Jump to content
Annons

Virutal Guitarist

alexfree

Recommended Posts

Hej!

Måste bara säga att jag är mäktigt imponerad av VG från steinberg....har precis satt några akkord och måste säga (som icke gitarrspelare) att det låter fruktansvärt bra och själva idéen att göra ett vst på det sättet är genialt!!! Jag trodde att jag aldrig skulle få in gitarrer rätt i mina låtar....!!!!

Fortfarande Paff...först vinner SVERIGE och sen VG 🙂

Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Måste bara säga att jag är mäktigt imponerad av VG från steinberg....har precis satt några akkord och måste säga (som icke gitarrspelare) att det låter fruktansvärt bra och själva idéen att göra ett vst på det sättet är genialt!!! Jag trodde att jag aldrig skulle få in gitarrer rätt i mina låtar....!!!!

Fortfarande Paff...först vinner SVERIGE och sen VG 🙂

mm det är ett trevligt instrument 😎 Skulle själv behöva det..

Och vem blev inte paff av henkes första mål 🙂

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag säger bara den är värt varje krona!!!!!!!!!.....man får en akustiskt och en elektriskt gitarr....eller bättre sagt 12 gitarrer/gitarstilar med vardera 8-12 olika sätt att spela på.....dessutom synka den mot låten !!!!!!!! Kan man inte köra den på 256 MB???

Redigerat av alexfree
Dela på andra sajter

jag säger bara den är värt varje krona!!!!!!!!!.....man får en akustiskt och en elektriskt gitarr....eller bättre sagt 12 gitarrer/gitarstilar med vardera 8-12 olika sätt att spela på vardera.....dessutom synka den mot låten !!!!!!!! Kan man inte köra den på 256 MB???

Nej, dom rek. 512mb tror jag 🙂

Dela på andra sajter

Fan, jag vill också ha VG!

Men jag har bara 256 mb ram  🙂

Fast har man råd att köpa VG har man kanske råd att köpa 256MB oxå... 🙂

Absolut, men går det inte att få in mer ram-minne i datorn så går det inte 😎

Dela på andra sajter

Men jag har bara 256 mb ram  😎

Fast har man råd att köpa VG har man kanske råd att köpa 256MB oxå... 🙂

Absolut, men går det inte att få in mer ram-minne i datorn så går det inte 🙂

Det där är jäkla surt. Då blir det till att köpa en 512MB och slänga (sälja) de andra. 🙂

Dela på andra sajter

Åja, så bra är VG faktiskt inte... 😄

Duger till att slänga in en kompgitarr i en mix långt i bakgrunden.

För mera avancerade grejor är det bara att glömma. Låter

helt enkelt för stelt... i alla fall för min del.

Men visst är ljudkvalitén bra i VG och kan komma till användning

ibland 🙂

Har även testat Real guitar som är mera flexibelt.

Kolla in demos på www.musiclab.com för att se nått apcoolt! 😕

Dela på andra sajter

Hur funkar VG är det wav-filer man använder som loopar eller?

japp, så fungerar det, men för att det inte ska låta så stelt finns det också vissa parametrar man kan ändra i VG, men det mesta lägger jag på senare när jag mixrar låten!!!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Åja, så bra är VG faktiskt inte...  😄

Duger till att slänga in en kompgitarr i en mix långt i bakgrunden.

För mera avancerade grejor är det bara att glömma. Låter

helt enkelt för stelt... i alla fall för min del.

Men visst är ljudkvalitén bra i VG och kan komma till användning

ibland  🙂

Har även testat Real guitar som är mera flexibelt.

Kolla in demos på www.musiclab.com för att se nått apcoolt!  😕

intressant, ska titta på det, hur menar du mer flexibelt???

EDIT: Nu vet jag vad du menar med flexibel!!!

Redigerat av alexfree
Dela på andra sajter

Hörs faktiskt när det är VG, den lyser igenom. Nu jobbade jag visserligen i en mycket bullrig lokal, men jag är närpå 100 på att det är VG som SNOK (svensk hiphop(?) kör i mins en av sina låtar. Den där muted fifths om jag inte missminner mig. Får ta reda på vilken låt det är.

Dela på andra sajter

Men jag har bara 256 mb ram  🙂

Fast har man råd att köpa VG har man kanske råd att köpa 256MB oxå... 😉

Absolut, men går det inte att få in mer ram-minne i datorn så går det inte 🙁

Det där är jäkla surt. Då blir det till att köpa en 512MB och slänga (sälja) de andra. 😎

Mmm men jag funtar på att köpa en ny dator så det känns lite onödigt just nu.

Dyrt med datorer.. 🙂

Dela på andra sajter

Instämmer absolut i lovsången till VG!

När man inte spelar gitarr själv, så är det ett suveränt hjälpmedel. Man får ett gitarrkomp som låter bra - utan att behöva jaga upp någon gitarrspelande kompis mitt i natten. Jag tycker att detta komp låter tillräckligt bra för att få ligga kvar till slutmix, men jag är förstås ingen gitarrist som har diverse synpunkter på eventuella brister i kompfigurerna...

Kompfigurerna är ju faktiskt spelade av riktiga musiker - och har sedan klippts sönder för att kunna matcha olika tempi. Det rör sig om standardfigurer, så det är kanske inget för en avancerad gitarrist som hellre spelar mer avancerade komp själv, men för de flesta andra fyller VG ett stort tomrum eftersom det blir enormt mycket trevligare än om man inte har någon gitarr alls i sina låtar. 😎

Dela på andra sajter

Verkligen helt suverän. Fast jag spelar gitarr själv tycker jag att detta är en underbar kompgitarrist. Han som gjorde programmet --- är inte det Gullan "Kyckling Gullefjun" Bornemarks son? I vilket fall: VG är fantastiskt.

Dela på andra sajter

Visst är det Sven Bornemark som har kommit med idén och spelat (tillsammans med ett gäng andra gitarrister) och rott hela projektet i land - och så är det Paul Kellet som har stått för programmeringen. Sven är förresten skyldig till Groove Agent också. 🙂

Som lite kuriuosa kan jag nämna att jag betatestade en mycket tidig version av VG - och redan då kändes det tydligt att det skulle bli en stor hit! 😉

Jag vet inte om det fortfarande är så, men VG var i alla fall för något år sedan sedan det mest sålda VSTi:et i Steinbergs sortiment. Det säger en del om hur stort det verkligen blev... 😎

Redigerat av Claes
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.