adama Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 (redigerat) Tjena! Jag har blivit erbjuden en Shure WH30XLR till ett mycket billigt pris. Det är ju en headset-kondensatormickrofon, så det är ju sång den är till för. Men med tanke på dess nypris (2650:-). Hur pass bra är denna mikrofon till annat? Aukustiska instrument? Trummor? Inspelning av sång? Stärkare? Ifall man jämför mot tex. Studio Project B1:an. Jag är jättetacksam för svar! /adama Redigerat 1 juni 2006 av adama
Emil Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Köp en Shure SM57 och en SP b1 så täcker du nog upp det mesta på ett bättre sätt.
adama Postat 1 juni 2006 Trådstartare Postat 1 juni 2006 Köp en Shure SM57 och en SP b1 så täcker du nog upp det mesta på ett bättre sätt. tack för svaret. Har redan en sp b1, dock ingen sm57a. Men jag har chans att få denna jättebilligt. sp b1 slår alltså denna? / adama
adama Postat 1 juni 2006 Trådstartare Postat 1 juni 2006 någon annan som har nåt att säga om denna mick?
dancedancedance Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 jag tror inte den har de kvaliteer du söker. anledningen till att den är så dyr har nog att göra med att den är grym just för tex areobics och liknande, dvs att det inte blir puffljud och att man inte hör massa flås. svårt att veta exakt hur den låter men jag skulle nog inte satsa på det om det verkligen inte är jättebilligt. då kan det ju vara en rolig mick att exprimentera med.
Emil Postat 2 juni 2006 Postat 2 juni 2006 (redigerat) En SP B1 slår alldeles säkert den där micen vad gäller ljudkvalité under studioinspelningar. Hur billigt är billigt? 500 spänn? Redigerat 2 juni 2006 av Phobos
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.