Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vet, man skall inte klaga men morra lite kan man väl få göra för jag tycker mig vara alltför bekant med "honom".

Skulle åka till telia i tisdags och köpa åskskydd, men i samma stund jag håller fingret över knappen för att kommla ur mig för dagen på jobbet ringer en överdj***vlig kund och ställer till det så att jag inte hinner innan det stänger.

Skall åka dit på onsdagen istället efter jobbet, men ringer desperat hem till frugan vid lunchtid och ber henne kuta ner och rycka ut telefonjacket då jag hör ett åskmuller lååååångt bort i fjärran. Men tro tusan att modemet är bränt när jag kommer hem.

Fixade nytt modem, men det visade sig att även nätverkskortet gått sönder

Fixade nytt nätverkskort, men nu verkar det som att även moderkortet har pajat på nåt sätt, så det enda som funkar är ett gammalt SEEEEEEEEEgt modem. 😉

Samma när vi köpte huset pajade pannan veckan efter 🙁

En morgon när jag skulle till jobbet fick jag knappt upp bilen då batteriet i nyckeln tog slut. Hann inte köpa innan jag var tvungen att vara på jobbet, fick låsa bara med nyckel och utan larm tills jag sluta, fixat barnvakt och biljetter till Frölunda - Färjestad för mig och käringen (inte kärringen) och kommer ut och ser att bilen är stulen. Mitt på dagen, mitt utanför kontoret och just den dagen!!! 🙂

Just one, in a long row of misfortunes.

Jaja... nu känns det bättre! Nån mer som inte tror på Murphy?? 😉

Annons
denton (oregistrerad)
Postat

Mr Murphy!!!

Han måste bo hemma hos mig, råkar ut för sådana saker dagligen (nästan)

Postat

Jodå, han hälsade på här i början av året.

I december får vi veta att vår skivinspelning måste kortas ned för att vi skall hinna åka på en Europaturné. (allt väl och gott så långt)

Mitten av Januari: Tekniktrubbel i studion som förstör flera dagar arbete...(får jobba från kl 9 på morgonen till midnatt i studion.

Och eftersom det mesta som förstördes var leadsång/kör så slutar det med att jag sjunger sönder rösten.

Slutet av Januari: Inbrott i replokalen samtidigt som bassisten får armen bruten av maskerad inbrottstjuv. (lite över en vecka innan turnén).

Sedan blir mixningen försenad så jag hinner vara hemma i ca: 4 timmar innan vi skall bege oss iväg mot flygplatsen.

Och när jag kommer hem så hör jag knaster på inspelningen. 😳

Postat

Om du tappar en smörgås med kladdigt pålägg på en matta. Så är chansen att den kladdiga delen hamnar neråt DIREKT PROPORTIONELLT med mattans värde.

mer om Murphys lagar HÄR

/ Mikke

Postat

Stön... jag skulle kunna säga ett å annat om den, du! Men nu skall jag se positivt på livet. Jag har fler goda dagar än dåliga, jag vet att det är så.

:rolleyes:

Postat

Det där har jag faktiskt aldrig råkat ut för. Tycker det går bra för det mesta.

Vad är motsatsen till Murphy's lag? Den följer jag i alla fall. :rolleyes:

Postat
Det där har jag faktiskt aldrig råkat ut för. Tycker det går bra för det mesta.

Vad är motsatsen till Murphy's lag? Den följer jag i alla fall. 😆

Vi kallar den sedemera för Classic's lag. 😆

Lyckligtvis lyder även jag oftast under denna, men det verkar som att när det väl börjar med en sak kommer ett gäng andra som ett brev på posten.

Hoppas postgången är långsam... 😛

BROJD: Hur gick turnén till slut?

Vågar man fråga?? 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.