brynge Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Darker ARTIST/GRUPP: Emil Brynge GENRE: Folk LÅTLÄNGD: 3.50min KOMPOSITÖR: Emil Brynge PRODUCENT: Emil Brynge INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 3.52MB STATUS: Färdig demo En låt från min EP. Om ni har lyssnat, skriv gärna en kommentar. Jämför gärna ljudkvaliteten också, med denna och den andra. Jag tror att det är bättre på denna. Darker.mp3 Redigerat 31 maj 2006 av emil_brynge
Harmonica mike Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Hej Emil Brynge. Du har ju inte fått så många kommentarer,så här har du min.Lyssnar man så skriver man - det borde vara lag på det 😄 Lyssnar på din låt,mycket vackert..Bra sång(men kanske lite hög i förhållande till gitarren) Snyggt gitarrlir! Summa sumarum: I denna genre 4.9 mickstativ av 5 möjliga! Sänker du sången så sparar jag denna,,och då blir det givetvis full pott! Själva ljudet på guran över låter jag till någon gitarr fantom..Kanonlåt! MVH Harmonica mike
brynge Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 THej Emil Brynge.Du har ju inte fått så många kommentarer,så här har du min.Lyssnar man så skriver man - det borde vara lag på det 😄 Lyssnar på din låt,mycket vackert..Bra sång(men kanske lite hög i förhållande till gitarren) Snyggt gitarrlir! Summa sumarum: I denna genre 4.9 mickstativ av 5 möjliga! Sänker du sången så sparar jag denna,,och då blir det givetvis full pott! Själva ljudet på guran över låter jag till någon gitarr fantom..Kanonlåt! MVH Harmonica mike Åh Harmonica Mike! Min trogna första kommentator och isbrytare! 😎 Tack så mycket! Det var väldigt bra betyg. Jag skulle kunna sänka sången eftersom jag har filerna på datorn, men jag funderar på att vänta med det tills jag spelar in nästa nån gång i sommar. Återigen tack!
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Synd att det brusar så mycket. Men återigen, bra låt (och naken sång 😄 ). Bra, bra!
brynge Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😄 Tack tack!
conanbarberaren Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 skön gura. bra röst. texten funkar, men är inte outstanding. Skulle kanske vilja ha lite stämmor på vissa partier men det är bara min åsikt. bra jobb
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😄 Tack tack! Jepp, inga kläder här inte. 😎 Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass?
brynge Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 skön gura. bra röst. texten funkar, men är inte outstanding. Skulle kanske vilja ha lite stämmor på vissa partier men det är bara min åsikt. bra jobb tack! det med stämmorna är nog en smaksak. just nu har jag ingen låt där en stämma hade passat, tror jag.
brynge Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😮 Tack tack! Jepp, inga kläder här inte. 😮 Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass? Jag tror det är ljudkortet som är kass. Eller det borde vara det, för det är ljudkortet som kom med datorn när man köpte den.
Thimmie Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😮 Tack tack! Jepp, inga kläder här inte. 😮 Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass? Jag tror det är ljudkortet som är kass. Eller det borde vara det, för det är ljudkortet som kom med datorn när man köpte den. Hehe... ja, då är det nog ljudkortet. 😮
brynge Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 Ah bruset är lite synd kanske. Även här finner vi alltså sången utan kläder 😕 Tack tack! Jepp, inga kläder här inte. 😳 Hur spelar du in? Har du brusig mixer eller är det ljudkortet som är kass? Jag tror det är ljudkortet som är kass. Eller det borde vara det, för det är ljudkortet som kom med datorn när man köpte den. Hehe... ja, då är det nog ljudkortet. 😳 Ja förmodligen 🤪
boudo Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Riktigt bra, avskalat och enkelt men ändå väldigt snyggt. Låter lite som nick drake (har du originalstämning?) Skulle gärna höra den här låten med lite mer instrument, lite stämningsfullt blås i bakgrunden och ett piano som kommer in mot slutet för att stärka låten? Bara idéer, men jag tycker om låten i alla fall 😆
brynge Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 Riktigt bra, avskalat och enkelt men ändå väldigt snyggt. Låter lite som nick drake (har du originalstämning?) Skulle gärna höra den här låten med lite mer instrument, lite stämningsfullt blås i bakgrunden och ett piano som kommer in mot slutet för att stärka låten? Bara idéer, men jag tycker om låten i alla fall ☺️ Tack så mycket! Nick Drake är min absoluta favorit. Jag tänkte faktiskt spela in låtarna med band i sommar, så det kan nog bli så. Dock inte blås tror jag, men piano och kanske lite stråkar (kanske nån stämma också). Återigen tack!
Itzhak Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 det låter lite burkigt helt enkelt. låten håller ihop och du framför den helt ok. vet inte om det är rumsklang som är inspelad? hur fungerar det med en gnutta av något större reverb på sången? det kan öka närvaron i gitarrljudet. bra.
Thom1 Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 oj fyf*n va bra låt! Skön gitarr gllar soundet, lite av ett Graham Nash sound sången är gydomlig vacker text underbar malodi! När du släpper skiva så e jag först på köpa! Bra jobbat !! Tummen upp
brynge Postat 1 juni 2006 Trådstartare Postat 1 juni 2006 oj fyf*n va bra låt! Skön gitarr gllar soundet, lite av ett Graham Nash sound sången är gydomlig vacker text underbar malodi! När du släpper skiva så e jag först på köpa! Bra jobbat !! Tummen upp Tack!!! Jag ska göra världens specialutgåva till dig isåfall! 🤪
Grannen Postat 1 juni 2006 Postat 1 juni 2006 Härlig liten låt med mycket känsla. Vackert gitarrspel om än lite hård ton. Kanske smaksak. Burkigheten är ju redan påpekad. Gillade låtens hudlöshet och känslan. Snyggt! 😄
Thom1 Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 oj fyf*n va bra låt! Skön gitarr gllar soundet, lite av ett Graham Nash sound sången är gydomlig vacker text underbar malodi! När du släpper skiva så e jag först på köpa! Bra jobbat !! Tummen upp Tack!!! Jag ska göra världens specialutgåva till dig isåfall! 😠 haha perfekt:D gillat allt du gjort hittills!
DåligtGehör Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Om jag hade varit producent hade jag varit lycklig att få leka med denna låt. Gitarren och sång hade fortfarande fått vara i centrum. Men jag hade provat med ak. bas som smyger med och träder fram lite tydligare under de mer rytmiska partierna. En sparsmakat spelad cello som färgar lite under versen. Kanske en flöjt tonat fram där sången har uppehåll. En kvinnoröst som kommer in och blandas för att sedan dra sig tillbaka. Kanske skulle det ändå sluta med att det blev sång och gitarr?
Negod (oregistrerad) Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 me like! Vlka goa harmonier! Sen så är inspelningen lite si o sådär som sagt, men jag vill höra mera av dig!!
brynge Postat 4 juni 2006 Trådstartare Postat 4 juni 2006 me like! Vlka goa harmonier! Sen så är inspelningen lite si o sådär som sagt, men jag vill höra mera av dig!! Vad kul! 😛 Kolla min myspace!
hegobald Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 Skön låt med skön känsla! Men som sagt lite brusig och burkig. Nu är det inte mycket man kan göra åt en MP3-fil kodad i 128 Kb/S men låtar jag gillar brukar jag snabbköra genom Wavlab ett varv för att få dom lite mer som jag vill.. Så gjorde jag även med din låt.. En liten snabbis bara.. Tyckte det blev lite varmare i alla fall.. Här är filen: Your browser does not support the HTML5 audio tag Verktyg: Wavleab, ->Waves X-noise (lite lätt brureducering)->Spectralizer (för att få tillbaks lite gnista som går förlorat i MP3 kodningen)->Voxengo Tubeamp (för lite värme) som avlutades med en rendering i Waves L2. Lätt limitering bara.. 😕
Mopar Man Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 This is music! ?ven om inspelningen l?mnar en del ?vrigt att ?nska....
91:an Postat 7 juni 2006 Postat 7 juni 2006 Imponerande fint! Vilket grundmaterial att jobba vidare på som "Dåligt gehör" var inne på. Min tumme åker också upp!
loranga (oregistrerad) Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Fan va vackert. Man retar väl upp dom flesta här men jag gillar t o m bruset.
brynge Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Skön låt med skön känsla! Men som sagt lite brusig och burkig.Nu är det inte mycket man kan göra åt en MP3-fil kodad i 128 Kb/S men låtar jag gillar brukar jag snabbköra genom Wavlab ett varv för att få dom lite mer som jag vill.. Så gjorde jag även med din låt.. En liten snabbis bara.. Tyckte det blev lite varmare i alla fall.. Här är filen: Your browser does not support the HTML5 audio tag Verktyg: Wavleab, ->Waves X-noise (lite lätt brureducering)->Spectralizer (för att få tillbaks lite gnista som går förlorat i MP3 kodningen)->Voxengo Tubeamp (för lite värme) som avlutades med en rendering i Waves L2. Lätt limitering bara.. 🙂 fan vad mycket bättre det blev 🙂, tycker jag iallafall.
chrickon Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Vackert! Bra sång och bra gitarr spel känns eget och brus eller burkighet störs jag inte av tycker bara att det stärker personligheten på mixen. Bra jobbat !! 😱
brynge Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Vackert!Bra sång och bra gitarr spel känns eget och brus eller burkighet störs jag inte av tycker bara att det stärker personligheten på mixen. Bra jobbat !! 😉 tackar så mkt!! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.