onedown Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 Kanske hamnar fel här, min fråga är nog om hårdvara, men har någon koll på Creamwares nya Hammondkopia, B4000 ? Liten låda med drawbars och alla andra nödvändiga tillbehör... Jag har haft stora förväntningar på den, och den skulle bespara min och mina bekantas rygg från min C3:a om den låter bra, men demolåtarna på creamware.de suger om ni frågar mig.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 31 maj 2006 Dela Postat 31 maj 2006 ...håller med dig. Jag har dock för mig att B4000 (i enbart mjukvaruform) funnits rätt länge. Den kom samtidigt som deras 6string eller vad den heter och där lyckades creamware med konststycket att släppa TVÅ skitdåliga grejer på ett bräde. Dock ska man ju tillägga att 90% av deras produkter är riktigt bra. M.a.o om inget revolutionerande har hänt med originalutgåvan av B4000 hjälper det nog föga att det följer med drawbars. Så det får bli ett standardsvar: kolla NI B4 eller USB Charlie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
onedown Postat 2 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2006 Jäpp ! Jag håller med dig. NI:s B4 är faktiskt hur bra som helst i de allra flesta typer av orgelljud som man kan behöva. Undrar hur det låter ihop med ett riktigt bra Leslie, typ 145 eller 147 om man stänger av B4ans lesliesimulator ? Mitt problem är väl snarast att jag inte har eller kommer skaffa laptop, och för att repa/leka/jamma med olika band/sättningar då och då för att hjälpa till på enstaka gig så plockar jag inte ner datorn hemma med allt det innebär med kablage som är prydligt upphängt osv.... Ett jävla jobb minst sagt. Gillar dock B4 skarpt men har inte lyssnat på eller testat Charlie. Fördelen med Creamwares B4000 är ju dels att det endast krävs ett midikeyboard för att "köra", dels de möjligheter ´man har att ändra parametrar "live". Drawbars, keyklick, dist osv finns till hands och går att jobba med på ett helt annat sätt. Men tyvärr som sagt, demon var INTE övertygande... Det kämms som den döljer mer än den visar. Lesliet lät bra på full fart, vilket ju annars är känsligt, men för övrigt säger det ingenting... tyvärr, kan jag tillägga.... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.