Jump to content
Annons

Mutade cymbaler i EZ Drummer?

baztin

Recommended Posts

Hallelå,

Fråga: Ni som redan har investerat i EZ Drummer, finns det mutade cymbaler att tillgå, dvs. crash och ride, inte Hi-hat? Jag suktar efter att kunna fixa till trevliga metalkomp a la Opeth eller Cannibal Corpse (läs: introt till Hammersmashed face).

Likaså: Finns det vispar inspelade (förutom på cocktailsetet då)?

Med vänligaste hälsningar

baztin

Dela på andra sajter

Annons

Har inte en aning, men jag vill också gärna veta.

För om det inte går att göra en sådan enkel sak blir det definitivt inget köp för min del.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Svaret på eders fråga är: JA! Jag blev glatt förvånad eftersom det är en typisk grej som brukar saknas tycker jag... :rolleyes:

Edit:

Jag kan lägga upp ett exempel på detta när jag kommer hem efter dagens dos av slaveri. (Slaveri säger jag... som sitter o dricker en kopp kaffé och läser på forumet f.t. 😏)

Redigerat av Hellpig
Dela på andra sajter

Nej, shit! Nu är det bestämt! Jag SKA köpa EZDrummer... så fort nästa studiemedel kommer in (Borde inte vara mer än et par veckor kvar nu 🙁 )

Dela på andra sajter

Det är dessutom så fiffigt att velocity styr längden på crashen. Ju högre velocity, desto snabbare dämpning.

Aha... en finess som jag hade bommat! Det är ju strålande!!

Dela på andra sajter

Läckert värre! Nu blir det definitivt ett köp för mig med 😆.

Men hur var det med vispar då? Kanske inte riktigt lika viktigt för mig, men det vore ju skoj om det fanns...

Dela på andra sajter

Finns inte china? finns splash?

och hur är det egentligen med dubbelkagge?

Ingen china, ingen splash men dubbelkagge funkar prima. Lägger vänsterkaggen med alias-noten och sänker velocityn en aning.

Men allt detta kommer förmodligen finnas med i DFH expansionen som är på g.

Dela på andra sajter

Hejsan, jag är musiker så jag sysslar inte med trummor 😄

Min fråga är: Vad gör man när man mutar en cymbal? Bjuder man den på godis? 😛

Japp! Snus och sex funkar också. Annars kan man försöka tysta cymbalen genom att greppa tag i den efter anslaget så den "mutas" a'la typiskt gammalt thrash metal intro: Dish - Dish Dish - Pokka pokka pokka pokka etc 😉

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja, jag misstänkte att det var den manövern som åsyftades men eftersom jag inte är insatt i fackspråket så tyckte jag att det var bäst att fråga. Nu är jag lite klokare än vad jag var nyss.

Redigerat av Pluffo
Dela på andra sajter

Finns inte china? finns splash?

och hur är det egentligen med dubbelkagge?

Ingen china, ingen splash men dubbelkagge funkar prima. Lägger vänsterkaggen med alias-noten och sänker velocityn en aning.

Men allt detta kommer förmodligen finnas med i DFH expansionen som är på g.

fan china och splash är ju ett måste!

Hur menar du med vänsterkaggen? varför inte höger?

Du menar så ljudet inte blir den andra lik eller?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.