DrivKraft Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Satt och samplade lite hemma med SoundForge! Skulle Rippa ljudet av ett Animatrixavsnitt. Något blev fel och ljudet vart förstört. Ljudet hackade och gick fortare än orginalet utan att pitchen vart förlorad. Jag lekte lite...resamplade neråt och fick fram ett, i mitt tycke riktigt skönt basljud. Av männskligt tal, kraftigt uppfuckat! Har klippt till två basgångar...i andra "basgången" i klippet har jag även lagt på en svag 303bas. Skönt misstag? Eller är jag bäng? LÅTNAMN: Numb ARTIST/GRUPP: Drivkraft GENRE: Skogigt Tramp ? LÅTLÄNGD: 0.44 min KOMPOSITÖR: Niobic PRODUCENT: Niobic INSPELNINGSÅR: 06 FORMAT: mp3 STORLEK: 699kb STATUS: Skiss
Pluffo Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Nej, det är inte galet, det är uppfriskande. Fortsätt exprimentera, det här låter skoj! 😄
Danabacken Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Dehär var inte mycket att greppa tag i. Fortsätt pilla, det är en skön början! 😳
DrivKraft Postat 1 juni 2006 Trådstartare Postat 1 juni 2006 Dehär var inte mycket att greppa tag i. Fortsätt pilla, det är en skön början! 🙂 He he...ingen fråga om "låten" är bra! 😉 Jag frågade om ljudet jag fick fram va bra! Det lilla missödet som jag tycker låter hur skönt som helst. Ett organiskt basljud som funkar som basgång...
Neko Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Skönt ljud! Låter lite mer spännande än de flesta basljud man brukar höra! Mer sånthär.
DrivKraft Postat 1 juni 2006 Trådstartare Postat 1 juni 2006 Skönt ljud! Låter lite mer spännande än de flesta basljud man brukar höra! Mer sånthär. Tackar tackar! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.