eckan Postat 14 juni 2004 Postat 14 juni 2004 Vill gärna ha lite svart på vitt och allmänna kommentarer om de här korten.. Länkar till gratisplattformar, mm skulle vara kul. (Cremwares sida är inte jättebra tycker jag...)
classic Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 (redigerat) Hoppas du har varit på Creamwares rätta (nya) sida. Creamware Här finns länkar till olika freeware Plug-ins and more Vad det gäller i övrigt så har mina Creamware-kort alltid funkat bra. Är det något speciellt du vill veta? Redigerat 16 juni 2004 av classic
Lundin Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 ..Mina 3 kaskadkopplade creamwarekort krånglar aldrig.. två Luna II och ett elektra Jag använder bara ASIO32-modulerna och 2st stora mixerbord i scopemjukvaran men mixar aldrig därigenom, enbart Cubase... använder heller aldrig scope's egna samplers, syntar eller effekter... använder inte heller det skitmuppiga XTC-läget ihop med Cubase eftersom latencyn blir för stor och det är helhemligt att få allt att fungera riktigt bra. Problemen som kan uppstå är vid installationen av kortet, drivrutinerna, initiering av scope's egna effekter, syntar m.m eftersom dom har en aning lustig "kopierings skydd"...Challenge/response-typ..Du registrerar kortet på creamware's hemsida..och får sedan ett serienummer skapat på det du registrerade.. i.o.f.s kan du numera få alla samlade serienummer i en liten fil..som du sedan laddar hem till hårddisken och sedan länkar dit vid installationen av kortet.. Det är det enda
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.