitet. Nästa år tror jag att det kommer bli fler hårdrocksband i finalen. Kul! men däremot blir det svårt för ett hårdrocksband att vinna, eftersom rösterna kommer att fördelas mellan dem.

Hoppas bara att inte Carola ställer upp...*urk*

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Finland så är vi nog riktit glada över Lordis vinst, men dom flesta har nog alltid sett på lordi lite som ett skämt!

De va ju jävla massa diskusioner om att hur ett satanistiskt band kan vinna och massa skriverier om att prästerna borde slå tillbaka, och typ när en kyrka började brinna i Bårgo efter lordis vinst så blev det förstås skriverier om att de va lordis fel för dom ha hämta det onda hit typ! LOL =D !!!

Nåja, som sagt vi finnar e nog glada me alla frammgångar innom musik, och kul att folk lägger märke till oss. Ni svenskar har ju en jävligt stor musik marknad redan, de kan man ju int precis säga att vi här i öster har 😄

Och så Jobbar jag själv på YLE som ordnar eurovisionen nästa år, så jag ser massor frammemot att få jobba med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Finland så är vi nog riktit glada över Lordis vinst, men dom flesta har nog alltid sett på lordi lite som ett skämt!

De va ju jävla massa diskusioner om att hur ett satanistiskt band kan vinna och massa skriverier om att prästerna borde slå tillbaka, och typ när en kyrka började brinna i Bårgo efter lordis vinst så blev det förstås skriverier om att de va lordis fel för dom ha hämta det onda hit typ! LOL =D !!!

Nåja, som sagt vi finnar e nog glada me alla frammgångar innom musik, och kul att folk lägger märke till oss. Ni svenskar har ju en jävligt stor musik marknad redan, de kan man ju int precis säga att vi här i öster har 🙂

Och så Jobbar jag själv på YLE som ordnar eurovisionen nästa år, så jag ser massor frammemot att få jobba med det.

Det är lite lustigt att band som Lordi fortfarande kan uppröra kyrkan och liknande. Alice Cooper och Kiss gjorde ju detta redan för över 30 år sedan. Kyrkans uppmärksamhet gentemot dessa band skapar ju bara mer hype kring dem och får mer folk att lyssna på dem.

Nä, nästa år vill jag se Finlands bästa band Children of Bodom i Melodifestivalen 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ser aldrig Allsång på Skansen! Vem gör det? Nåväl, om såna som Lordi eller som nu i säsongsavslutningen Charlotte Perelli deltar, så måste jag ju kolla.

Chilone och Christoffer: Invandrarhumor. Jag såg som sagt inte inslaget. Men jag kan föreställa mig vad ni menar. Nån ståuppare som försöker härma invandrare. Jag är inte invandrare men har en del jobbarkompisar som är det. Deras absoluta favorithumor är just detta med invandrarhumorn. Men kanske då från ståuppare som är invandrare själva. Mest tycker jag att den nedvärderar invandrarens intelligens, det lilla jag sett. Däremot såg jag ett fantastiskt bra program om en invandrad nordafrikansk muslim i Danmark som gick för en och annan vecka sedan på SVT. Det handlade om att han skulle gifta sig och mamman bland andra hade stort inflytande/önskemål om detta, trots att han var vuxen, 30 år. Han var en verkligt pricksäker ståuppare själv.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Finland så är vi nog riktit glada över Lordis vinst, men dom flesta har nog alltid sett på lordi lite som ett skämt!

De va ju jävla massa diskusioner om att hur ett satanistiskt band kan vinna och massa skriverier om att prästerna borde slå tillbaka, och typ när en kyrka började brinna i Bårgo efter lordis vinst så blev det förstås skriverier om att de va lordis fel för dom ha hämta det onda hit typ! LOL =D !!!

Nåja, som sagt vi finnar e nog glada me alla frammgångar innom musik, och kul att folk lägger märke till oss. Ni svenskar har ju en jävligt stor musik marknad redan, de kan man ju int precis säga att vi här i öster har 🙂

Och så Jobbar jag själv på YLE som ordnar eurovisionen nästa år, så jag ser massor frammemot att få jobba med det.

Det är lite lustigt att band som Lordi fortfarande kan uppröra kyrkan och liknande. Alice Cooper och Kiss gjorde ju detta redan för över 30 år sedan. Kyrkans uppmärksamhet gentemot dessa band skapar ju bara mer hype kring dem och får mer folk att lyssna på dem.

Nä, nästa år vill jag se Finlands bästa band Children of Bodom i Melodifestivalen 😆

Children of Bodom i Melodifestivalen 😄😄😄😄🙂😮

Ska påriktit bli kul att se hur många monster rockare det dyker upp nästa år, de brukar ju vara att alla tar efter vinnaren från förra året 🙂

och undra vad vi finnar ska hitta på??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ser aldrig Allsång på Skansen! Vem gör det? Nåväl, om såna som Lordi eller som nu i säsongsavslutningen Charlotte Perelli deltar, så måste jag ju kolla.

Chilone och Christoffer: Invandrarhumor. Jag såg som sagt inte inslaget. Men jag kan föreställa mig vad ni menar. Nån ståuppare som försöker härma invandrare. Jag är inte invandrare men har en del jobbarkompisar som är det. Deras absoluta favorithumor är just detta med invandrarhumorn. Men kanske då från ståuppare som är invandrare själva. Mest tycker jag att den nedvärderar invandrarens intelligens, det lilla jag sett. Däremot såg jag ett fantastiskt bra program om en invandrad nordafrikansk muslim i Danmark som gick för en och annan vecka sedan på SVT. Det handlade om att han skulle gifta sig och mamman bland andra hade stort inflytande/önskemål om detta, trots att han var vuxen, 30 år. Han var en verkligt pricksäker ståuppare själv.

😆

:musik

Hon var nog invandrare själv, men grejen var att hon helt enkelt var en fruktansvärt dålig komiker. Ingen "komedigenre" är ju så automatiskt rolig att det inte behövs en bra komiker som framför det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det finns något som heter invandrarhumor. Däremot tycker jag allt för många invandrare som gör standup gör en tjatig grej just av att vara invandrare, med att hänga upp sig FÖR mycket på att ALLA svenskar är fördomsfulla, vilket ju är en fördom i sig själv.

Nä, tacka vet jag Özz Nûjen, en av sveriges bästa komiker o även programledare (Bögradion i P3) som med stor humor, intelligens och glimten i ögat bryggar över kulturgränserna jävligt snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar hela den här invandrarhumorgrejjen så jävla hårt. Så jävla cyniskt och onödigt och TRÅKIGT.

Finns ju dock andra komiker som gör mycket bättre av den där förortsgrejen.

Ja, tex Ali Hussein (Lasse Lindroth), han är (var) nog den roligaste ståupparn jag vet/visste.

Hon på allsång är ju bara för jobbig, påfrestande och pinsam, fattade inte att folk satt o skrattade i publiken.

Ang Lordis Tomteblossar. Är det meningen att de ska låta sådär högt att de nästan överröstar musiken? Ska de inte bara vara visuellla effekter eller är ljudeffekterna önskvärda???

Sen tyckte jag att de avfyrades i otakt ... Skitskumt, o inte allt coolt med "tomtebloss" på en Hårdrocksspelning 😉

Tomteblossen hördes knapp live(på plats), men det lät illa i TV. /Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var första året jag verkligen kollade på hela finalen och även den svenska final-uttagningen, mest för att kolla på Poodles.

ÄVen om jag inte tyckte att låten var en 10poängare så var ju lite kul med Hårdrock.

Kul med hårdrock (om man nu kan använda den benämningen) i melodifestivalen? Jag vet inte, men känns som att gå på en hockeymatch för att se på någon som lirar bandy (och dessutom gör det jävligt dåligt) 🙂

Redigerat av Morrison
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...