Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill gärna ha lite svart på vitt och allmänna kommentarer om de här korten..

Länkar till gratisplattformar, mm skulle vara kul. (Cremwares sida är inte jättebra tycker jag...)

Annons
Postat (redigerat)

Hoppas du har varit på Creamwares rätta (nya) sida.

Creamware

Här finns länkar till olika freeware

Plug-ins and more

Vad det gäller i övrigt så har mina Creamware-kort alltid funkat bra.

Är det något speciellt du vill veta?

Redigerat av classic
Postat

..Mina 3 kaskadkopplade creamwarekort krånglar aldrig.. två Luna II och ett elektra

Jag använder bara ASIO32-modulerna och 2st stora mixerbord i scopemjukvaran men mixar aldrig därigenom, enbart Cubase... använder heller aldrig scope's egna samplers, syntar eller effekter...

använder inte heller det skitmuppiga XTC-läget ihop med Cubase eftersom latencyn blir för stor och det är helhemligt att få allt att fungera riktigt bra.

Problemen som kan uppstå är vid installationen av kortet, drivrutinerna, initiering av scope's egna effekter, syntar m.m eftersom dom har en aning lustig "kopierings skydd"...Challenge/response-typ..Du registrerar kortet på creamware's hemsida..och får sedan ett serienummer skapat på det du registrerade.. i.o.f.s kan du numera få alla samlade serienummer i en liten fil..som du sedan laddar hem till hårddisken och sedan länkar dit vid installationen av kortet..

Det är det enda

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.