Jarnis Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 LÅTNAMN: Poor Leland ARTIST/GRUPP: Orgel Power GENRE: Orgel/Instrumental LÅTLÄNGD: 1:59 KOMPOSITÖR: Anders INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,57 MB Färdig demo Tänkte vädra en låt från mitt projekt Orgel Power. Gör en del orgelbaserade små låtar. Den här är en stillsam historia fast med rätt ettriga trummor. Kanske lite låg volym på mixen, men va fan, alla klagar ju på loudnesskriget. Så: is this anything? Vad kan förbättras och hur? Orgel_Power___Poor_Leland.mp3
Valdez Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Trevlig låt!..men tyckte att trummorna hade samma stuk genom större delen av låten, vilket kanske kan bli lite för mycket!...annars fina harmisar i låten..så jobba vidare på den...
yessongs Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Gillar skarpt ljudet på orgeln. Håller med om att trummorna spelar lite på orgelns bekostnad. Trummorna är lite för kraftfulla för att jag skall lyssna på dom som om det vore ett jazzkomp, nu blir det nån sorts fusion-lir som jag tycker krockar lite med den övriga musiken. Några skumma voicings på några ställen. Fräckt!
Jarnis Postat 31 maj 2006 Trådstartare Postat 31 maj 2006 Valdez: Ja, trummorna är ju i princip samma hela låten. Kanske man skulle satsa på lite variation. yessongs: Förstår vad du menar, men jag gillar att trummorna bryter av rejält. En rätt stillsam, men lite udda, fallande melodislinga och febriga trummor. En svettig man med maracas och folkölsburk dansar spastiskt. Jag är lite ute efter samma känsla som i partaja-med-illern-Göran-låten. Vad är voicings förresten? Strongo & Danabacken: Thanx dudes.
stajo Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 En rätt stillsam, men lite udda, fallande melodislinga och febriga trummor. En svettig man med maracas och folkölsburk dansar spastiskt. 😆 då har du lyckats! blev en riktigt glad låt med den bilden framför sig... skönt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.