Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Satt och samplade lite hemma med SoundForge! Skulle Rippa ljudet av ett Animatrixavsnitt. Något blev fel och ljudet vart förstört.

Ljudet hackade och gick fortare än orginalet utan att pitchen vart förlorad.

Jag lekte lite...resamplade neråt och fick fram ett, i mitt tycke riktigt skönt basljud. Av männskligt tal, kraftigt uppfuckat!

Har klippt till två basgångar...i andra "basgången" i klippet har jag även lagt på en svag 303bas.

Skönt misstag? Eller är jag bäng?

LÅTNAMN: Numb

ARTIST/GRUPP: Drivkraft

GENRE: Skogigt Tramp ?

LÅTLÄNGD: 0.44 min

KOMPOSITÖR: Niobic

PRODUCENT: Niobic

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: 699kb

STATUS: Skiss

Annons
Postat

Dehär var inte mycket att greppa tag i. Fortsätt pilla, det är en skön början! 😳

Postat
Dehär var inte mycket att greppa tag i. Fortsätt pilla, det är en skön början! 🙂

He he...ingen fråga om "låten" är bra! 😉

Jag frågade om ljudet jag fick fram va bra! Det lilla missödet som jag tycker låter hur skönt som helst. Ett organiskt basljud som funkar som basgång...

Postat

Skönt ljud! Låter lite mer spännande än de flesta basljud man brukar höra! Mer sånthär.

Postat
Skönt ljud! Låter lite mer spännande än de flesta basljud man brukar höra! Mer sånthär.

Tackar tackar! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.